  • 1. Data: 2009-09-22 11:15:07
    Temat: Sony NP-BG1
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Jestem mniej-niż-średnio szczęśliwym posiadaczem aparatu Sony H9, który
    to aparat wśród swoich wad takich jak brak rawów i psujący obraz
    procesor BIONZ ma jedną wielką wadę - strasznie słabą dedykowaną baterię
    NP-BG1. Na często zmienianym manualu i autofocusie + lampa robi ok 150
    zdjęć, a im dłużej włączony wielki ekran tym mniej. Chcę kupić dodatkowy
    akumulator, ale czy warto rozważyć zakup jakichś zamienników, czy też
    raczej kupić drogi oryginał? Oryginał ma 960mAh, zamienniki teoretycznie
    więcej (oczywiście nie mówię tu o pojemności 4950mAh którą też widziałem
    a która pewnie jest 6x zawyżona). Macie jakieś doświadczenie z tym tematem?

    Bawię się też Sony A100 - w normalnych warunkach można robić zdjęcia bez
    przejmowania się jego akumulatorem, a przy H9 trzeba co chwilę zerkać
    kiedy aku padnie z wyczerpania...

  • 2. Data: 2009-09-22 12:03:32
    Temat: Re: Sony NP-BG1
    Od: TomekM <t...@g...com>

    > Oryginał ma 960mAh, zamienniki teoretycznie
    > więcej (oczywiście nie mówię tu o pojemności 4950mAh którą też widziałem
    > a która pewnie jest 6x zawyżona). Macie jakieś doświadczenie z tym tematem?

    Kupiłem w tym roku 3 różne baterie/zamienniki do różnych aparatów na
    allegro.
    Wszystkie sprawują się ok.
    Wybierałem aukcje na których sprzedawca podawał pojemność zbliżoną do
    fabrycznego aku.
    Omijałem sprzedawców co sprzedają akumulatory o pojemnościach
    zbliżonych do akumulatora samochodowego ;);)

  • 3. Data: 2009-09-22 16:00:17
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    >Omijałem sprzedawców co sprzedają akumulatory o pojemnościach
    >zbliżonych do akumulatora samochodowego ;);)

    bez względu na podaną,
    na pojemność tanich zamienników należy przymrużyć oko,

    sam kupiłem niedawno jeden - działa podobnie jak oryginalny,
    na razie jest po kilku ładowaniach niespełna,
    ale problemów nie sprawia, aparat trudności nie robi,

    a przy cenie poniżej 30 zł, pozycja zamiennika w rankingu mnie nie
    interesuje ;-)

    P.

  • 4. Data: 2009-09-23 05:37:16
    Od: ikov <i...@t...pl>

    Pan Piskorz pisze:

> [...]
    > ale problemów nie sprawia, aparat trudności nie robi,
    >
    > a przy cenie poniżej 30 zł, pozycja zamiennika w rankingu mnie nie

    Dzięki za odpowiedzi.
    Czyli zrobię jak Wy - kupię coś w miarę taniego gdzie nie podają
    kosmicznych pojemności - zawsze lepsze to niż nerwowe spoglądanie na
    pasek naładowania akumulatora który padnie zaraz przed najlepszym ujęciem.