  • Date: Sun, 06 Sep 2009 14:07:00 +0200
    From: topek <topek-sp*m...@p...pl_Zamien_zero_na_o>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Upgrade kompa. Co kupic? :) + kilka pytan

    Witam,
    mam taka konfiguracje:
    gigabyte: m55s-s3 nforce 550 am2
    Athlon x2 3800 (2.00 GHz)
    1GB RAMU DDR2 667MHz
    GeForce 7600GS

    Chce zrobic taki myk, ze kupuje nowe flaki a potem sprzedaje swoje uzywane.
    Na wszystko nie chce wydac wiecej jak 400-500zl

    Plyty nie chcialbym wymienic. Przyjmijmy zatem ze zostaje ten gigabyte z
    AM2 (przeczytalem na stronie gigabyte, ze jak wloze procka
    przeznaczonego dla AM2+ to taktowanie magistrali bedzie mniejsze
    (zamiast 5200, 1000MHz) ale taktowanie procka sie nie zmieni)

    Czy jest sens wymienic tego athlona 3800 na takiego:
    AMD Athlon 64 X2 6000+ 90nm, 2x 3.00GHz (nowy kosztuje lekko ponad 200zl)
    Odczuje przyrost mocy ?
    Dokupilbym jedna kosc RAM 2GB zeby miec 3GB
    Kingston ValueRAM DIMM 2GB PC2-6400U CL6 (DDR2-800) - 90zl
    (moj ram jest tatkowany 667, co sie stanie jak doloze 2GB taktowane 800MHz?)
    No karte graficzna. Np
    PowerColor Radeon HD 3650 PCS, 512MB GDDR3, 2x DVI, TV-out, PCIe 2.0
    za 160zl
    (co to jest PCIe 2.0 ? bedzie chodzic z moja plyta)?

    Mamy wiec 200+90+160zl = 450zl za nowki (+ wysylka).

    Jak myslicie. Bedzie to poprawa wydajnosci?
    Kompletnie nie siedze w materii od kilku lat, ale wkurza mnie to, ze nie
    moge popykac na moim sprzecie w GTA IV :-/

    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy