  • Data: 2010-10-03 17:37:13
    Temat: Re: W Polsce królują z?omy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 3 Oct 2010 15:56:38 +0200, Axel wrote:

    >VAT i akcyza obowiazuja w calej unii - moze niekoniecznie w tej samej
    >wysokosci, ale nie sa to tak duze roznice.

    Na akcyzie moze byc spora - ale wydaje mi sie ze jest u nas 3zl/litr.

    >Koszty transportu do Niemczech sa o tyle nizsze, niz do PL? bez jaj...

    Pisales o francuskim winie we francuskim sklepie - wyobrazam sobie ze
    koszt transportu do PL jest sporo wiekszy :-) Wlasnie na sikaczu to
    widzac najlepiej, bo samo wino u producenta malo kosztuje.

    Z Hiszpanii do Poznania nie jest duzo dalej niz do Berlina, ale juz np
    Monachium lezy sporo blizej niz Warszawa. Porownaj ceny bulgarskiego
    wina w Polsce i w Hiszpani :-)

    No dobra, poinformowalem sie - pi razy drzwi 1.20 euro/kilometr za
    cala naczepe. Z Hiszpanii wjdzie ~70 gr za flaszke (plus VAT)

    >Wino, ktore w Hiszpanii kupuje po 4-5 Euro u nas kosztuje ponad 30 zlotych.

    Nie o to chodzilo, chodzilo o to ze jesli odejmiemy podatek,
    transport, butelkowanie - to sie nagle moze okazac ze wino po 20 zl
    moze u zrodla kosztowac dwa razy wiecej niz to po 15zl. Czyli drobna
    roznica, a wino dwa razy lepsze :-)

    No ale tak patrze .. http://www.freixenet.de/magic-shop/ oferuje tylko
    Reserva Real po 20euro za flaszke, a w Polsce .. 84.60
    http://vinexus.pl/szampan/hiszpania/freixenet-reserv
    a-real.html

    Ale to niemiecka firma - moze dlatego ceny dosc rowne.
    Najtansze hiszpanskie czerwone wino: 3.44 euro lub 18.59 zl.
    cos drozszego ..Barahonda Barrica 2007 8.37 e lub 41.32zl to juz kurs
    4.97, czyli ~20% drozej. Cos im sie zreszta chyba pop* bo ceny za litr
    podaja jakby z niemeckich cen :-)

    >Normalnie te jeansy kosztuja z 80-100 Euro, ale wyprzedaze sa wyprzedazami,
    >a nie 20% obnizkami cen, jak w PL.
    >W dodatku u nas takie jeansy kosztuja 150 Euro.

    kupuje dzinsy po 600zl i narzeka na drogie zycie :-)
    Nie wiem jak na takich markowych ciuchach, moze tam faktycznie maja
    zwyczaj czyscic magazyny ze staroci, klientki sa modne i nie czekaja
    na obnizki tylko kupuja w pierwszym dniu wiec im sie to oplaca.

    Ale i Zachod mial juz swoje czasy "sales only" jak sie okazalo ze
    klienci czekaja na wyprzedaze, a sieci handlowe zamawiaja najtanszy
    towar dla omamionych widmem "-80%".

    Tak czy inaczej ani konkretna marka ciuchow, ani wina, ani sera to nie
    jest dobry wskaznik do porownania. Moze producent na naszym rynku
    usiluje kase zbic udajac nie wiadomo jaka marke, moze jakis sprytny
    rodak uzyskal wylacznosc i teraz dorzuca 100%, moze po prostu wino u
    nas kiepsko schodzi i luksusowe marki musza byc drogie zeby utrzymac
    koszta dystrybucji ..

    J.