    From: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W Polsce królują złomy
    Date: Sun, 3 Oct 2010 15:56:38 +0200

    news:l16ea6tkusm5oh697a9h4qcu8bi7eetgkj@4ax.com...

    > Wina w niemczech faktycznie tanie. Ile te najtansze sa naprawde warte
    > to ja sie nie wypowiem.

    Nie mowie o najtanszych winach. Wina, np Freixenet maja w Niemczech zblizona
    cene do hiszpanskiej. W PL jest 2x drozej.

    > Coz chcesz - odejmij 22% vat, odejmij 2zl akcyzy jesli dobrze licze,
    > odejmij koszt transportu z Francji i cena przestanie dziwic.

    VAT i akcyza obowiazuja w calej unii - moze niekoniecznie w tej samej
    wysokosci, ale nie sa to tak duze roznice.
    Koszty transportu do Niemczech sa o tyle nizsze, niz do PL? bez jaj...

    > Co ciekawsze - zrob to samo z winem o 50% drozszym w sklepie, i policz
    > ile razy lepszy moze byc surowiec :-)

    Wino, ktore w Hiszpanii kupuje po 4-5 Euro u nas kosztuje ponad 30 zlotych.

    > Wiesz, wczoraj widzialem banany po 50gr - znajdziesz po tyle w
    > Hiszpani ?
    >
    > Wyprzedaz trwa caly rok, czy normalnie te jeansy kosztuja tam jednak
    > 50 euro, ale teraz juz kompletnie wyszly z mody.

    Normalnie te jeansy kosztuja z 80-100 Euro, ale wyprzedaze sa wyprzedazami,
    a nie 20% obnizkami cen, jak w PL.
    W dodatku u nas takie jeansy kosztuja 150 Euro.

    --
    Axel