    Date: Mon, 10 May 2010 10:01:03 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana

    Pszemol pisze:

    > Z którego palca u nogi wyssałeś takie wymagania?
    > To auto ładuje się z normalnego gniazdka domowej instalacji
    > którą każdy ma w swoim domu - nie trzeba trójfazówki...

    Problem jest tylko taki, że prąd nie bierze się z gniazdka.
    Gniazdko to tylko połączenie jednego kabla z drugim i jakoś trzeba go do
    tego gniazdka dostarczyć.

    Problemem jest właśnie to skąd ten prąd wziąć, bo samochód to nie
    żarówka 100W, tylko urządzenie które zakupione przez rodzinę zwiększy
    jej zużycie prądu kilkukrotnie.
    A przepustowości i możliwości produkcyjnych w elektrowniach brakuje już
    dziś.

    > Zasilanie auta na prąd oznacza że możesz ten prąd wyprodukować
    > w dowolny sposób. W tym - bez użycia kończących się paliw kopalnych.

    Tzn. jaki jest ten "dowolny sposób", ile muszę zapłacić żeby być
    zasilanym z tego źródła i ile kosztować mnie będzie 1kWh, ile kilometrów
    na tym przejadę?
    Bo jakoś tak "w realu" najtańsza energia jest z paliw kopalnych.
    Najdroższa jest ta "darmowa" energia ze źródeł odnawialnych, nie
    zapominając o wydajności tych technologii które kompletnie nie dają
    szansy myśleć o zasilaniu samochodów.
    Póki co nie ma żadnych szans na zapewnienie za pomocą tych technologii
    dzisiejszego zapotrzebowaniu na prąd odbiorców indywidualnych, a co
    dopiero mówić o kilkukrotnym wzroście zapotrzebowania?