    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.rec.telewizja
    Subject: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Date: Tue, 16 Feb 2010 18:02:02 +0100

    Wrzucam na pl.rec.telewizja, bo to OT.

    W dniu 2010-02-16 08:15, Dominik & Co pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
    > Tak, moralny :-)

    nie od dzisiaj wiadomo, że jestem niemoralna świnia.

    > Ale wiesz, wydaje mi się, że ci goście wiedzą na ten
    > temat trochę więcej od Ciebie (może się mylę?). A każdy ceni swój
    > czas i nie robi rzeczy, o których wie, że nie mają sensu.

    Porozmawiamy, jak DRMowe rzeczy zaczną działać pod linuksami. Na razie
    se ne da i koniec.

    > W kinie to jest normalne.

    Dlaczego?

    twoja wersja:

    Płacę 50zł i idę do kina, żeby obejrzeć film w dusznej sali, z kurtką na
    kolanach, przy kłapaniu dzioba lasek-słitasek, dostając po oczach
    wyświetlaczem telefonu gościa przede mną, który wysyła esemesy i
    posłuchać dźwięku zagłuszanego chrupaniem cipsów -- jestem normalny,
    choć nie mogę tego zarchiwizować dla przyszłych pokoleń.

    płacę 10zł, żeby sobie obejrzeć coś w domu, tak jak lubię w ciszy i
    spokoju -- jestem nienormalny, bo się godzę na to, żeby nie musieć tego
    sobie archiwizować dla przyszłych pokoleń.

    > W materiale, który dostajesz "do ręki" to są
    > sztuczne ograniczenia,

    Nie, dostajesz do ręki na płycie DVD czy BD. Zamawiając transmisję przez
    sieć nie różnisz się od oglądacza tego materiału w telewizji albo na
    kanale VOD w dekoderze cyfrowym.

    > ograniczające notabene ustawowe uprawnienia
    > (dozwolony użytek). Ale jak chcą, niech se ograniczają. Najwyżej
    > nie kupię.

    No i dobrze. A kto lubi, kupi.

    > Filmy na VideoCD nie są zabezpieczone, DVD- śmiech na sali.
    > A jakoś legalni użytkownicy nie rozdają kopii na lewo i prawo
    > całemu osiedlu (przynajmniej ja ;-)

    No widzisz, a niektórzy rozdają. Poza tym, mówimy o bezkosztowym pliku,
    co jakby łatwiejsze niż nagrywać i rozdawać płytki.

    > Avatar za to był pozabezpieczany w trzy pupy, że ponoć w jakowymś kinie
    > legalny wyświetlacz odmówił kolaboracji, a w p2p i tak się pojawił-
    > kto chce se ściągnie i obejrzy totalnie bez wysiłku "łamania".

    A do sąsiada się włamali i mu telewizor wynieśli.
    To co, ogłaszamy bezsensowność zamków w drzwiach?

    > Osobiście mam w dupie DRM. Jeśli ktoś się boi, że mu
    > "ukradnę" jego Własność Intelektualną, to nie korzystam.

    twój wybór. Tylko słabo że tak powiem to kogoś obchodzi. W biznesie się
    działa globalnie, a jednostki anty- są po prostu do zignorowania. Też
    mam tę chorobę co ty, ale ją leczę. W pewnym momencie poobrażałem się na
    wszystkie sklepy w okolicy i nie miałem co jeść. Myślisz, że oni się tym
    przejęli? Albo że ktokolwiek przejmuje się tym, że jestem obrażony na
    wytwórców telefonów komórkowych (znasz sprawę)?

    > Skup się: całej transmisji. Po to, żebyś jak przyjdziesz do domu zbyt
    > późno mógł zacząć oglądać meczyk od początku.

    I dlatego nagrywasz całą transmisję telewizyjną? (uwaga! Nie mówię
    ,,transmisji całego meczu'')

    > Tudzież, jak Ci się jakaś
    > scena spodoba, mógł sobie ją powtórzyć nawet kilka razy.
    > Po to właśnie urządzenie nagrywa całą transmisję (zwykle
    > w kilkugodzinnej pętelce). Raczyłeś napisać, że nikt zdrowy
    > psychicznie tego nie robi.

    Nie. źle zrozumiałeś słowo transmisja. Może dlatego, że ja nigdy nie
    oglądam meczy i mi się ono zupełnie nie kojarzy z meczami, tylko z
    transmitowaniem sygnału.

    > No jak to co? Rzuć okiem na posty na grupie telewizja: mój haj-end
    > professional recorder wypiął się na mnie, kiedy chciałem sobie
    > odcinek serialu nagrać do obejrzenia na później, gada "materiał
    > zabezpieczony przed nagrywaniem". DRM to, czy nie?

    A ktoś mówi, że życie jest łatwe? Widać jednak właściciel tej produkcji
    ma inne zdanie niż ty. Ale to JEGO rzecz, więc ty sobie decyduj o SWOJEJ.

    > Co to znaczy "połowa PAL"? Górna połówka obrazu, czy jak?

    Nie Słonko. Co druga linia czy jakoś tak. Nie wiem jaki stosują algorytm
    skalowania.

    > (tak, wiem, jakie ma VHS parametry, nabijam się tylko z tego
    > sformułowania :-)

    A co w nim nie tak? VHS ma połowę rozmiaru PAL, co nie znaczy pół
    obrazu, bo nie tak działa algorytm usuwający.

    > Wiesz, ja nie podniecam się każdym pikselem na pryszczu Alexis,

    ja też nie. Ale gdzieś leży granica.

    > A magnetowid mam podłączony do 42-calowej plazmy, obraz jest niezły
    > (oczywiście nie oglądam z 50 cm, tylko z ok. 3,5 m).

    Nie znam niestety dobrego okulisty, więc nic ci nie polecę :-P

    > Dużo bardziej przeszkadzają inne proporcje obrazu.

    A ta plazma nie ma opcji ustawiania 4:3?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek