eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie › Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.pion
    ier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "greg" <g...@f...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [VERY TECH] Gaźniki CV, dyskusja? Długie
    Date: Tue, 31 Mar 2009 00:12:33 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 90
    Message-ID: <gqrg4q$2n8$1@inews.gazeta.pl>
    References: <gqoc51$i0o$1@inews.gazeta.pl> <gqqc2h$6d2$1@inews.gazeta.pl>
    <gqqi4h$aud$1@inews.gazeta.pl> <gqr6tp$8gb$1@inews.gazeta.pl>
    <gqr8s4$kg5$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: apn-77-112-109-217.gprs.plus.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1238451162 2792 77.112.109.217 (30 Mar 2009 22:12:42 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Mar 2009 22:12:42 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: gk
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:591581
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Marcin Gardeła" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gqr8s4$kg5$1@inews.gazeta.pl...
    > greg wrote:
    >> A jeszcze: wszystkie v-twiny 600 i 650 hondy są tak konstrukcyjnie
    >> podobne, że wcale nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że moduł
    >> pomimo (ewentualnych) wizualnych różnic jest elektrycznie taki sam. W
    >> razie czego służę elektrycznymi danymi serwisowymi od
    >> transalpa/afryki. Jeśli nie chcesz/nie możesz skombinować
    >> oryginalnego modułu to trzebaby popatrzeć na analogi, to że może są
    >> różne wtyczki nie musi niczego komplikować, poza koniecznością użycia
    >> lutownicy, ważne aby ilość kabli się zgadzała, bo tam bywa tak, że
    >> jest jedna cewka na świecę albo jedna cewka na cylinder. Zatem
    >> trzebaby tylko znaleźć taki model co ma tyle samo cewek co twój.
    >
    > Jeśli chodzi o ilość cewek generatora impulsów to zostają mi same
    > Deauville, starsze modele NTV (Revere) mają dwie cewki, moja i młodsze
    > jedną cewkę generatora.
    >


    No tak, poczytałem: te starsze miały ten moduł taki jakby symetrycznie
    podwójny, każdy sterowany osobnym pulse generator i kazdy zasilał dwie cewki
    zapłonowe, każda świeca miała swoją cewkę.

    Potem zrobiono moduł zintegrowany jakby, jeden pulse generator i jedna cewka
    na każdy cylinder. W trampku i afryce jednocześnie dodano throttle sensor. I
    tak było od 1997 roku.

    Potem jak w 2000 zrobiono w trampku 650 ccm to wzięto silnik z ntv, ale
    widocznie w ntv on jeszcze bez tej modyfikacji był. W 2000 roku także dodano
    immo. Czyli trampkowe moduły się nie nadadzą, bo starsze będą do podwójnego
    pulse gen. a nowsze chcą mieć throttle sensor.


    Czyli musisz mieć specjalny moduł do swojego,





    >> A sprawdzałeś czy nie masz peknietego tego plastika (intake manifold
    >> - nie wiem jak po polsku :-)) pomiedzy filtrem a gaźnikami?
    >
    > Plastika czy gumy? Gumy są ładne, ale obejrzę je tak, jak obejrzałem
    > membrany w gaźniku. Połączenie gaźnik/głowica jest git, sprawdzałem,
    > dokręcałem obejmy, dociskałem gaźniki, jest szczelnie.


    No to nie wiem... Znaczy chodziło mi o to, że jeśli przewod powietrzny za
    filtrem a przed gażnikiem jest nieszczelny to on sobie zasysa więcej
    powietrza, bo przechodzi powietrze bez oporu jaki stawia filtr i jest za
    uboga mieszanka wtedy.

    Ale jak to konkretnie jest rozwiązane w ntv to nie wiem.

    >
    >> Jeszcze jedna rzecz, tylko nie wiem czy ją masz: czujnik położenia
    >> przepustnicy: to jest taki element w gaźnikach, który daje sygnał do
    >> modułu jakie jest położenie przepustnicy; w zalezności od tego moduł
    >> daje różne wyprzedzenie zapłonu
    >
    > Nie ma, wyprzedzenie zapłonu zależy od modułu, który jako sygnały
    > wejściowe dostaje wyłącznie impulsy z cewki generatora impulsów.
    > Przyznaję, że nie rozumiem tego, i nie wiem jak działa taki układ, ja bym
    > mu dołożył jeszcze jakiś czujnik podciśnienia albo położenia przepustnicy,
    > ale jak nie to nie.
    >

    No to wtedy działa tak, ze kąt wyprzedzenia zapłonu jest niezmienny...



    >> Ja obstawiam lewe powietrze albo moduł. Jak to co inne to ci browara
    >> stawiam przy najbliższej okazji :-)
    >
    > Ale za co? :)

    Za zawracanie głowy :-)




    pozdro

    greg

    PS sorry za anglicyzmy, posługuję sie haynesem jeśli chodzi o nazewnictwo i
    mysle po angielsku...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: