-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
or-mail
From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Date: Tue, 26 Oct 2010 18:56:09 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 72
Message-ID: <ia7124$bf7$1@mx1.internetia.pl>
References: <ia1m91$sua$1@news.onet.pl> <ia1qtd$40l$1@usenet.news.interia.pl>
<ia1r9n$4k4$1@usenet.news.interia.pl> <ia216b$uq8$1@news.onet.pl>
<ia3jhr$phd$1@inews.gazeta.pl> <ia49f5$g02$1@news.onet.pl>
<ia4k9h$cci$1@mx1.internetia.pl> <ia63b1$ldc$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 213-238-105-15.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1288112004 11751 213.238.105.15 (26 Oct 2010 16:53:24 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Oct 2010 16:53:24 +0000 (UTC)
X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320785
[ ukryj nagłówki ]> usterki kostek elektrycznych nie sądzę żeby przekraczały 1%
> wszystkich usterek ;-))).
NIE SĄDZĘ to opinia mocno nieobiektywna.
> Ja od ponad 20 lat jeżdżenia
> autami naprawiałem tylko jedną kostkę: przy reflektorze w
> poprzednim aucie, przegrzała się :-).
Właśnie o to chodzi. Dlaczego się przegrzała?
Z pewnością z powodu wzrostu rezystancji na złączu.
Gdyby złącza nie było - co by się stało?
Najprawdopodobniej 4 lata później spaliłaby się tylko żarówka.
> A i to dlatego, że
> prawdopodobnie przy wcześniejszej wymianie żarówki rozgiąłem
> niechcący nasuwkę...
Prawdopodobnie. Znów opinia, a nie fakt.
Kolejna wada złącza. Gdyby nie było nasuwki?
Czy nawet nie domorosły elektryk byłby w stanie popsuć to co nie istnieje?
> Nawet w perszingu 126p nic się z
> kostkami nie działo (fakt, raz się stopiło gniazdo jednego
> bezpiecznika, bo był za luźny).
Czyli jednak coś się stało ze stykami.
W maluchu to sprężystość tych mocowań traciła z czasem swoją siłę.
Do tego wilgoć i nieszczelna pokrywka lub jej brak, bo była zdejmowana.
A co by się stało, jeśli by zalutować te bezpieczniki?
Akurat w tej skrzynce w maluchu było to wyjątkowo proste.
> Problemy z kostkami zaczynają się w momencie, gdy domorośli
> mechanicy zaczynają bawić się w domorosłych elektryków
> samochodowych :-). I grzebią w instalacji nie posiadając ku
> temu wiedzy i narzędzi. Zaciskają złącza obcęgami, nasuwki
> kombinerkami itd...
Kolega ciągle wini przypadkowych ludzi łącznie ze sobą,
w swej pokorze i szacunku do producentów bezużytecznych gadżetów sprzed 100
lat.
Proszę wziąć pod uwagę przynajmniej to, że styki być może w końcu przejdą
w niełaskę producentów samochodów. I tego im życzę.
> > Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach,
> > gdzie teraz są
> > złączki.
> > Łącznie z żarówkami.
>
> Współczuję wtedy wymiany żarówki ;-)))
Dziękuję.
Czekam na ten problem z wymiana żarówki.
Muszę wtedy podłączyć na 5 minut lutownicę,
a wcześniej nowy styk w żarówce H4 owinąć 3 razy srebrzanką przez tą
dziurkę,
i dolutować przewód.
bo niestety styk w H4 trudno oblutować.
Kilka lat temu tak zrobiłem i to, jak na razie, było najtrudniejsze:
razem 20 minut pracy i kilka lat spokoju.
Wcześniej wymieniałem dwukrotnie złącze żarówki , a żarówke raz.
Przez to złącze płynie prąd o natężeniu ok. 4 Amper.
Przez przewód wspólny może być i 8 Amper.
To już duży prąd psujący styki.
Z wymianą żarówki okazało się, że problem pojawił się w nowszych
samochodach nie z powodu trudnego lutowania,
a uciążliwych utrudnień mechanicznych celowo wprowadzonych, przez
producentów.
A tak przy okazji:
Jak wygląda sprawa wymiany żarówek w Fordach?
Właśnie czytam książkę Henry Forda, który uważał, że produkt powinien być
dopracowany.
Jestem ciekaw, czy jego prawnuk ma jeszcze wpływ na to co Ford produkuje.
S.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.10 21:51 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 26.10.10 22:20 J.F.
- 26.10.10 22:45 Sebastian Biały
- 27.10.10 08:44 Sylwester Łazar
- 27.10.10 17:44 Robert Rędziak
- 27.10.10 21:19 Sylwester Łazar
- 27.10.10 21:31 Robert Rędziak
- 28.10.10 08:36 Sylwester Łazar
- 28.10.10 12:39 Yans van Horn
- 28.10.10 14:55 Przembo
- 28.10.10 16:57 Yans van Horn
- 28.10.10 17:02 kamil
- 28.10.10 17:04 kamil
- 28.10.10 17:51 Przembo
- 28.10.10 18:35 Sylwester Łazar
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=