  • Data: 2010-02-16 21:41:05
    Temat: Re: VoD pod linuksem [OT]
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

    > Nie Słonko. Co druga linia czy jakoś tak. Nie wiem jaki stosują algorytm
    > skalowania.

    Algorytm skalowania w analogowym systemie konsumenckim z lat
    siedemdziesiatych - no jasne.

    > A co w nim nie tak? VHS ma połowę rozmiaru PAL, co nie znaczy pół
    > obrazu, bo nie tak działa algorytm usuwający.

    Nie ma zadnego algorytmu usuwajacego. VHS normalnie nagrywa wszystkie
    linie, normalnie "dziala" interlacing itd.

    Skalowanie masz na przyklad w VCD.

    Ludzie piszac o "polowie PAL" itp. zwykle maja na mysli ograniczenie
    pasma video (do jakichs smiesznych wartosci rzedu 3 MHz, chociaz wtedy
    to moze nie bylo az takie smieszne) - czyli ograniczenie ilosci linii
    (= roznych punktow) w poziomie.
    --
    Krzysztof Halasa