  • 1. Data: 2009-09-22 21:08:05
    Temat: Uszkodzenie JPG?
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Pisałem już an grupie XPekowej, ale coś nie ma remedium na moje kłopoty.
    Może Wy będziecie wiedzieć o co chodzi

    Witam, dostałem zdjęcia od znajomych w jpg i za cholerę nie mogę ich
    otworzyć.
    Są to jpg, w miniaturach widać i podgląd ale jak kliknę i próbuje go
    otworzyć podglądaczem faxów i obrazów to wywala błąd, zamyka
    explorera(powłokę) i tyle.
    Inne jpg się bez problemu otwierają.
    Koleś na innym laptopie z Xp mówił, że ma to samo.
    Ja na 3 kompie Z WinXPpro też mam ten sam problem.
    ALe już na kompie z Vistą bez problemu się otwierają.
    Ki czort ktoś coś wie?
    WinXP pro of course.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2009-09-22 21:29:42
    Temat: Re: Uszkodzenie JPG?
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    spróbuj ręcznie dodać rozszerzenie plików - czyli dopisać do
    nazwy .jpeg
    Powinno pomóc.

    Pozdrawiam
    Les

  • 3. Data: 2009-09-22 21:36:27
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    Witam,
    spróbuj ręcznie dodać rozszerzenie plików - czyli dopisać do
    nazwy .jpeg
    Powinno pomóc.

    Zmieniłem, jeden się otworzył ale reszta już nie tzn uwaliła mi process
    explorer.
    Później już znowu żadnego nie otworzył.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-09-22 21:45:20
    Od: Les <s...@p...fm>

    A SerwisPack która wersja?? Chyba 3 wprowadza najwięcej śmieci do
    systemu.
    Może to być też virus lub dysk pada.

    Pozdrawiam
    Les

  • 5. Data: 2009-09-22 21:53:09
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Stolat:

> [...]
    > Ja na 3 kompie Z WinXPpro też mam ten sam problem.
    > ALe już na kompie z Vistą bez problemu się otwierają.

    A nie możesz po prostu otworzyć ich normalna przeglądarką graficzną?

  • 6. Data: 2009-09-22 21:59:39
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Les" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    A SerwisPack która wersja?? Chyba 3 wprowadza najwięcej śmieci do
    systemu.
    Może to być też virus lub dysk pada.

    NIe to odpada, pliki się owtierąją w painice w photoshopie.
    Testowane były na 3 komputerach i przegrywane.
    NA Viście bez proeblemu się otiwerają.
    SP3

  • 7. Data: 2009-09-22 22:01:53
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    > A nie możesz po prostu otworzyć ich normalna przeglądarką graficzną?
    > --

    No ja właśnie chcę ja otwierać wbudowaną przeglądarką graficzną w WINXPpro,
    ale mi wywala powłokę-explorera.
    Otworzyć ja je potrafię choćby w phostoshopie, ale to złożone jest.
    Ja lubie sobie od czasu do czasu pooglądać zdjęcia na komputerze.
    Mnie też cały czas nurtuje pytanie dlaczego, co jest nie tak?

    Pozdrawiam Michał

  • 8. Data: 2009-09-22 22:13:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Stolat pisze:
> [...]
    > Są to jpg, w miniaturach widać i podgląd ale jak kliknę i próbuje go
    > otworzyć podglądaczem faxów i obrazów to wywala błąd, zamyka

    Poszukaj jakiegoś programu w którym jednak się otworzą (np. paint,
    gimp), a jak już otworzysz to zapisz go ponownie z tego programu pod
    inną nazwą.

    Powinno pomóc.

    Ewentualnie możesz pod tą Vistą spróbować jakiejś bezstratnej zmiany jpg
    - otwórz zdjęcie w przeglądarce, przekręć o 90 stopni i zapisz,
    następnie przekręć w drugą stronę i przekręć w drugą stronę. Może samo
    to wystarczy, a masz szansę że nie wprowadzi dodatkowych zniekształceń.

  • 9. Data: 2009-09-23 05:03:31
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Stolat wrote:
    > Otworzyć ja je potrafię choćby w phostoshopie, ale to złożone jest.
    > Ja lubie sobie od czasu do czasu pooglądać zdjęcia na komputerze.

    Ekhm... i uwazasz, ze wbudowana w system przegladarka jest do tego
    najlepsza? Zainstaluj np. darmowy, leciutki IrfanView - masz podglad w
    oknie lub na pelnym ekranie (z wybranym algorytmem skalowania lub bez;
    tryb podgladu przelaczasz Enterem, miniaturki klawiszem T), pokaz slajdow,
    baaardzo wygodna obsluge, szybkie dzialanie i ogromna ilosc zaawansowanych
    funkcji (jak chocby konwersja z operacjami na pliku lub operacje na
    nazwach z uwzglednieniem np. wpisow w EXIF).

    Twoje pliki byc moze sa uszkodzone albo zawirusowane. Wrecz unikalbym
    otwierania ich systemowymi narzedziami.

    k,

  • 10. Data: 2009-09-23 05:15:35
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    [...]

    Dodam, ze Irfanem mozesz przerobic wszystkie zdjecia tak, by system zaczal
    je otwierac (opcja Batch - klawisz B i tam po prostu dodajesz wszystkie
    pliki i kazesz programowi zapisac je jeszcze raz; przy okazji mozesz je
    zmniejszyc albo zmienic stopien kompresji).

    k,