  • 61. Data: 2011-10-23 09:13:57
    Temat: Re: W USA leci reklama TV iPhone 4S - w 100% eksponowany jest Siri [ang]
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2011-10-23 05:18, Pszemol wrote:
> [...]
    layer_embedded

    > Poliwęglan to jest to samo tworzywo z którego robi się płyty CD.
    > Widziałeś kiedyś porysowaną płytę CD? Nie, one się nie rysują ;-)
    > Rysują się i to od najmniejszej porowatości... Dla mnie taki pomysł
    > na obudowę to jakaś porażka. Albo te tworzywa są zupełnie inne.

    Oj daleko poszedles z ta analogia...
    Wiesz niektorzy sa tak bogaci, ze pala w piecu diamentami, znaczy sie
    weglem. Aaaa, to to samo ;]
    Pogooglaj poliweglan, duzo tego i w dosc roznych formach wystepuje.

  • 62. Data: 2011-10-23 16:24:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Cytujac Ciebie - przeciez dwie stowy to nie jest taki wielki pieniadz zeby
    > kupowac stary model :-)

    No... dla mnie nie, ale nie wszyscy muszą mieć taki komfort finansowy jak
    ja.

    > Ale kolejki sie po niego dwa dni wczesniej nie ustawiaja :-)

    Sprzedano 4 miliony sztuk iPhone4S w 3 dni od premiery.
    Powiedz mi, że Samsung sprzedał więcej sztuk Galaxy SII...

    A co do 3GS - jest to telefon dziś bardzo powolny, ale jeśli
    kogoś nie stać a koniecznie chce mieć iPhone i iOS to jest
    jakąś tam opcją dla biednych :-)

    > A kogo to obchodzi ? bedziesz sie pisemnie domagal uzasadnienia ?
    > A przeciez ma rewolucyjne Siri.

    iPhone 3GS też miał mnóstwo ciekawych dodatków w porównaniu
    z iPhone 3G, mimo to nie został nazwany iPhone4 bo miał tą samą
    obudowę, ten sam wygląd, ten sam "styl nadwozia" ;-)
    Można więc przypuszczać, że aby zmienić cyferkę trzeba zmienić
    ekran, obudowę i znacznie zmienić wygląd...

    > P.S. 4S ... "for Steve" ?

    Nie sądzę... Tak samo jak przejście od 3G do 3GS nie było "for Steve".

  • 63. Data: 2011-10-23 16:32:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:j80lnh$884$1@news.onet.pl...

    > Obudowa telefonu/smartfonu cala barwiona, bez lakieru? Tak.

    Przyglądnij się jak wygląda jakaś stara płyta CD, a o płyty CD się
    chucha i dmucha, nie wyciera się jej po kieszeniach czy blatach biurek.

    > Tu rozdzielczosc ma drugorzedne znaczenie. Samsung U600 mial rozdz 320x240
    > i ekran pewnie ze 2". Taka sama rozdz. miala wiekszosc PPC z ekranami
    > 3,5-3,7" Zdecydowanie bardziej odpowiadala mi wielkosc ekranu tych drugich
    > urzadzen.

    No ale właśnie porównujemy te same wielkości ekranu. N8 mając
    mniejszą rozdzielczość daje nieadekwatną czytelność czcionek...
    Musisz je powiększać aby były czytelne powodując że niewiele Ci
    się mieści na ekranie. W iPhone4 czyta się tekst bardzo komfortowo,
    czytelność malutkich czcionek jest rewelacyjna. Masz podobno iP4
    to jesteś w stanie sam sobie porównać różnicę. Widziałem kilka
    innych telefonów z tą samą wielością ekranu co iP4 ale mniejszą
    rozdzielczością (ale N8 nie widziałem) i różnica jest jak niebo a ziemia.

    > Pytalem, poniewaz ciekaw jestem jak to sie sprawdza w praniu. GPS musi
    > pracowac, pytanie czy caly czas czy tylko gdy teleon poczuje ze jest
    > ruszony. Jak szybko zlapie fixa po wyjsciu powiedzmy z biura do samochodu
    > ile dodatkowo wciagnie baterii itd. Slowem : czy to nie bedzie inna
    > odmiana funkcjonalnosci Siri.

    Fixa łapie natychmiast: 2-3 sekundy. Telefon "wie" gdzie jest nawet
    w budynku bo się dodatkowo posiłkuje triangulacją wież komórkowych.
    Problemy mam tylko gdy trzymam telefon w przedniej kieszeni
    jeansów jadąc na rowerze - zdarza się mu wtedy zgubić w lesie GPSa
    - pewnie zasłonięty ze wszystkich stron przewodzącym ciałem człowieka
    powoduje problemy z odczytem sygnału satelitów... i dlatego myślę
    o kupieniu sobie uchwytu na kierownicę rowera :-))))

  • 64. Data: 2011-10-23 16:37:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Tez widzialem, ale malo uzyteczne to bylo.

    Bo to była zabawka w przeznaczeniu nie mająca pełnić
    użytecznych funkcji poza entertaiment.

    > Taa, podsylalem jak to dzialalo w Viscie :-)

    A ja wczoraj doświadczyłem jak działało we flagowym modelu
    samochodu Acura z 2007 roku... Żenada.

    > No i za do Apple docenie ... o ile to naprawde jest uzyteczne.
    > Bo byc moze ta "wiekopomna technologia" to sie zabawka okaze,
    > ktorej nie da sie uzywac.

    No ja Ci nie powiem bo na razie upgrade nie planuję.

    > Zobacz na MS - mamy juz windows 7, a funkcje glosowe ciagle
    > nie sa domyslnie wlaczane".

    I może lepiej, skoro miałoby to działać jak w Viscie.
    Widzisz - dla MS nie było punktem honoru zrobić tą funkcję
    priorytetowym "selling point", a jak ktoś coś robi po łebkach
    i byle jak aby było to wtedy wygląda to jak.... Android ;-)

  • 65. Data: 2011-10-23 19:25:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-22 21:14, Pszemol pisze:
    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message

    > Na 100% nie poradzi sobie z tym zewnętrznym kalendarzem co
    > jest zrobionym z papieru i wisi u Twojej mamy na ścianie... :-)

    no to jest do dupy ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 66. Data: 2011-10-24 01:51:45
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-10-22 21:11, Pszemol pisze:
    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message
    ch/story/2011-10-20

    > Oficjalnie, Siri ma wciąż status "beta", a więc można się spodziewać
    > że będzie dostawało liczne poprawki i usprawnienia. I nie miejmy
    > złudzeń - żadne urządzenie nie jest perfekcyjne i nieomylne...
    >
    > Swoją drogą, nigdy nie zdarzyło Ci się że zadałeś pytanie koledze
    > a on Cię nie dosłyszał czy nie zrozumiał i odpowiedział bez sensu?

    tak, zdarzylo sie jak pytanie bylo dwuznaczne.
    W powyzszym przykladzie nie jest dwuznaczne.

    Gdyby mechanizm Siri byl rozwiniety - to w tym drugim pytaniu moglo pasc
    pytanie, czy chodzi Ci o 'kalendarz/Daylight Saving Time/...).
    Widac wyraznie, ze Siri bierze pod uwage schematy zdan, w ktorych szuka
    slow tzw kluczy. W powyzszym przykladzie slowem kluczem bylo slowko 'end'.
    A to powyzsze dowodzi, ze bedziesz sie musial przyzwyczaic/dostosowac do
    tych schematow - bo inaczej bedziesz 10 razy musial odpytywac swoj
    telefon o cos tracac czas i nerwy.

    > Bo mi się zdarzyło tak i to nie raz :-) A kolega żywy i chyba
    > inteligentny ;)
    > Jeśli ludzie są omylni i czasami powiedzą coś tak głupiego że głowa
    > boli to czego chcesz oczekiwać od maszyny imitującej ludzkie reakcje? ;)

    ja mam dwie uwagi do tej funkcji i jej wszechobecnego reklamowania na YT:

    - dlaczego w kazdej reklamowce Siri jest pytanie o pogode?
    (to jakas sztandarowa funkcja, ze pytanie jest obowiazkowe i zawsze
    je musza testowac? Ilez razy mozna sie pytac o pogode?)
    Ja mam pogodynke w formie widgeta na ekranie i wystarczy rzut okiem -
    ewentualnie dwa-trzy klikniecia i znam pogode z dowolnego miejsca na
    swiecie - bezblednie, dyskretnie i szybciej niz bym mial to mowic)

    - dlaczego jak testuja Siri obcokrajowcy, to najczesciej Siri nie wie o
    co im chodzi? (zly akcent, niewyrazna mowa - ja ich rozumiem o co chca
    pytac (mimo, ze angielski to nie moj mothertongue ), natomiast Siri
    twierdzi uparcie, ze nie)

    Jesli to tylko potrafi pare rzeczy - to ja podziekuje, postoje :)
    (szybciej (a najwazniejsze, ze pewniej) zrobie cos poprzez mazniecie
    palcem w ekran lub klawisz)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 67. Data: 2011-10-24 06:49:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:24:59 -0500, Pszemol napisał(a):

    > No... dla mnie nie, ale nie wszyscy muszą mieć taki komfort finansowy jak
    > ja.

    Przeciez ty tylko biedujacy imigrant jestes :-)

    > Sprzedano 4 miliony sztuk iPhone4S w 3 dni od premiery.
    > Powiedz mi, że Samsung sprzedał więcej sztuk Galaxy SII...

    Ja to doceniam, aczkolwiek samsunga warto by sprawdzic. Moze nie w 3 dni,
    ale 3 miesiace w Europie.

    A tak swoja droga ... to od jakiego czasu oni to produkuja i jak.
    Bo nawet jak roboty skladaja co sekunde jeden ... ee, tylko poltora
    miesiaca.

    Akurat obudowe i wyglad zmienic latwo.

    J.

  • 68. Data: 2011-10-24 07:13:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ja to doceniam, aczkolwiek samsunga warto by sprawdzic. Moze nie w 3 dni,
    > ale 3 miesiace w Europie.

    Warto by sprawdzic wielkosc wydatkow na reklame przed premiera.
    Uwzgledniajac oczywiscie sprawy pod stolem, czyli oplacana reklame szeptana
    m.in. w usenecie i na forach.

  • 69. Data: 2011-10-24 07:18:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości

    > Gdyby mechanizm Siri byl rozwiniety

    Za duzo wymagasz, nie ma dzisiaj wystarczajacej technologii. Apple dostarcza
    zabawke, czesto smieszna, raz na jakis czas dajaca sensowna odpowiedz, ale
    na pewno nie dajaca tego do czego teoretycznie ma sluzyc - wygode i
    oszczednosc czasu. Troche czasu minie i napaleni wyznawcy tez to przyznaja,
    bo poki co ludza sie jeszcze, ze dostana to, co dzisja niemozliwe. Taka sie
    sila wiary.

  • 70. Data: 2011-10-24 12:35:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Przeciez ty tylko biedujacy imigrant jestes :-)

    Czy biedujący to bym nie powiedział - raczej w Galicji wychowany
    w atmosferze oszczędności i skromności w wydawaniu pieniędzy :-)

    > Ja to doceniam, aczkolwiek samsunga warto by sprawdzic.
    > Moze nie w 3 dni, ale 3 miesiace w Europie.

    No to sprawdź :-) Ale jest różnica 3 dni a 90 dni...

    > A tak swoja droga ... to od jakiego czasu oni to produkuja i jak.
    > Bo nawet jak roboty skladaja co sekunde jeden ... ee, tylko poltora
    > miesiaca.

    No właśnie dlatego interesująca jest cisza przed wypuszczeniem
    modelu i że coś tam się mimo wszystko wymknie mimo tajemnic.

    > Akurat obudowe i wyglad zmienic latwo.

    Łatwo- trudno to pojęcia względne. A zmiana z wyświetlacza typowego
    na wyświetlacz retina-scan jak w iPhone4 to nie tylko zmiana "wyglądu"
    ale i zmiana całego user interface, czcionek, ikon itp... Chyba nie
    doceniasz
    takiej zmiany wyglądu - może powinieneś wziąć do ręki iPhone 4 i 3GS?