  • Data: 2011-02-20 22:44:43
    Temat: Re: Uruchamianie problem
    Od: "Doxent" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > bez zarzutu. Od niedawna przy próbie uruchomienia (przyciskiem zasilania)
    > komputer startuje po czym się wyłancza. Włancza się dopiero przy trzeciej,

    _włącza_

    > czwartej próbie uruchomienia. Czy przyczyną tego stanu rzeczy może być
    > zasilacz, płyta główna, przycisk włanczania czy może jeszcze coś innego?
    > Jak myślicie? Jak rozwiązać ten problem?

    Wygląda mi to na zasilacz. Mogą też być spuchnięte kondensatory na płycie
    lub/i w zasilaczu lub/i zimne luty płyty lub zasilacza. 5 latemu zaczęto na
    nieszczęście stosować dyrektywę ROHS (brak ołowiu który jest niby szkodliwy
    dla środowiska) więc często na oko płyta może mieć kondensatory całe ale
    niestety dostała przerw na lutach albo co gorsza przerw pod chipsetem.
    Pozostaje reballing niestety albo nowa płyta. Zasilacz łatwiej naprawić.