    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.os.linux,pl.rec.telewizja
    Subject: Re: VoD pod linuksem
    Date: Wed, 17 Feb 2010 15:55:12 +0000 (UTC)
    <hl60m4$c6l$1@news.interia.pl> <hl6vun$qh7$1@inews.gazeta.pl>
    <hl8fm1$bun$3@news.interia.pl> <hl9irm$clo$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@i...localdomain> <hl9l1j$qp6$1@news.interia.pl>
    <1...@p...stozek.waw.pl>
    <hlbr3v$jn2$1@news.interia.pl>
    <7...@p...stozek.waw.pl>
    <hlegi1$uok$1@news.interia.pl> <m...@i...localdomain>
    <hlf5f8$ou4$1@news.interia.pl> <m...@i...localdomain>
    <hlgvm3$st7$1@news.interia.pl>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.os.linux.]
    On 2010-02-17, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > No można zmieniać techniki szyfrowania choćby.

    Widać że nie miałeś styczności z zagadnieniami bezpieczeństwa
    komputerowego.

    Jeśli dane znajdą się na komputerze w formie niezaszyfrowanej (a muszą,
    bo inaczej nie zostaną wyświetlone), to atakujący je może z tego miejsca
    podebrać, skopiować i zapisać.

    > No i dlatego właśnie pisałem, ze system OpenSource się nie nadaje, bo
    > można coś włożyć pomiędzy deszyfrator a wyświetlarkę. W przypadku
    > systemu Close, to system pilnuje tego i jedyne wyjście, to go skraczyć.

    Czyli w systemie open source da się podebrać dane, w odróżnieniu od
    systemu closed source, w którym da się podebrać dane. Trochę głupie ci
    wyszło zdanie.

    > Tylko przeciętny ludzik się nie podłączy w monitorze.

    Zainstaluje driver wirtualnego monitora którym przechwyci cały output.
    Ojej, wielkie mi co.

    > No sam jestem ciekawy. Bo czytałem, że se ne da i że linuksiarze muszą
    > się obejść ze smakiem. Ciekawe więc właśnie, na ile to prawda i na ile
    > jest szansa, że znajdzie się jakiś BD-Jasiu.

    Podobno da się.
    http://forum.doom9.org/archive/index.php/t-125029.ht
    ml
    https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats/
    BluRayAndHDDVD

    > No ale w systemie close nie jest to już takie proste. W końcu DRM jakoś
    > funkcjonuje.

    DRM funkcjonuje *prosząc* system operacyjny o uniemożliwienie
    skopiowania wyświetlanej zawartości. A to jest po prostu głupie
    założenie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot