  • Data: 2011-11-17 12:56:03
    Temat: Re: Uszkodzony czujnik czy termostat?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maniek"

    >Dodam jeszcze że podczas
    >nagrzewania się silnika dolny wąż łączący chłodnice i termostat był
    >zimny.
    >Czy te objawy sugerują uszkodzony czujnik?

    Nie mam VW, dlatego tylko ogólnie. Wąz na dole był zimny dlatego, że
    prawdopodobnie termostat nie "puścił" jeszcze dużego obiegu, jednak być
    może ze względu na wadliwe działanie częściowo otwarł już przepływ
    cieczy w niewielkiej ilości i ta zdążyła się wychłodzić w chłodnicy.
    Miałem podobną sytuację w Oplu - termostat zbyt wcześnie się otwierał i
    silnik osiągał max 70 stopni. Tyle, że u mnie taką wartość pokazywały
    wszystkie czujniki - nie było rozbiezności. Wymiana termostatu pomogła a
    silnik nagrzewa się teraz dużo szybciej, już po kilku km osiąga prawie
    90 stopni i utrzymuje temp.bez względu na rodzaj jazdy. Jeśli zauważyłeś
    dłuższe nagrzewanie się silnika, nawet do tych 70 stopni to obstawiał
    bym termostat a nie czujnik.