  • Data: 2010-02-17 16:08:29
    Temat: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-17 09:20, Dominik & Co pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek rzecze:
    > Tak.

    W teorii.

    > Na Linuksa nie da się napisać Autocada. Jak wyjdzie, dam się przekonać,
    > że to nieprawda.

    A nieprawda? Nie da się i już. Z przyczyn, podobnie jak DRM, biznesowych.

    > Tak, w nie-kinie jest to sztuczne ograniczenie.

    Bynajmniej.

    > O czym też napisałem.

    A ja napisałem, że to żadne ograniczenie i że 3000 kanałów tv też nie
    nagrywam.

    > Bardzo proszę, nie wmawiaj mi, że wiesz lepiej ode mnie, co miałem
    > na myśli.

    Ty? Przecie JA pisałem o nagrywaniu całej transmisji telewizyjnej. Więc
    chyba ważne jest co JA miałem na myśli i co chciałem przekazać. Więc
    skoro nieprecyzyjnie ująłem, to doprecyzowałem, a ty się nadal czepiasz.

    > Napisałem "całej transmisji tv". Dekoder/nagrywarka nagrywa wszystko
    > jak leci w kilkugodzinnej pętelce, właśnie po to, żebyś sobie mógł cofnąć.
    > Wszystko jak leci. Automatycznie. Nie tylko mecz.
    > Funkcja nazywa się "time shift", jakbyś chciał pogooglać.

    I nagrywa z JEDNEGO wybranego kanału, a nie z całej transmisji
    wszystkich możliwych rzeczy, o czym pisałem i co było klu rozmowy.

    > Jak nadal nie rozumiesz, to ręce, nogi i inne części ciała opadają
    > i ja nie mam siły tłumaczyć dalej.

    Czego tłumaczyć? że inaczej rozumiemy słowo ,,cała transmisja
    telewizyjna'', bo ja rozumiem całą transmisję telewizyjną, a ty
    transmisję jednego kanału w pętelce usuwającej do tego po czasie stare
    rzeczy? Przypomnę, że narzekałeś iż DRM nie pozwala ci na wieczność
    zarchiwizować nagrania i do tego się odniosłem wtedy.

    > Tak? p2p zniknęło?

    Zacytuję kluczowe: ,,to i tak bez wysiłku''. Np. u mnie w sieci
    osiedlowej nie jest to takie proste. Poza tym, w p2p masz to, co akurat
    pirat zechciał dla ciebie ukraść. Niekoniecznie to, co sobie zechcesz
    ukraść.

    > Czasem właśnie lepiej olać nic nie przynoszące, ale kosztowne
    > zabezpieczenia.

    Owszem, ale DRM taki nie jest.

    > Takie japko na przykład w swoim sklepie (taki malutki, nic nie znaczący
    > straganik z piosenkami) dało sobie z DRM siana.

    Możliwe. Nie znam tego straganiku z piosenkami i niespecjalnie mnie
    zakup piosenek interesuje.

    > Pytanie: co chcemy osiągnąć?

    Napisałem to już ze 12 razy. Ale się skupiałeś wtedy na szydzeniu ze
    sformułowania pół jakości Pal.

    > Jeśli to, że utwór nam "nie wycieknie"
    > do "drugiego obiegu",

    Nie, nie to. To znaczy byłoby miło, żeby to także, ale niestety tak jak
    mówisz, na to DRM nie zadziała.

    > A jeśli chcemy osiągnąć to,
    > że konkretny user nie może czegoś tam z utworem zrobić- to owszem,
    > dla znacznej części userów to się uda.

    I takie jest MZ zamierzenie.

    > Tylko czy to jest warte tej kasy
    > i wysiłku?

    Najwyraźniej tak, skoro korporacje to stosują, a cechą osoby prawnej
    jest maksymalizacja zysku.

    > Przykro mi, że nie rozumiesz, co czytasz. Wystarczy, by _jeden user_
    > pokonał zabezpieczenia, a treść zadeermowana może być natychmiast dostępna
    > publicznie dla każdego.

    Bynajmniej.

    > Jeśli jeden gość otworzy zamek Golfa III, to nie znaczy, że od
    > teraz każdy może sobie, jeśli chce, do każdego Golfa III wejść.

    Dlaczego? Tak samo w Sieci znajdziesz opisy dla golf-kiddie, jak to zrobić.

    > Ale wytłumaczysz mi, dlaczego ktokolwiek i po co ma się przejmować?

    Nie wiem, nie o tym rozmawiamy.

    > Świat jest okrutny, ale to on był tu pierwszy ;-)

    No więc właśnie. A ty mu zarzucasz, że DRMem chroni swoje dobra.

    >>> Tak. Chyba, że twój dekoder ma wbudowany moduł telepatii i wie, że
    > Tak, jak leci. Na aktualnie ustawionym.

    Ale łapiesz, że dowolny to nie aktualnie ustawiony jeden, a wszystko jak
    leci to nie kawałek w pętelce umożliwiającej drobne przesuniecie czasowe?

    > Stare chińskie przysłowie powiada, że lepiej siedzieć cicho i uchodzić
    > za głupca, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości :-)

    Więc je zastosuj wobec siebie. Bo nie jest głupcem ten, kto czegoś nie
    wie, ale ten, co mu się wydaje, że wszystkie rozumy pozjadał i tylko
    czeka na to, żeby pokazać jaki to on nie jest mondry.

    > Popieprzyła Ci się liczba linii obrazu (zasmucę Cię- w VHS jest taka
    > sama) z pasmem przenoszenia sygnału video, które określa rozdzielczość
    > poziomą.

    Nie wiem, zacytowałem wikipedię.

    W przypadku VHS pasmo wynosi ok. 3MHz.
    > Przy sygnale telewizyjnym (przy okazji- PAL to system kodowania
    > _koloru_, błędem jest podawanie szerokości pasma sygnału video czy
    > rozdzielczości jako "właściwych dla PAL") typowo pasmo wynosi 5 MHz
    > (systemy B,G) oraz 6MHz (D,K).

    Więc napraw wikipedię. Nie jestem specjalistą, zacytowałem co znalazłem.
    Wiem z obserwacji, że VHS daje o połowę gorszą jakość niż sygnał zwany
    potocznie PAL, SD czy jak to tam zwał będący w klasycznej telewizji
    nie-hadeszmade. I o tym pisałem. Skoro Wikipedia ma złe dane, to ją
    popraw. Skoro mam złe zrozumienie, to wyjaśnij w jakim zakresie. Bo
    pasmo ma też jak cytujesz ,,połowę'', więc nie wiem co złego
    powiedziałem mówiąc, że VHS to połowa PAL. Wychodzi, że wg wikipiedii
    liczba linii jest mniejsza o połowę, że wg ciebie pasmo jest mniejsze o
    połowę. Ja nie jestem specem od tego i mogłem pomieszać niuanse, więc je
    wyjaśnij, a się nie czepiaj. Bo na razie od 2 dni nie umiesz ogarnąć
    sformułowań typu ,,cała'', ,,wszystko'' a ze mnie szydzisz.

    > I to jest powód, że gdy nazwę jakość VHS "wystarczającą",
    > to należy mi sugerować wizytę u okulisty?

    Nie. Okulistę Ci zasugerowałem wtedy, gdy napisałeś, że nie widzisz
    różnicy czy jakoś tak. Możliwe, że źle zrozumiałem.

    Po prostu jakość VHS mnie drażniła już na 21" telewizorze CRT.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek