  • 21. Data: 2010-07-12 06:29:15
    Temat: Re: VAIO P - czy warto kupić?
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sat, 10 Jul 2010 05:40:49 +0200,
    Kez <n...@m...pl> screamed:

    > Panie Arturze i inni, bardzo dowcipni.
    > Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
    > wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
    > na jakość połączenia internetowego.
    > Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie,

    Tutaj ok.

    >ale Wy też nie.

    A to już nie Tobie oceniać.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 08:28:50 user up 12496 days, 20:23, 1 user, load average: 0.97, 0.98, 0.06 ]

    (null cookie; hope that's ok)

  • 22. Data: 2010-07-12 20:39:40
    Od: "Kez" <n...@m...pl>

    > Tutaj ok.

    > A to już nie Tobie oceniać.

    Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
    że nie jesteście fachowcami.

    Jeżeli ktoś będzie mi wmawiał, że to jaki samochód
    kupię nie będzie miało wpływu na uzyskaną dynamikę
    i osiągi, to chociaż nie jestem specjalistą w dziedzinie
    motoryzacji, mogę mieć pewność, że nie mam do czynienia
    z fachowcem.

    Powtórzę, bo może to umknęło: mówimy o laptopie
    z wbudowanym modemem, a nie o jakimkolwiek
    komputerze, który się potem doposaży w modem.

    Pozdrawiam
    Kez

  • 23. Data: 2010-07-13 05:57:31
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-10 05:40, Kez pisze:

> [...]
    > wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
    > na jakość połączenia internetowego.
    > Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy

    to po kiego czorta pytasz tu skoro uważasz odpowiadających za niegodnych
    ? W jaki sposób sam nie bedąc fachowcem jesteś w stanie ocenić nasze
    odpowiedzi ?

    Pomijając fakt że przez moje ręce przeszło kilkaset laptopów, podpowiem
    modemy produkują pewnie 3 firmy na świecie (w pewnym uproszczeniu) i dla
    przeciętnego użytkownika nie ma różnic w jakości ich pracy - są raczej
    nieumiejetnie skonfigurowane systemy - czyli słabi użytkownicy

    > Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
    > w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.
    > Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
    > również na stronie Sony.

    No więc w jaki sposób odpowiedzić na pytanie ? np takie "mam mercedesa,
    powiedzcie "proszę ile powinien palić na setkę" tylko kolego czy to
    wystarczy, odpowiedź 'nie było nazwy modelu na karteczce z ceną" jest
    dziecinna

  • 24. Data: 2010-07-13 06:02:12
    Od: ApanasBudriszko <c...@g...pl>

    W dniu 2010-07-12 22:39, Kez pisze:

    > Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
    > że nie jesteście fachowcami.

    OOO czyli klasyczny przypadek, "wiem lepiej - choć się nie znam zupełnie"

> [...]
    > i osiągi, to chociaż nie jestem specjalistą w dziedzinie
    > motoryzacji, mogę mieć pewność, że nie mam do czynienia

    Człowieku czy ty jesteś w stanie zrozumieć że różnice są pomijalne ? tak
    bardzo pomijalne że nikt tego nie testuje, co więcej to jak bedzie się
    sprawował modem zalezy w od niego w najmniejszym stopniu ? że
    konstrukcja płyty głównej, oprogramowanie sterujące pracą modemu czy
    błedna konfiguracja jest tutaj ważniejsza ? modem gsm to użądzenie
    wielkości paznokcie i wielkiej filozofii w nim nie ma, szczególnie w
    produktach budżetowych

    > Powtórzę, bo może to umknęło: mówimy o laptopie
    > z wbudowanym modemem, a nie o jakimkolwiek
    > komputerze, który się potem doposaży w modem.

    A wiesz czy się to rozni ? tym że modem wkłada się w złącze mini-pci w
    fabryce, w magazynie dystrybutora lub sklepie - modem zawsze bedzie taki
    sam bo tak jak pisałem wcześniej robi je kilka firm na swiecie i
    kosztuja 5 dolarów

  • 25. Data: 2010-07-13 09:20:04
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Mon, 12 Jul 2010 22:39:40 +0200,
    Kez <n...@m...pl> screamed:

    > Nie zgadzam się. Wasze odpowiedzi świadczą o tym,
    > że nie jesteście fachowcami.

    Czyli:
    "Nie słyszałem tej piosenki ale powiem kilka słów na jej temat."

> [...]
    > i osiągi, to chociaż nie jestem specjalistą w dziedzinie
    > motoryzacji, mogę mieć pewność, że nie mam do czynienia

    Podaj teraz jakiś przykład choć trochę zbliżony to tego
    w wątku.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 11:17:55 user up 12497 days, 23:12, 1 user, load average: 0.90, 0.95, 0.02 ]

    ... REALITY.SYS Corrupted -- Unable to recover Universe

  • 26. Data: 2010-07-13 18:58:43
    Od: "WS" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości news:slrni3obu4.a3.milusi.pysiaczek@buziaczek.pl...
> [...]
    > "Nie słyszałem tej piosenki ale powiem kilka słów na jej temat."

    > Podaj teraz jakiś przykład choć trochę zbliżony to tego

    Dajcie spokój, styl korespondencji świadczy, że to jakis dzieciak choć się
    nieźle(?) zapowiada. Wyrośnie z niego troll pełną gębą!

    WS

  • 27. Data: 2010-07-20 08:26:44
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 10.07.2010 05:40, Kez pisze:
    > Z waszych odpowiedzi wynika, że to jaki modem
    > wbudowany jest w dany notebook nie ma wpływu
    > na jakość połączenia internetowego.

    Nie ma *decydującego* wpływu. Poza tym to, co napisałeś,
    sugeruje raczej wymagania wobec *oprogramowania*, a nie
    stabilnego, niezawodnego sprzętu.

    > Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie, ale Wy
    > też nie.

    No to po co się pytasz? Kupuj, co chcesz...

    > Panie Radosławie, oznaczenie "VAIO P" było
    > w artykule we Wprost, który mnie zainteresował.

    "Wprost" to nie jest dobre źródło informacji o elektronice.
    Poza tym, warto samemu rozpoznać temat i dostępne modele
    przed zadaniem pytania.

    > Nie podano tam oznaczenia modelu. Nie ma go
    > również na stronie Sony.

    Szukaj na stronach anglojęzycznych. Vaio P nie jest chyba
    wciąż jeszcze oficjalnie sprzedawane w Polsce (albo są tyl-
    ko pojedyncze modele). Ten Vaio P, z którym miałem styczność,
    był - dla przykładu - sprowadzany z Singapuru.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 28. Data: 2010-07-20 15:14:43
    Od: "Kez" <n...@m...pl>

    > Nie ma *decydującego* wpływu.
    Z tego wynikałoby, że bez względu na to jaka technologia
    jest stosowana w danym modemie (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA)
    i tak realizowana jest ta najsłabsza, czyli GPRS.
    Wtedy rzeczywiście możliwości modemu nie miałyby wpływu.
    Z tego dalej wynikałoby, że nie ma sensu stosować modemu
    np. z HSDPA, bo i tak jego możliwości nie będą wykorzystane,
    pomimo znajdowania się w zasięgu stacji HSDPA.
    Czy tak mam rozumieć Wasze odpowiedzi?

    Czy te wnioski dotyczą tylko modemów "wbudowanych",
    czy także "dokupionych" w postaci "palucha" USB?
    Jeśli tak, to jaki najtańszy modem USB wystarczyłoby kupić?

    > Poza tym to, co napisałeś,
    > sugeruje raczej wymagania wobec *oprogramowania*, a nie
    > stabilnego, niezawodnego sprzętu.
    Możesz napisać o jakie oprogramowanie Ci chodzi?

    > No to po co się pytasz?
    Wpierw pytałem, a potem dostałem odpowiedzi, które nie tłumaczą
    dlaczego modem nie ma wpływu.

    > "Wprost" to nie jest dobre źródło informacji o elektronice.
    Być może. Ten sam artykuł jest w ostatnim numerze "Komputer
    Świat", nie wiem kto z kogo ściągał.

    > Szukaj na stronach anglojęzycznych. Vaio P
    Mnie chodziło o modele dostępne w Polsce.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-08-01 07:10:52
    Od: Chichotek <z...@y...cy>

    Był 7 lipiec (środa) gdy o godz. 16:11 *Kez* napisał(a):

    > Czy pod względem wymienionych przeze mnie cech
    > VAIO P byłby najlepszy?

    Nie, najlepszy byłby model ZxxWN lub TT21 (xx - cyfry serii)

    --
    Pozdrawiam, Chichotek
    P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

  • 30. Data: 2010-08-19 15:38:47
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2010 17:14, Kez pisze:
    > Z tego wynikałoby, że bez względu na to jaka technologia
    > jest stosowana w danym modemie (GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA)
    > i tak realizowana jest ta najsłabsza, czyli GPRS.

    Wyjaśnij, skąd tak absurdalny wniosek wyciągnąłeś.

    > Czy tak mam rozumieć Wasze odpowiedzi?

    Nie. Masz rozumieć tak, że dwa różne modemy o tym samym po-
    ziomie funkcjonalności - o ile są sprawne - mają zagwaranto-
    wać taki sam poziom "stabilności" połączenia sieciowego.
    Jeśli któreś nie gwarantuje, jest uszkodzone i kwalifikuje
    się do wymiany gwarancyjnej.

    > Możesz napisać o jakie oprogramowanie Ci chodzi?

    Oprogramowanie do obsługi sieci. Bo system sam z siebie
    wymaga ręcznego przełączania opcji połączeń sieciowych,
    by raz korzystać z połączenia internetowego przez modem
    GPRS/HSDPA/cośtam, a raz przez zwykłe WiFi. Sam się nie
    przełączy. Jeżeli chcesz, by przełączenie było automatycz-
    ne, musisz szukać komputera wyposażonego fabrycznie w opro-
    gramowanie zapewniające coś takiego.

    > Być może. Ten sam artykuł jest w ostatnim numerze "Komputer
    > Świat", nie wiem kto z kogo ściągał.

    Komputer-Świat również ma tragiczną renomę, jeżeli chodzi
    o poziom merytoryczny i grupę docelową.

    > Mnie chodziło o modele dostępne w Polsce.

    Ale właśnie napisałem, że Vaio P jest prawie nie oferowane
    w Polsce. Ze dwa modele są dostępne z całej rodziny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./