  • 21. Data: 2011-07-04 11:12:22
    Temat: Re: ViaToll
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 01 Jul 2011 14:17:01 +0200, Grzegorz napisał(a):

    > A to się okaże. Jeżeli opłaty za prywatne autostrady będą w rozsądnych
    > granicach, to pewnie nie. Ale to PL ...
    Od dłuższego czasu wiadomo, że alternatywne drogi przynajmniej częściowo
    będą. Nie tylko do autostrad, ale też np. do S3. Doliczając ITD,
    footopstryki, straszników gminnych i inne atrakcje i czas pracy kierowcy,
    pewnie się nie opłaci tirmanom omijać. I dobrze.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 22. Data: 2011-07-04 14:59:43
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jerzu <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jeszcze nie wszystkie.

    > Chyba tak. Dzisiaj na A1 w Nowych Marzach nie było pewnie wiele
    > ciężarówek. Na CB słyszałem że wszystko jedzie starą jedynką, która
    > jeszcze jest za free.

    No wlasnie, na A1 viatolle nastawiane, a jeszcze ze 2 tygodnie temu nie bylo.
    Czyli ciezarowki beda placic i bramke i viatolla?
    I czy w takim razie moge osobowka placic tylko viatolla, zeby ominac stanie
    "do kasy"?
    Generalnie to na A1 taka specjalna karte do placenia mozna sobie wyrobic,
    wtedy calkiem sprawnie idzie. Ale i tak mozna k..cy dostac gdy gosc przed toba
    wyciaga 100zl, a pani w okienku pyta "a nie ma pan moze 60gr drobnych, zeby
    latwiej wydac?". I 3 minuty na delikwenta...

    --
    pozdr
    Bruno, Bydg

  • 23. Data: 2011-07-04 15:44:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    >Jak wrzucisz to też.
    >Za przejazd kilkuset km po Węgrzech zapłacisz dwadzieścia parę
    >złotych, w Austrii, Czechach czy Słowacji trochę więcej, ale też
    >podobnie.
    >I to są stawki które mają sens.
    >Z tych polskich raczej mało kto będzie korzystał.

    Raczycie zartowac. Na bramkach Staleksportu kolejki takie ze dopiero
    to powoduje zastanowienie czy autostrada wysokoplatna sie oplaca :-)

    Oczywiscie ciezarowki maja inny rachunek - duzo na autostradzie nie
    zyskaja, moga za to stracic na skrzyzowaniach, rondach i radarach. a
    najwiecej na traktorach. A klient i tak od kilometra placi, nie wiem
    czy czas to az taki wielki pieniadz w tym przypadku.

    Ale co dalej z osobowymi ? publiczne autostrady beda bezplatne, czy
    stawka bedzie 10-15 gr/km ? Czy nic nam nie wyjasniajac ceny w kasie
    beda takie ze wyjdzie 30gr/km ? :-)

    J.

  • 24. Data: 2011-07-04 15:46:40
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > A klient i tak od kilometra placi, nie wiem czy czas to az taki wielki
    > pieniadz w tym przypadku.

    Jak masz dostawę just-in-time, z tolerancją +15 min
    + kary za postój linii, to jak najbardziej czas gra rolę.

    Pzdr

    JKK

  • 25. Data: 2011-07-04 15:54:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J_K_K" napisał w wiadomości

    >Jak masz dostawę just-in-time, z tolerancją +15 min
    >+ kary za postój linii, to jak najbardziej czas gra rolę.

    To nie podpisujesz takiej umowy, albo wysylasz stosownie wczesniej i
    czekasz na parkingu pod zakladem.

    Autostrady u nas tez nieprzewidywalne, bedzie wypadek i nawet nie ma
    jak zjechac w pole :-)

    J.

  • 26. Data: 2011-07-04 16:19:58
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > To nie podpisujesz takiej umowy,

    Za duży business ;-)

    > albo wysylasz stosownie wczesniej i czekasz na parkingu pod zakladem.

    Parkingu pod zakładem brak ;-)

    > Autostrady u nas tez nieprzewidywalne, bedzie wypadek i nawet nie ma
    > jak zjechac w pole :-)

    Czyli lepiej drogą bez barierek ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 27. Data: 2011-07-04 21:25:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 4 Jul 2011 16:19:58 +0200, J_K_K wrote:

    >Za duży business ;-)

    No to kalkulujesz i podpisujesz :-)

    >Parkingu pod zakładem brak ;-)

    no to na najblizszym. Albo wysylasz stosownie wczesniej, a ostatnie
    kilometry jedziesz przepisowo :-)

    >Czyli lepiej drogą bez barierek ;-)

    Wedle dziennikarzy zycie ucielo nasza jalowa dyskusje - ciezarowki
    ponoc omijaja autostrady. Ktos dzis jechal, widzial ?

    J.

  • 28. Data: 2011-07-04 22:51:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Wedle dziennikarzy zycie ucielo nasza jalowa dyskusje - ciezarowki
    > ponoc omijaja autostrady.

    Dziwne nie?
    A jeszcze nie dalej jak kilka godzin temu ktoś mnie przekonywał, że po
    naszych drogach to wszyscy będą chętnie chcieli jeździć i płacić te
    horrendalne stawki.

  • 29. Data: 2011-07-04 22:56:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-04 21:25, J.F. pisze:
    (...)
    > Wedle dziennikarzy zycie ucielo nasza jalowa dyskusje - ciezarowki
    > ponoc omijaja autostrady. Ktos dzis jechal, widzial ?

    Za jakiś czas będę wiedział jak to w rzeczywistości wygląda, ale
    skoro można oszczędzić na opłatach, to sporo będzie ryzykowało.
    Pojawią się na drogach alternatywnych ograniczenie tonażowe,
    pojawi się tam ITD, Policja itd. Spokojna głowa - to jest proces
    taki bardziej długotrwały - chwilowe zawirowania można pominąć...

  • 30. Data: 2011-07-04 23:05:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 04 Jul 2011 22:56:20 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >W dniu 2011-07-04 21:25, J.F. pisze:
    >(...)
    >
    >Za jakiś czas będę wiedział jak to w rzeczywistości wygląda, ale
    >skoro można oszczędzić na opłatach, to sporo będzie ryzykowało.

    Ale jakie ryzyko ? Na razie wolny wybor.

    >Pojawią się na drogach alternatywnych ograniczenie tonażowe,
    >pojawi się tam ITD, Policja itd. Spokojna głowa - to jest proces
    >taki bardziej długotrwały - chwilowe zawirowania można pominąć...

    Ja tam mysle ze na alternatywnych drogach pojawia sie bramki i oplaty
    :-)

    J.