  • Data: 2010-02-17 14:20:43
    Temat: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-02-17 09:51, Dominik & Co pisze:
    > A popisałeś się tu: http://tinyurl.com/yj7bl37
    > mieszając liczbę linii obrazu z rozdzielczością w poziomie.

    A czym jest liczba linii?

    > Niestety, to widać.

    To wyjaśnij, a nie rób się na nadętą ropuchę próbującą poniżyć rozmówcę.

    > Liczba linii obrazu jest ta sama w zapisie VHS, co w sygnale TV.

    no wg cytatu z wikipedii jest o połowę mniejsza.

    > W przypadku VHS pasmo video wynosi ok. 3MHz.
    > Przy sygnale telewizyjnym (PAL to system kodowania _koloru_,
    > błędem jest podawanie szerokości pasma sygnału video czy
    > rozdzielczości jako "właściwych dla PAL") typowo pasmo wynosi 5 MHz
    > (systemy B,G) oraz 6MHz (D,K).

    No to popraw wikipedię.

    > Przeliczając to na "piksele w poziomie" daje to odpowiednio
    > ca 360 (VHS), 600 (B,G) i 720 (D,K).

    facet, to ja już cię ganz nie rozumiem. 720/2 = 360. Więc wychodzi moja
    połowa. Więc już nie wiem z czego szydzisz.

    > A ten "algorytm skalowania" to po prostu sprzętowo węższe
    > pasmo zapisu sygnału, "obcinające" wyższe częstotliwości.
    > Takim samym "algorytmem" posługuje się zwykły magnetofon
    > w przypadku zapisu dźwięku.

    No i? Pogarsza jakość? Pogarsza. Nie rozumiem czego się czepiacie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek