eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUzytkowanie auta z turbo › Re: Uzytkowanie auta z turbo
  • Data: 2010-10-25 23:22:24
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    (ciach)
    > poza tym nie zwiazane z turbina


    Wydaje mi się, że jeśli auto jest MEGA_rozgrzane to włączenie
    ogrzewania i dmuchawy na maxa jednak schłodzi czynnik chłodzący.
    Miałem tak kiedyś dawno temu w CIVIC 1.5 z 1992 roku. Do tego
    stopnia, ze wskazówka temperatury opadała, jak się ogrzewanie
    na maxa włączyło. Rozumiem - na pewno było coś popsute.

    I dlaczego jak jechałem dłuższy odcinek z prędkością powiedzmy
    powyżej 200 km/h to we większości nowych aut, jakie miałem
    temperatura rosła. Pomimo czystych chłodnic i dobrej wymianie
    powietrza?

    A czy nie związane z turbiną?
    Jednak ogólny spadek temp. środka chłodzącego przekłada się
    trochę na temp. oleju, a IMO turbina chłodzona jest głównie
    przez olej. Chyba, że zupełnie nie ogarniam o co lata.

    Ale to dyskusja czysto akademicka. Pewnie w różnych autach
    to różnie wygląda. Auta robione do krajów arabskich
    mają większe chłodnice i tam też to inaczej wszytko działa.

    IMO możemy ją zakończyć.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: