-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
ria.pl!not-for-mail
From: megrims <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uzytkowanie auta z turbo
Date: Mon, 25 Oct 2010 23:22:24 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 26
Message-ID: <ia4sgc$1ga$1@usenet.news.interia.pl>
References: <ia1m91$sua$1@news.onet.pl> <ia1qtd$40l$1@usenet.news.interia.pl>
<ia1r9n$4k4$1@usenet.news.interia.pl>
<s...@b...chello.pl>
NNTP-Posting-Host: 178.56.40.214
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1288041804 1546 178.56.40.214 (25 Oct 2010 21:23:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 25 Oct 2010 21:23:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.11) Gecko/20101013
Thunderbird/3.1.5
In-Reply-To: <s...@b...chello.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 101025-1, 2010-10-25), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320543
[ ukryj nagłówki ](ciach)
> poza tym nie zwiazane z turbina
Wydaje mi się, że jeśli auto jest MEGA_rozgrzane to włączenie
ogrzewania i dmuchawy na maxa jednak schłodzi czynnik chłodzący.
Miałem tak kiedyś dawno temu w CIVIC 1.5 z 1992 roku. Do tego
stopnia, ze wskazówka temperatury opadała, jak się ogrzewanie
na maxa włączyło. Rozumiem - na pewno było coś popsute.
I dlaczego jak jechałem dłuższy odcinek z prędkością powiedzmy
powyżej 200 km/h to we większości nowych aut, jakie miałem
temperatura rosła. Pomimo czystych chłodnic i dobrej wymianie
powietrza?
A czy nie związane z turbiną?
Jednak ogólny spadek temp. środka chłodzącego przekłada się
trochę na temp. oleju, a IMO turbina chłodzona jest głównie
przez olej. Chyba, że zupełnie nie ogarniam o co lata.
Ale to dyskusja czysto akademicka. Pewnie w różnych autach
to różnie wygląda. Auta robione do krajów arabskich
mają większe chłodnice i tam też to inaczej wszytko działa.
IMO możemy ją zakończyć.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.10 23:26 Sebastian Biały
- 25.10.10 23:29 megrims
- 26.10.10 10:07 Mariusz Chwalba
- 26.10.10 10:10 Robert_J
- 26.10.10 10:26 Robert_J
- 26.10.10 10:38 Przembo
- 26.10.10 10:39 Przembo
- 26.10.10 10:40 Przembo
- 26.10.10 11:01 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 26.10.10 12:00 Krzysiek Kielczewski
- 26.10.10 14:32 Mariusz Chwalba
- 26.10.10 16:17 Sylwester Łazar
- 26.10.10 16:19 Sylwester Łazar
- 26.10.10 16:39 Sylwester Łazar
- 26.10.10 16:44 Sylwester Łazar
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=