eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmW USA leci reklama TV iPhone 4S - w 100% eksponowany jest Siri [ang] › Re: W USA leci reklama TV iPhone 4S - w 100% eksponowany jest Siri [ang]
    From: AL <a...@s...tam>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: W USA leci reklama TV iPhone 4S - w 100% eksponowany jest Siri [ang]
    Date: Mon, 24 Oct 2011 03:51:45 +0200

    W dniu 2011-10-22 21:11, Pszemol pisze:
    > "ALdroid" <a...@n...ma.takiego.adresu.pl> wrote in message
    ch/story/2011-10-20

    > Oficjalnie, Siri ma wciąż status "beta", a więc można się spodziewać
    > że będzie dostawało liczne poprawki i usprawnienia. I nie miejmy
    > złudzeń - żadne urządzenie nie jest perfekcyjne i nieomylne...
    >
    > Swoją drogą, nigdy nie zdarzyło Ci się że zadałeś pytanie koledze
    > a on Cię nie dosłyszał czy nie zrozumiał i odpowiedział bez sensu?

    tak, zdarzylo sie jak pytanie bylo dwuznaczne.
    W powyzszym przykladzie nie jest dwuznaczne.

    Gdyby mechanizm Siri byl rozwiniety - to w tym drugim pytaniu moglo pasc
    pytanie, czy chodzi Ci o 'kalendarz/Daylight Saving Time/...).
    Widac wyraznie, ze Siri bierze pod uwage schematy zdan, w ktorych szuka
    slow tzw kluczy. W powyzszym przykladzie slowem kluczem bylo slowko 'end'.
    A to powyzsze dowodzi, ze bedziesz sie musial przyzwyczaic/dostosowac do
    tych schematow - bo inaczej bedziesz 10 razy musial odpytywac swoj
    telefon o cos tracac czas i nerwy.

    > Bo mi się zdarzyło tak i to nie raz :-) A kolega żywy i chyba
    > inteligentny ;)
    > Jeśli ludzie są omylni i czasami powiedzą coś tak głupiego że głowa
    > boli to czego chcesz oczekiwać od maszyny imitującej ludzkie reakcje? ;)

    ja mam dwie uwagi do tej funkcji i jej wszechobecnego reklamowania na YT:

    - dlaczego w kazdej reklamowce Siri jest pytanie o pogode?
    (to jakas sztandarowa funkcja, ze pytanie jest obowiazkowe i zawsze
    je musza testowac? Ilez razy mozna sie pytac o pogode?)
    Ja mam pogodynke w formie widgeta na ekranie i wystarczy rzut okiem -
    ewentualnie dwa-trzy klikniecia i znam pogode z dowolnego miejsca na
    swiecie - bezblednie, dyskretnie i szybciej niz bym mial to mowic)

    - dlaczego jak testuja Siri obcokrajowcy, to najczesciej Siri nie wie o
    co im chodzi? (zly akcent, niewyrazna mowa - ja ich rozumiem o co chca
    pytac (mimo, ze angielski to nie moj mothertongue ), natomiast Siri
    twierdzi uparcie, ze nie)

    Jesli to tylko potrafi pare rzeczy - to ja podziekuje, postoje :)
    (szybciej (a najwazniejsze, ze pewniej) zrobie cos poprzez mazniecie
    palcem w ekran lub klawisz)

    --
    pozdr
    Adam (AL)