  • 1. Data: 2009-09-06 12:07:00
    Temat: Upgrade kompa. Co kupic? :) + kilka pytan
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Witam,
    mam taka konfiguracje:
    gigabyte: m55s-s3 nforce 550 am2
    Athlon x2 3800 (2.00 GHz)
    1GB RAMU DDR2 667MHz
    GeForce 7600GS

    Chce zrobic taki myk, ze kupuje nowe flaki a potem sprzedaje swoje uzywane.
    Na wszystko nie chce wydac wiecej jak 400-500zl

    Plyty nie chcialbym wymienic. Przyjmijmy zatem ze zostaje ten gigabyte z
    AM2 (przeczytalem na stronie gigabyte, ze jak wloze procka
    przeznaczonego dla AM2+ to taktowanie magistrali bedzie mniejsze
    (zamiast 5200, 1000MHz) ale taktowanie procka sie nie zmieni)

    Czy jest sens wymienic tego athlona 3800 na takiego:
    AMD Athlon 64 X2 6000+ 90nm, 2x 3.00GHz (nowy kosztuje lekko ponad 200zl)
    Odczuje przyrost mocy ?
    Dokupilbym jedna kosc RAM 2GB zeby miec 3GB
    Kingston ValueRAM DIMM 2GB PC2-6400U CL6 (DDR2-800) - 90zl
    (moj ram jest tatkowany 667, co sie stanie jak doloze 2GB taktowane 800MHz?)
    No karte graficzna. Np
    PowerColor Radeon HD 3650 PCS, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0
    za 160zl
    (co to jest PCIe 2.0 ? bedzie chodzic z moja plyta)?

    Mamy wiec 200+90+160zl = 450zl za nowki (+ wysylka).

    Jak myslicie. Bedzie to poprawa wydajnosci?
    Kompletnie nie siedze w materii od kilku lat, ale wkurza mnie to, ze nie
    moge popykac na moim sprzecie w GTA IV :-/

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 2. Data: 2009-09-06 12:20:35
    Temat: Re: Upgrade kompa. Co kupic? :) + kilka pytan
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Czy jest sens wymienic tego athlona 3800 na takiego:
    > AMD Athlon 64 X2 6000+ 90nm, 2x 3.00GHz (nowy kosztuje lekko ponad 200zl)
    > Odczuje przyrost mocy ?

    Przyrost mocy może i odczujesz, ale zrobi ci się ciepło w pokoju no i
    poczujesz przyrost rachunku za energię.
    Na twoim miejscu pogoniłbym jeszcze płytę główną, wziął jakąś nowszą na AM2+
    oraz Athlona II 240. Jest znacznie mocniejszy od X2 6000+ i przy tym biorący
    ułamek energii bo to procesor 45nm. Płytę dostaniesz za jakieś 150-200zł
    taką która go obsłuży, ma AM2+ i aktualny bios z obsługą nowych procków AMD.

    > PowerColor Radeon HD 3650 PCS, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0
    > za 160zl

    karta zbyt słaba by cieszyć się detalami w GTA IV, dołóż trochę i weź 4850
    albo chociaż 4670 (biorą mało prądu) i są dość tanie. (około 250 zł)

    > Jak myslicie. Bedzie to poprawa wydajnosci?
    > Kompletnie nie siedze w materii od kilku lat, ale wkurza mnie to, ze nie
    > moge popykac na moim sprzecie w GTA IV :-/

    Pamiętaj, że do GTA IV najlepiej użyć 4 rdzeni. Wszystko poniżej to
    kompromis. Lepiej dozbierać trochę i wziąć np. Phenoma II X4. Ewentualnie
    jak nie chcesz zmieniać płyty to dość tanie są Phenomy jedynki X4 (np X4
    9650 za 399zł) pod stare płyty i na pewno będą szybsze od 2 rdzeniowych
    procków chociaż energetycznie niezbyt ekonomiczne. Moim zdaniem wybór
    Athlona X2 6000+ to pomysł nietrafiony i to bardzo no chyba, że uda ci się
    wyrwać takowy za 100 zł góra, ale potem przepłacisz w rachunku za prąd.

  • 3. Data: 2009-09-06 12:26:12
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Doxent pisze:

> [...]
    cut
    > w rachunku za prąd.

    WItaj,
    dziekuje bardzo za pomoc :)
    Zawsze tak jest, ze mozna dolozyc tu stowke, tam 2 i jest lepszy sprzet
    ale nie mozna sie dac zwariowac.
    Co zatem proponujesz jako low budgetowy upgrade.
    Jaka plyte, procka, karte i ram.
    Ale tak, zebym po sprzedazy starych gratow nie przekroczyl 600zl
    Czyli powiedzmy, ze mam ok 800zl do dyspozycji (bo licze ze 200zl za
    moja plyte, ram, procka i grafe dostane :) na nowe CPU, plyte, grafike i
    ram.

    Twoja uwaga na temat poboru pradu jest jak najbardziej na miejscu. Sam
    place rachunki za prad i wskazany jest sprzet z mniejszym poborem.
    Prosze o zestawienie, konkretnych modeli i marek biorac pod uwage budzet
    i cena/jakosc.
    Nie chce sie przez tydzien przekopywac przez testy i rozne porownania.
    Licze po prostu na zyczliwy glos kogos zorientowanego jak ty :)

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 4. Data: 2009-09-06 13:10:00
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > i cena/jakosc.
    > Nie chce sie przez tydzien przekopywac przez testy i rozne porownania.
    > Licze po prostu na zyczliwy glos kogos zorientowanego jak ty :)

    AMD Athlon II x2 240 - ok 210 zł
    GA-MA74GM-S2H - ok 190zł
    ASUS HD4670 512MB DDR3 128bit PCI-E - ok 250zł

    ceny wziąłem z proline.pl ale wiem, że można taniej. Na takim zestawie GTA
    IV pójdzie na średnich detalach w miarę sprawnie na 1024x768 powinno być bez
    problemów.
    Pamięci i zasilaczm można wykorzystać stary o ile jest w miare pewny.

  • 5. Data: 2009-09-06 13:30:37
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Doxent pisze:

    > AMD Athlon II x2 240 - ok 210 zł
    > GA-MA74GM-S2H - ok 190zł
    Ale to jest plyta AM2+ a procek jest AM3
    Czy sie myle?

    > ASUS HD4670 512MB DDR3 128bit PCI-E - ok 250zł
    Dlaczego wszyscy polecaja ATI ? :)

    Jak bedzie dzialal ram 1GB 667MHz + kosc 2GB 800MHz na jednej plycie?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 6. Data: 2009-09-06 13:42:32
    Od: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>

    Doxent pisze:

> [...]
    > być bez problemów.
    > Pamięci i zasilaczm można wykorzystać stary o ile jest w miare pewny.
    I jeszcze jedno.
    A moze warto przesiasc sie na intela?
    Bo i jesli i tak musze zmieniac tyle podzespolow to moze intela
    platforma jest jakas lepsza za porownywalne pieniadze?
    CZy nadal AMD jest tansze?

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  • 7. Data: 2009-09-06 14:17:25
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > A moze warto przesiasc sie na intela?
    > Bo i jesli i tak musze zmieniac tyle podzespolow to moze intela platforma
    > jest jakas lepsza za porownywalne pieniadze?
    > CZy nadal AMD jest tansze?

    Coz.. tak sie porobilo ze teraz AMD ma wiecej ciekawych rzeczy za rozsadne
    pieniadze do zaoferowania i tym bogatszym i tym z mniejszym zasobnikiem u
    pasa :) Zatem podsumowujac, platforma AMD jest teraz chyba optymalniejszym
    wyborem mimo wszystko.

    Co do propozycji kart graficznych ATI, ja tez jestem zwolennikiem tych kart
    pomimo roznych opinii. Dla mnie ta karta ma lepszy obraz i lepiej pracuje z
    tv-outem oraz kartami tv. Moze to subiektywne, ale czuje sie z tym dobrze i
    tyle :) Poza tym, jak ktos lubi energooszczedne maszyny - tak jak ja - to
    chyba ATI ma karty ciut mniej pradozarne... ale to pewnie tez czysto
    subiektywne odczucie :)

    Co do kosci ramu... to nie jest zaden problem jesli masz kosc taktowana 667
    a wlozysz 800. Ja mam takie czary mary i w koncowym rezultacie 800 schodza
    do najwolniejszej - co jest chyba oczywiste i tlumaczyc nie trzeba - a
    timingi tez beda sie zgadzac, bo jesli masz 667 i cl5 a wlozysz wolniejsza
    800 na cl6 to po zejsciu do 667 jej timing sie pokryje ladnie - poza tym
    teraz to praktycznie wszystko mozna w biosach poustawiac aby dzialalo
    ladnie.

    Co do zgodnosci platformy z cpu to moze ktos siedzacy w tej platformie sie
    wypowie, bo ja stary intelmaniak jestem + atimaniak hahaha

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2009-09-06 14:41:14
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > A moze warto przesiasc sie na intela?
    > Bo i jesli i tak musze zmieniac tyle podzespolow to moze intela platforma
    > jest jakas lepsza za porownywalne pieniadze?
    > CZy nadal AMD jest tansze?

    E5200 (na 99,9% pójdzie 12,5x266MHz) + płyta choćby na P31 + HD4850

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 9. Data: 2009-09-06 14:55:02
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > E5200 (na 99,9% pójdzie 12,5x266MHz) + płyta choćby na P31 + HD4850

    Na standardowych zegarach nie moze pracowac? Musi byc podkrecony aby zagrac
    w GTAIV? Mam takiego klocka i nie krecilem go powiem szczerze, bo i nawet
    nie mam powodow haha. Mnie tam 2.5 na liczniku wystarcza, a jedyne co mi
    doskwiera to tylko 2gb ramu. Z pozostalych czesci to mam grafike ATI3850 i
    mobo P35 = nie narzekam, ale fakt nie gralem w GTAIV, troche za droga
    jeszcze.

  • 10. Data: 2009-09-06 17:37:02
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Dokupilbym jedna kosc RAM 2GB zeby miec 3GB
    > Kingston ValueRAM DIMM 2GB PC2-6400U CL6 (DDR2-800) - 90zl
    > (moj ram jest tatkowany 667, co sie stanie jak doloze 2GB taktowane
    > 800MHz?)

    Sprawdz czy wogole Ci pojdzie taka konfiguracja. Nie wiem czy na stronach GB
    mozna takie dane dostac (ASUS np podaje). Moze sie okazac, ze lepiej po
    prostu dokupic taka sama kostke co masz teraz i niech sobie pracuja w dualu

    Fantom