  • 91. Data: 2017-11-03 22:55:43
    Temat: Re: Uprzejmość zabija
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-11-03 o 20:51, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Czemu nie ?
    > Tam jest rownouprawnienie, tylko rozejrzec sie trzeba co krok  :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nKPbl3tRf_U

    Wystarczy obejrzeć stare polskie filmy. Jeszcze tak gdzieś do końca lat
    60-tych w Polsce ludzie przechodzili przez drogi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 92. Data: 2017-11-03 22:58:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2017-11-03 o 19:55, Shrek pisze:

    >To rozwinięcie modelu, który sam zaproponowałeś.
    >Uważam, że popełnia się u nas błąd w edukacji wmawiając
    >pieszemu, że jak wejdzie na jezdnię, to samochód się zatrzyma.

    A wmawia sie tak ?
    Mamy bodajze jakies wychowanie komunikacyjne, i tam sie chyba uczy, ze
    trzeba sie rozejrzec

    >Większość pieszych np nie zdaje sobie sprawy, że
    >kierowca może ich po prostu nie zauważyć.

    Tak z praktyki - lato, slonce odbija sie w szybie ... a lewa strona
    jezdni w glebokim cieniu.
    I tam sobie pieszy wchodzi na przejscie.

    Ale IMO wazniejsze to przypominanie, ze samochod sie w miejscu nie
    zatrzyma.

    >Policja nadal nie prowadzi statystyk jaki % pieszych
    >poszkodowanych w wypadkach miał prawo jazdy.
    >Moim zdaniem tu jest odpowiedź na "problem pieszych" .

    Ilosc PJ to IMO stale rosnie, teraz "prawie kazdy" ma.
    Ale jak ktos nie jezdzi, to sie troche zapomina.
    Zreszta na rowerze wystarczy pojezdzic.

    J.

  • 93. Data: 2017-11-03 23:11:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 22:58, J.F. pisze:
> [...]
    pl...

    > A wmawia sie tak ?
    > Mamy bodajze jakies wychowanie komunikacyjne, i tam sie chyba uczy, ze

    Tochyba raczej zastąpiła religia :-)

> [...]
    > jezdni w glebokim cieniu.
    > I tam sobie pieszy wchodzi na przejscie.
    >
    > Ale IMO wazniejsze to przypominanie, ze samochod sie w miejscu nie

    To dopiero ostatnie kampanie medialne podkreślały.

    > Ilosc PJ to IMO stale rosnie, teraz "prawie kazdy" ma.
    > Ale jak ktos nie jezdzi, to sie troche zapomina.
    > Zreszta na rowerze wystarczy pojezdzic.

    Rowerzyści też w zasadzie nie mają wyobraźni.

  • 94. Data: 2017-11-03 23:40:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 23:11, cef pisze:

    > Rowerzyści też w zasadzie nie mają wyobraźni.

    Bez wyobraźni są piesi, rowerzyści i oczywiście nie mogło tu zabraknąć
    motocyklistów. Jak widać wyobraźnią i fantazją cechują się jedynie
    kierowcy, co widać w statystykach. Jeśli dojdzie do wypadku kierowca vs
    którykolwiek z tych grup, zawsze jakoś w większości winni są ci kierowcy
    z wyobraźnią.

    Przestańcie już piedolić, bo się słabo robi. Nawet jak macie ewidentny
    przypadek winy tirmana, co zabił kilka osób, to na siłę szukacie winny u
    wszytkich, tylko nie u niego.

    Shrek

  • 95. Data: 2017-11-03 23:41:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.11.2017 o 22:51, J.F. pisze:

    > W zaistnialej interpretacji calkiem powaznie ...

    Suabo...

    Shrek

  • 96. Data: 2017-11-04 00:38:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-03 o 23:40, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Przestańcie już piedolić, bo się słabo robi. Nawet jak macie ewidentny
    > przypadek winy tirmana, co zabił kilka osób, to na siłę szukacie winny u

    Kto szuka?
    Bo ja nie mam wątpliwości, że on jest winien i niczego nie muszę szukać.
    To Ty usiłujesz mi od jakiegoś czasu wmówić, że jestem wrogiem pieszych.

  • 97. Data: 2017-11-04 05:11:38
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do Stokrotki na korki chodzisz?

  • 98. Data: 2017-11-04 06:00:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Uważam, że popełnia się u nas błąd w edukacji wmawiając kierowcom,
    > że jak wjedzie na skrzyżowanie na zielonym to tramwaj czy tir się
    > zatrzyma. Większość kierowócw nie zdaje sobie sprawy, że kiedowca
    > czy motorniczy może ich nie zauważyć.

    Tak to jest jak sie stosuje manipulacje zamiast fizyki...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 99. Data: 2017-11-04 07:18:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.11.2017 o 00:38, cef pisze:

    > To Ty usiłujesz mi od jakiegoś czasu wmówić, że jestem wrogiem pieszych.

    Nie pierdol.

    "Nie jestem jakimś zwolennikiem znęcania się nad pieszymi
    (z reguły się zatrzymuję nawet jak pieszy jeszcze nie wszedł)
    ale gdyby w przepisach ustalić, że pieszy nie ma ŻADNYCH praw "

    Shrek

  • 100. Data: 2017-11-04 08:45:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-04 o 07:18, Shrek pisze:

> [...]
    > (z reguły się zatrzymuję nawet jak pieszy jeszcze nie wszedł)
    > ale gdyby w przepisach ustalić, że pieszy nie ma ŻADNYCH praw "

    No i co? Nie umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Przecież napisałem jasno, że gdyby nie mieli żadnych praw,
    i tak by ich edukowano, to mieliby większe szanse na drodze.
    Wystarczyło by, żeby jak sam piszesz byli ogarnięci i wtedy już może
    nawet rozejrzeli by się wchodząc na jednię a nie wchodzili
    myśląc, że pierwszeństwo zapewnia im pancerną otoczkę.