-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Date: Thu, 28 Oct 2010 19:32:07 +0000 (UTC)
Organization: Bractwo Bronkowe
Lines: 73
Message-ID: <s...@d...wkurw.org>
References: <ia1m91$sua$1@news.onet.pl> <ia1qtd$40l$1@usenet.news.interia.pl>
<ia1r9n$4k4$1@usenet.news.interia.pl> <ia216b$uq8$1@news.onet.pl>
<ia3jhr$phd$1@inews.gazeta.pl> <ia49f5$g02$1@news.onet.pl>
<ia4k9h$cci$1@mx1.internetia.pl> <ia4slb$b5i$1@news.onet.pl>
<ia6noc$or6$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<ia9trb$soc$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<iab5fn$ngo$1@mx1.internetia.pl> <s...@d...wkurw.org>
<iacd4j$60v$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: net133-138.4web.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1288294327 18288 194.63.133.138 (28 Oct 2010 19:32:07 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 28 Oct 2010 19:32:07 +0000 (UTC)
X-FAQbot-Ignore: yes
X-Mielonka: m...@l...wkurw.org n...@l...wkurw.org
l...@l...wkurw.org
User-Agent: slrn/0.9.8.1 (OpenBSD)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2321476
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 28 Oct 2010 19:53:00 +0200, Sylwester Łazar
<i...@a...pl> wrote:
>> Och, wynalazłeś cylinder ,,ślepak''. Rozwiązanie znane od
>> grubych __kilkudziesięciu lat__ i bardzo rzadko stosowane (nie wiem,
> ...
>> wręcz __uniemożliwia__
>> wykonanie pewnych konfiguracji silnika (np. komór
>> daszkowych/sferycznych z zaworami rozchylonymi o pewien kąt).
> Szanowny Kolego!
>
> 50 lat temu był rok 1960.
Ślepaki były znane nawet przed wojną.
> Maszyny CNC które BEZ TRUDU wykonają te zadania
> są dostępne od jakiś 30 lat.
Maszyny CNC wcisną gniazda pod kątem i włożą potem zawory o
długich trzonkach i dużych grzybkach? Maszyny CNC obrobią
skomplikowane przestrzenie płaszcza wodnego?
> Dzisiaj to może Pan sobie wybrać maszynę, która wykona to szybciej.
Zegnie trzonki zaworów na okoliczność ich wkładania, a potem je
wyprostuje w prowadnicach?
> Ten jednolity materiał - no to już nie wiem, czy to przeszkoda.
Oznacza albo żeliwny zestaw blok-cylinder (monoblock Steyra tak
miał) albo stopy lekkie i kombinowanie z powłokami nakładanymi
na gładź. Wciskanie tulei od dupy strony raczej odpada, bo
oznacza możliwość powstawania szkodliwych objętości w komorze
spalania (zwiększona emisja HC) i możliwość wyciskania tulei
przez gazy spalinowe.
> Na tym polu brak mi doświadczeń, ale argumentacji przeciw pewnie jest masa.
Możesz jeszcze pomyśleć o rozrządach suwakowych i czymś zamiast
mechanizmu korbowego. A potem iść do biblioteki i dowiedzieć
się, że to już było i się nie przyjęło z przeróżnych powodów.
> Mnie bardziej interesują za:
> 1) Szybszy czas montażu,
Krótszy czas montażu pod warunkiem, że montażyści przejdą
przeszkolenie ginekologiczne?
> 2) brak problemów z uszczelkami pracującymi w najbardziej
> ekstremalnych temperaturach i ciśnieniach w silniku.
Na świecie są silniki zasilane ładunkiem o ciśnieniu 4-5bar i
działają pomimo posiadania uszczelki. Uszczelka może być np.
miedziana lub stalowa, wielowarstwowa.
> 3) zmniejszenie liczby postów na p.m.s w sprawie uszczelek głowicy :-)
> Mimo, że często mamy odmienne zdanie, to cenię Pana za doświadczenie.
> Z doświadczenia jednak powinien wynikać rozwój.
> W przeciwnym razie zbieramy doświadczenie przez całe życie, aby
> zatrzymywać rozwój.
Nad rozwojem silnika spalinowego myślą tysiące facetów, przy
których jesteśmy obaj nikim. I nieprzypadkowo wybierają takie, a
nie inne ścieżki jego rozwoju. Bo nawet jeśli coś się da
uruchomić w labie, nie znaczy że wdrożenie tego do
wielkoseryjnej produkcji ma sens.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.10.10 21:32 Robert Rędziak
- 28.10.10 22:15 Przembo
- 29.10.10 09:50 Sylwester Łazar
- 29.10.10 15:13 Sylwester Łazar
- 29.10.10 18:11 Robert Rędziak
- 29.10.10 18:12 Robert Rędziak
- 29.10.10 20:18 Sylwester Łazar
- 29.10.10 20:58 Sylwester Łazar
- 29.10.10 23:17 Marcin Stankiewicz
- 29.10.10 23:21 masti
- 29.10.10 23:57 Robert Rędziak
- 30.10.10 00:13 Robert Rędziak
- 30.10.10 00:15 Robert Rędziak
- 30.10.10 00:22 Robert Rędziak
- 30.10.10 00:24 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=