  • 1. Data: 2009-09-06 17:41:58
    Temat: Jaki dysk moge wstawic do swojego laptopa ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    chcialbym wymienic HDD w sowim laptopie (IBM T61 i965). Aktualnie siedzi tam
    Hitachi SATA 5400 120 GB.
    Chcialbym wstawic sobie cos szybszego i lekko wiekszego (rzedu 250-300 GB
    starczy).
    Aktualnie podstawowe testy pokazuja transfery mojego HDD 35 MB/s (maks 45) i
    czas dostepu 18 ms. Czyli srednio :( Zawsze mnie wkurza ciagle mielenie HDD
    (swap praktycznie niewykorzystywany - 2 GB RAM).

    Moje pytanko : jak sprawdzic, czy w tym laptopie jest SATA II (chcialbym dac
    cos z tym i 7200) ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-09-06 18:33:59
    Temat: Re: Jaki dysk moge wstawic do swojego laptopa ?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h80sse$ilf$...@n...news.neostrada.pl.
    ..
    > Moje pytanko : jak sprawdzic, czy w tym laptopie jest SATA II

    Po co? Myślisz, że zauważysz różnicę? To marketingowy bełkot (pomijam
    szczególne wypadki).

  • 3. Data: 2009-09-06 19:25:05
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Fantom pisze:
> [...]
    > mielenie HDD (swap praktycznie niewykorzystywany - 2 GB RAM).
    >
    > Moje pytanko : jak sprawdzic, czy w tym laptopie jest SATA II (chcialbym

    Też mam T61 i wstawiłem dysk Seagate typu ST9250410AS i powiem, że
    różnica w szybkości działania aplikacji jest ogromna.
    Co do syntetycznych testów to mój test jest tu:
    http://dyski.cdrinfo.pl/benchmark/Seagate-ST9250410A
    S/393.html
    Dodam jeszcze, że to jest najlepszy wynik jaki uzyskałem,
    Z czystym sumieniem mogę polecić ten dysk ponieważ jest bardziej cichy i
    chłodny niż oryginalnie zainstalowany Western Digital typu WD1600BEVS.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2009-09-07 07:25:29
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Po co? Myślisz, że zauważysz różnicę? To marketingowy bełkot (pomijam
    > szczególne wypadki).

    Oczywiscie - uwazam, ze bedzie ona znaczna. Najwolnieszym elementem w
    dzisiejszych laptopach jest chyba ciagle HDD - wiec kazda wymiana na lepszy
    spowoduje wzrost wydajosci sprzetu (o ciaglym mieleniu nie wspomne - i nie
    chodzi to o brak RAM).
    A co jest marketingowym belkotem ? Ze mam 7200 zamiast 5400 i dzieki temu
    mam zarowno wieksze transfery jak i krotszy czas dostepu (pomijajac inne
    sprawy typu nowsza technologia, wiekszy bufor itp) ?? To prawda a nie
    belkot.

    Fantom

  • 5. Data: 2009-09-07 07:29:54
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

> [...]
    > Z czystym sumieniem mogę polecić ten dysk ponieważ jest bardziej cichy i
    > chłodny niż oryginalnie zainstalowany Western Digital typu WD1600BEVS.

    Wlasnie zastanawialem sie nad ta seria tylko 320 GB.
    Oryginalnie mam jakiegos Hitachi - i jak widze parametry ktore podales to
    moj ma transfer dwa razy mniejszy a dostep gorszy o jakies 10 %.
    Ten dysk co masz to SATA II i dziala bez problemu w T61 ?

    Fantom

  • 6. Data: 2009-09-07 08:06:46
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 7 Sep 2009 09:25:29 +0200, Fantom napisał(a):

> [...]
    > mam zarowno wieksze transfery jak i krotszy czas dostepu (pomijajac inne
    > sprawy typu nowsza technologia, wiekszy bufor itp) ?? To prawda a nie

    Przedpiścy chodziło najwyraźniej o różnicę między SATA150, SATA300. I ma
    zdecydowanie rację.

  • 7. Data: 2009-09-07 08:38:04
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:h82clk$qlg$...@a...news.neostrada.pl
> [...]
    > mam zarowno wieksze transfery jak i krotszy czas dostepu (pomijajac inne
    > sprawy typu nowsza technologia, wiekszy bufor itp) ?? To prawda a nie

    Widzę, że kolega nie zauważył co cytowałem. Dotyczy to SATA 3Gbps. Otóż dla
    normalnego człowieka dyskach w zupełności starcza SATA 1,5Gbps (nie ma
    żadnych SATA I, SATA II). Widziałeś, aby dysk miał transfer >150 MB/s?

  • 8. Data: 2009-09-07 09:37:13
    Od: Chopin <s...@w...pEEl>

    Fantom pisze:

> [...]
    > to moj ma transfer dwa razy mniejszy a dostep gorszy o jakies 10 %.
    > Ten dysk co masz to SATA II i dziala bez problemu w T61 ?

    Niedawno kupiłem do mojego T61p ST9320421AS. Chodzi w miarę cicho,
    temperatura też jest zadowalająca. Wcześniej miałem ST9100821AS więc w
    sumie tylko zwiększyłem powierzchnię dysku i podręczny cache.
    Wydajność systemu jest zauważalna, ale w moim przypadku może to wynikać,
    że system był stawiany na nowo. No może większy cache też działa na plus
    :-).

    Generalnie uważam, że jest to dobry zakup biorąc pod uwagę cena do jakości.

    --
    Chopin
    "Gdynia Moje Miasto"

  • 9. Data: 2009-09-07 10:28:07
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Chopin" <s...@w...pEEl> napisał w wiadomości grup
    > Wydajność systemu jest zauważalna, ale w moim przypadku może to wynikać,
    > że system był stawiany na nowo. No może większy cache też działa na plus
    > :-).

    Nie chciało się odtwarzać z obrazu partycji? :)

  • 10. Data: 2009-09-07 13:47:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chopin" h82k8b$qkc$...@n...onet.pl

> [...]
    > działa na plus

    > Generalnie uważam, że jest to dobry zakup biorąc pod uwagę cena do jakości.

    Generalnie uważam, że najważniejszą rolę w przyspieszaniu odegrała
    przyokazyjna defragmentacja zapisu na dysku, nie zaś postawienie
    systemu od nanowa. :)

    nanowa -- definicja w innym wątku ;)
    przyokazyjność -- patrz piętro wyżej

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'