eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUzytkowanie auta z turboRe: Uzytkowanie auta z turbo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Date: Tue, 26 Oct 2010 18:56:09 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 72
    Message-ID: <ia7124$bf7$1@mx1.internetia.pl>
    References: <ia1m91$sua$1@news.onet.pl> <ia1qtd$40l$1@usenet.news.interia.pl>
    <ia1r9n$4k4$1@usenet.news.interia.pl> <ia216b$uq8$1@news.onet.pl>
    <ia3jhr$phd$1@inews.gazeta.pl> <ia49f5$g02$1@news.onet.pl>
    <ia4k9h$cci$1@mx1.internetia.pl> <ia63b1$ldc$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-105-15.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1288112004 11751 213.238.105.15 (26 Oct 2010 16:53:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Oct 2010 16:53:24 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320785
    [ ukryj nagłówki ]

    > usterki kostek elektrycznych nie sądzę żeby przekraczały 1%
    > wszystkich usterek ;-))).
    NIE SĄDZĘ to opinia mocno nieobiektywna.

    > Ja od ponad 20 lat jeżdżenia
    > autami naprawiałem tylko jedną kostkę: przy reflektorze w
    > poprzednim aucie, przegrzała się :-).
    Właśnie o to chodzi. Dlaczego się przegrzała?
    Z pewnością z powodu wzrostu rezystancji na złączu.
    Gdyby złącza nie było - co by się stało?
    Najprawdopodobniej 4 lata później spaliłaby się tylko żarówka.

    > A i to dlatego, że
    > prawdopodobnie przy wcześniejszej wymianie żarówki rozgiąłem
    > niechcący nasuwkę...
    Prawdopodobnie. Znów opinia, a nie fakt.

    Kolejna wada złącza. Gdyby nie było nasuwki?
    Czy nawet nie domorosły elektryk byłby w stanie popsuć to co nie istnieje?

    > Nawet w perszingu 126p nic się z
    > kostkami nie działo (fakt, raz się stopiło gniazdo jednego
    > bezpiecznika, bo był za luźny).
    Czyli jednak coś się stało ze stykami.
    W maluchu to sprężystość tych mocowań traciła z czasem swoją siłę.
    Do tego wilgoć i nieszczelna pokrywka lub jej brak, bo była zdejmowana.
    A co by się stało, jeśli by zalutować te bezpieczniki?
    Akurat w tej skrzynce w maluchu było to wyjątkowo proste.

    > Problemy z kostkami zaczynają się w momencie, gdy domorośli
    > mechanicy zaczynają bawić się w domorosłych elektryków
    > samochodowych :-). I grzebią w instalacji nie posiadając ku
    > temu wiedzy i narzędzi. Zaciskają złącza obcęgami, nasuwki
    > kombinerkami itd...

    Kolega ciągle wini przypadkowych ludzi łącznie ze sobą,
    w swej pokorze i szacunku do producentów bezużytecznych gadżetów sprzed 100
    lat.
    Proszę wziąć pod uwagę przynajmniej to, że styki być może w końcu przejdą
    w niełaskę producentów samochodów. I tego im życzę.

    > > Powinny być zalutowane WSZYSTKIE przewody w miejscach,
    > > gdzie teraz są
    > > złączki.
    > > Łącznie z żarówkami.
    >
    > Współczuję wtedy wymiany żarówki ;-)))
    Dziękuję.
    Czekam na ten problem z wymiana żarówki.
    Muszę wtedy podłączyć na 5 minut lutownicę,
    a wcześniej nowy styk w żarówce H4 owinąć 3 razy srebrzanką przez tą
    dziurkę,
    i dolutować przewód.
    bo niestety styk w H4 trudno oblutować.
    Kilka lat temu tak zrobiłem i to, jak na razie, było najtrudniejsze:
    razem 20 minut pracy i kilka lat spokoju.
    Wcześniej wymieniałem dwukrotnie złącze żarówki , a żarówke raz.
    Przez to złącze płynie prąd o natężeniu ok. 4 Amper.
    Przez przewód wspólny może być i 8 Amper.
    To już duży prąd psujący styki.

    Z wymianą żarówki okazało się, że problem pojawił się w nowszych
    samochodach nie z powodu trudnego lutowania,
    a uciążliwych utrudnień mechanicznych celowo wprowadzonych, przez
    producentów.
    A tak przy okazji:
    Jak wygląda sprawa wymiany żarówek w Fordach?
    Właśnie czytam książkę Henry Forda, który uważał, że produkt powinien być
    dopracowany.
    Jestem ciekaw, czy jego prawnuk ma jeszcze wpływ na to co Ford produkuje.
    S.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: