eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od NissanaRe: W pełni elektryczny samochód od Nissana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Mon, 10 May 2010 12:37:42 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 68
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <3...@n...onet.pl>
    References: <h...@p...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1273487863 2245 213.180.130.18 (10 May 2010 10:37:43 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 10 May 2010 10:37:43 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.51
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100315
    Firefox/3.5.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2278647
    [ ukryj nagłówki ]

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message
    > news:3461.0000255e.4be729b5@newsgate.onet.pl...
    > > poważny problem. W tej chwili prądu jest na styk. Ani w Europie ani w
    > > Ameryce w
    > > tej chwili, a podejrzewam że w przeciągu najbliższych 10 lat, systemy
    > > energetyczne nie zniosą 2 razy większego zużycia prądu. Przy masowej
    > > produkcji
    > > samochodów elektrycznych zapotrzebowanie na prąd może wzrosnąć i 10 razy w
    > > przeciągu 10 lat.
    >
    > Czy możesz przytoczyć tu obliczenia jakie Cię do tych wniosków doprowadziły?
    >
    > > Przemysł samochodowy jest w stanie za rok zaspokoić
    > > wszystkie potrzeby na samochód całkowicie elektryczny. Ale tego nie zrobią
    > > bo
    > > popyt ograniczy możliwość zdobycia prądu do ładowania akumulatorów.
    >
    > Skąd te dane? Czy sam na to wpadłeś?
    >
    > > Jak przeczytasz na Onecie że uruchomiono pierwszą przemysłową elektrownię
    > > termojądrową to za 10 lat samochód elektryczny stanie się widoczny na
    > > ulicach.
    >
    > Samochody elektryczne będą już w tym roku widoczne na ulicach...
    >
    Jak by się kto pytał to są widoczne na ulicach od bardzo dawna. W Polsce z trzy
    sztuki. To nie ten rząd wielkości. Widoczne to znaczy że co 10 będzie
    elektryczny. Na prądzie znam się bardzo dobrze. Ale nie mam zielonego pojęcia
    ile go jest na przykład w Polsce i jakie są rezerwy w jego produkcji. Skoro
    bronisz swojego zdania to masz na pewno te dane. Przedstaw je. Jeśli mnie
    przekonają to przyznam Ci rację. Żebyś nie miał wrażenia że stosuję spychologię
    i chcę się wykpić to napiszę skąd wziąłem dane. Z obserwacji tego co się dzieje
    za oknem. W Ameryce na przykład energetyka uskuteczniła śliczny pad bo ludzie
    włączyli klimatyzatory. W Europie wycofali zwykłe żarówki i promują takie co
    pobierają 1/4 mocy starych. Pan Telewizor twierdził że jak wszystkie
    gospodarstwa domowe w Europie przejdą na nowe żarówki to w rezerwie zostanie moc
    jaką wytwarza energetyka w Bułgarii. Kiedy używa się światła w domu? Wieczorem i
    w nocy. Czyli wtedy kiedy niby istnieją duże rezerwy mocy. Jeśli by były to w
    życiu nikt normalny nie wprowadzał by administracyjnie ograniczania jej poboru.
    Bo budżety państw i przedsiębiorstwa produkujące prąd mniej zarabiają.
    Elektryczny samochód to nie lodówka ani nawet klimatyzator. W litrze paliwa jest
    jakieś 10kWh. Jak masz auto co pali 8 litrów i codziennie robisz 20 kilometrów
    to potrzebujesz z 20kWh z paliwa, albo z 10kWh z prądu. Rozkładając to na 10
    godzin ładowania wyjdzie że wprowadzisz dodatkowe obciążenie 1kW. Niby niewiele
    ale i podany przebieg też jest z dolnej półki. Co z takimi co robią 50 albo 100
    kilometrów dziennie. Oni potrzebują odpowiednio 40 kWh z paliwa lub 20kWh z
    prądu i 80kWh z paliwa i 40kWh z prądu. Nie ma żadnej gwarancji że ładowanie
    będzie tylko w nocy. Ładować będą wtedy kiedy będą potrzebowali. Chyba że
    powstanie specjalna super niska taryfa, obciążona oczywiście super wysoką
    akcyzą, przeznaczona do ładowania akumulatorów w określonych godzinach. Co i tak
    nie zabezpieczy przed ładowaniem w innych godzinach bo różnica w cenie prądu
    wyjdzie niewielka. Nie twierdzę że prądu już brakuje. Komputer mi działa,
    lodówka się przed chwilą włączyła. Według mnie prądu jest na styku. Jeszcze
    jest. Popatrz co się działo jak wyszły kwiatki z gazem. W kilku europejskich
    państwach systemy energetyczne praktycznie odmówiły współpracy bo było zimno i
    ludzie w domach grzali grzejnikami elektrycznymi zamiast gazem. Czy w takiej
    sytuacji wyjechały by na ulice elektryczne samochody? Wszyscy wiedzą że warto
    mieć elektryczny samochód. Jak by cały transport miejski przeszedł na prąd to
    proporcjonalnie zużycie paliw by spadło o połowę. Opłacało by się to wszystkim z
    wyjątkiem szejków. To jak to jest dobre to dlaczego tego jeszcze nie ma. Według
    mnie nie ma bo nie ma skąd brać prądu. Jak wiesz to napisz jaka jest moc
    wszystkich elektrowni w Polsce. Jakie jest zużycie między godz 6 a 16 a jakie
    między 16 a 6. Z tego da się oszacować dla ilu samochodów wystarczy prądu. Jeśli
    mnie przekonasz to nie będę pisał że brakuje prądu. Dla mnie to żaden wstyd
    przyznać komuś rację jeśli ją ma.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: