  • 1. Data: 2009-03-04 14:46:29
    Temat: VAT od motocykla Wawa
    Od: "luca_brasi" <l...@w...pl>

    Witam
    kontrola vat wlasnie zakwestionowala mi odliczenie pelnego vatu od
    zakupionego rok temu motocykla. Czy ktos moze przerabial ten temat w
    Warszawie z US?
    jezeli ktos jest w stanie mi pomoc bede wdzieczny
    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2009-03-04 15:03:44
    Temat: Re: VAT od motocykla Wawa
    Od: t...@n...pl

    On 4 Mar, 15:46, "luca_brasi" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Warszawie z US?
    > jezeli ktos jest w stanie mi pomoc bede wdzieczny

    Ja mogłem odpisać tylko 60% Vatu dwa lata temu za moto.I chyba tak być
    powinno.
    Zajmowała się tym księgowa i tak nakazała.
    Wodzu.

  • 3. Data: 2009-03-04 15:28:51
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "luca_brasi" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Warszawie z US?
    > jezeli ktos jest w stanie mi pomoc bede wdzieczny

    tu masz artykuł
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070419/fi
    rma_a_6.html

    generalnie problem jest taki że U.S. w swej definicji odwołuje sie do
    kodeksu dogowego a nie do PKWiU jak nakazuje ustawa.

    życze powodzenia w walce z bezmuzgami w US mnie się już raz udało, uczucie
    bezcenne:)

    rafał
    450exc

  • 4. Data: 2009-03-05 06:44:16
    Od: "Pryzmat" <a...@o...pl>

    Rafał Tomaszewski wrote:
> [...]
    > kodeksu dogowego a nie do PKWiU jak nakazuje ustawa.
    >
    > życze powodzenia w walce z bezmuzgami w US mnie się już raz udało,

    Jeszcze mozesz probowac udowadniac bezposrednio z ustawy ze motocykl ma
    otwarta przestrzen ladunkowa (o ile masz bagaznik i nie masz na nim
    zamontowanego kufra)
    Ale wtedy powinienes po zakupie podjechac do stacji diagnostycznej i uzyskac
    od nich specjalne zaswiadczenie ktore potem dolaczasz do druku bodajze VAT-1
    (juz nie jestem pewien bo robilem to daaawno temu) skladanego w US

    --
    Pryzmat (Jacek)
    foto i moto

  • 5. Data: 2009-03-05 12:12:43
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    Użytkownik "Pryzmat"
[...]

    Po 15 czerwca 2005 odliczenie Vat (1,2,3,4) dotyczy tylko samochodow
    ciezarowych Dz.U. Nr 90 z 2005 poz 756

    Tytus

  • 6. Data: 2009-03-05 13:07:46
    Od: "Pryzmat" <a...@o...pl>

    Tytus z Fabryki wrote:
> [...]
    > (juz nie jestem pewien bo robilem to daaawno temu) skladanego w US
    >
    > Po 15 czerwca 2005 odliczenie Vat (1,2,3,4) dotyczy tylko samochodow

    Oczywiscie ale w ustawie uzyto okreslenia : pojazdow samochodowych (art 86
    ust.3)
    Skoro US z uporem maniaka (i niezgodnie z klasyfikacja GUS) uwaza motocykl
    za pojazd samochodowy to konsekwentnie do tego mozna uzyskac stosowny
    dokument opisany w tejze ustawie
    Ot kolejny polski paradoks

    --
    Pryzmat (Jacek)
    foto i moto

  • 7. Data: 2009-03-05 13:38:41
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    Użytkownik "Pryzmat"
    Oczywiscie ale w ustawie uzyto okreslenia : pojazdow samochodowych (art 86
    ust.3)

    Art 86 u 3 dotyczy osobowych i innych i nie wymaga badania z tym ze wielkosc
    odliczenia to 60% ale nie wiecej niz 6000 pln.
    Motocykl nie jest samochodem osobowym ale jest pojazdem samochodowym.
    Oczywiscie jest tu jawna niescislosc jakich mase w naszym prawie

    ***Skoro US z uporem maniaka (i niezgodnie z klasyfikacja GUS) uwaza
    motocykl za pojazd samochodowy to konsekwentnie do tego mozna uzyskac
    stosowny dokument opisany w tejze ustawie
    Ot kolejny polski paradoks

    Tiaaa z tym ze to Ty bedziesz musial potem udowodnic ze nie jestes
    wielbladem.
    Mam teraz troche takich klientow ktorzy obudzili sie z reka w nocniku - w
    czasie kontroli z UKS

    Tytus

  • 8. Data: 2009-03-13 14:21:50
    Od: "Rafał Tomaszewski" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> napisał w wiadomości
    > Tiaaa z tym ze to Ty bedziesz musial potem udowodnic ze nie jestes
    > wielbladem.
    > Mam teraz troche takich klientow ktorzy obudzili sie z reka w nocniku - w
    > czasie kontroli z UKS

    dziś się dowiadywałem w US o VAT i jednorazową amortyzacje i wygląda to tak:

    VAT 60% i nie więcej jak 6000tysięcy jak do użytku do firmy

    VAT 100% jeśli kupujesz na firme i będziesz go wynajmował czyli np. kupuje
    motor robie tor i klienci jeźdzą i płacą kase za to

    Vatu nie odliczamy od paliwa

    Vat odliczamy od akcesoriów - ponoć bo Pani w US taka do końca pewna nie
    była:)

    amortyzacja:
    jednorazowo w całości w koszta można ale do wartości 50000 euro na rok
    biorąc wszystko co się tak zrobi i do tego trzeba złożyc wniosek w US (
    faktura, rejestr z wpisem tej rzeczy i ksiażka śt. ) o to że jest to
    traktowane jako pomoc Beneficośtam ( przepraszam że nie pomnę ale jakoś się
    to słowo nie utrwaliło )

    Do tego teraz US nie wydaja interpretacji a robią to tylko czteru Izby
    Skarbowe i to co wiem o Vacie jest ponoć z interpretacji Poznańskiej Izby
    Skarbowej z 2009 roku.

    Pozdrawiam
    Rafał
    450exc

  • 9. Data: 2009-03-13 14:32:30
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Rafał Tomaszewski pisze:

    > VAT 60% i nie więcej jak 6000tysięcy jak do użytku do firmy
    >
    > VAT 100% jeśli kupujesz na firme i będziesz go wynajmował

    Ciekawe jak tłumaczą różne traktowanie tej samej rzeczy.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 10. Data: 2009-03-13 17:05:40
    Od: saj <s...@a...pl>

    Joł,
    to mnie zainteresowało:

    Rafał Tomaszewski wrote:

> [...]
    > faktura, rejestr z wpisem tej rzeczy i ksiażka śt. ) o to że jest to
    > traktowane jako pomoc Beneficośtam ( przepraszam że nie pomnę ale jakoś się

    bo nawet swego czasu w przepisy spojrzałem i nic nie było w temacie
    obowiązku składania deklaracji/wniosku o jednorazowej amortyzacji. Czy
    Pani w US się czyms podparła?

    pzdr,
    saj