eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUzytkowanie auta z turboRe: Uzytkowanie auta z turbo
  • Data: 2010-10-28 21:32:07
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 28 Oct 2010 19:53:00 +0200, Sylwester Łazar
    <i...@a...pl> wrote:

    >> Och, wynalazłeś cylinder ,,ślepak''. Rozwiązanie znane od
    >> grubych __kilkudziesięciu lat__ i bardzo rzadko stosowane (nie wiem,
    > ...
    >> wręcz __uniemożliwia__
    >> wykonanie pewnych konfiguracji silnika (np. komór
    >> daszkowych/sferycznych z zaworami rozchylonymi o pewien kąt).
    > Szanowny Kolego!
    >
    > 50 lat temu był rok 1960.

    Ślepaki były znane nawet przed wojną.

    > Maszyny CNC które BEZ TRUDU wykonają te zadania
    > są dostępne od jakiś 30 lat.

    Maszyny CNC wcisną gniazda pod kątem i włożą potem zawory o
    długich trzonkach i dużych grzybkach? Maszyny CNC obrobią
    skomplikowane przestrzenie płaszcza wodnego?

    > Dzisiaj to może Pan sobie wybrać maszynę, która wykona to szybciej.

    Zegnie trzonki zaworów na okoliczność ich wkładania, a potem je
    wyprostuje w prowadnicach?

    > Ten jednolity materiał - no to już nie wiem, czy to przeszkoda.

    Oznacza albo żeliwny zestaw blok-cylinder (monoblock Steyra tak
    miał) albo stopy lekkie i kombinowanie z powłokami nakładanymi
    na gładź. Wciskanie tulei od dupy strony raczej odpada, bo
    oznacza możliwość powstawania szkodliwych objętości w komorze
    spalania (zwiększona emisja HC) i możliwość wyciskania tulei
    przez gazy spalinowe.

    > Na tym polu brak mi doświadczeń, ale argumentacji przeciw pewnie jest masa.

    Możesz jeszcze pomyśleć o rozrządach suwakowych i czymś zamiast
    mechanizmu korbowego. A potem iść do biblioteki i dowiedzieć
    się, że to już było i się nie przyjęło z przeróżnych powodów.

    > Mnie bardziej interesują za:
    > 1) Szybszy czas montażu,

    Krótszy czas montażu pod warunkiem, że montażyści przejdą
    przeszkolenie ginekologiczne?

    > 2) brak problemów z uszczelkami pracującymi w najbardziej
    > ekstremalnych temperaturach i ciśnieniach w silniku.

    Na świecie są silniki zasilane ładunkiem o ciśnieniu 4-5bar i
    działają pomimo posiadania uszczelki. Uszczelka może być np.
    miedziana lub stalowa, wielowarstwowa.

    > 3) zmniejszenie liczby postów na p.m.s w sprawie uszczelek głowicy :-)
    > Mimo, że często mamy odmienne zdanie, to cenię Pana za doświadczenie.
    > Z doświadczenia jednak powinien wynikać rozwój.
    > W przeciwnym razie zbieramy doświadczenie przez całe życie, aby
    > zatrzymywać rozwój.

    Nad rozwojem silnika spalinowego myślą tysiące facetów, przy
    których jesteśmy obaj nikim. I nieprzypadkowo wybierają takie, a
    nie inne ścieżki jego rozwoju. Bo nawet jeśli coś się da
    uruchomić w labie, nie znaczy że wdrożenie tego do
    wielkoseryjnej produkcji ma sens.

    r.
    --
    ____________________________________________________
    _____________
    robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com

    I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: