  • 1. Data: 2014-08-05 14:36:43
    Temat: Upadający Radio Shack....
    Od: Marek <f...@f...com>

    http://hackaday.com/2014/08/04/ask-hackaday-the-end-
    of-radio-shack/#com
    ments

    Ciekawa dyskusja co może zrobić dla hobbystów (nie tylko
    elektroników) popularna w USA sieć stacjonarnych sklepów diy - aby
    nie upaść. Jeden z komentarzy:

    I think this is the only way that RS could survive in any semblance
    of what they were. I worked at the Shack twice in my life. Once back
    in the late 80's and early 90's when they took pride in their
    employees knowing how to do things. Certifications and training in
    repair of stuff and design courses on how to build circuits from
    their parts. Really a great training program and a lot of pride in
    their employees. Then again, for some extra spending cash, around
    2004. The change was 100% different. Absolutely 0 interest in having
    an employee that could help a customer out, instead wanting only cash
    register operators that could ask for your phone number and address.
    Didn't make it any time that time around.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2014-08-05 17:22:49
    Temat: Re: Upadaj?cy Radio Shack....
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 05 Aug 2014 14:36:43 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >

    >Ciekawa dyskusja co może zrobić dla hobbystów (nie tylko
    >elektroników) popularna w USA sieć stacjonarnych sklepów diy - aby

    A co, sa w Polsce?...

    A.L.

  • 3. Data: 2014-08-05 18:09:33
    Od: A.L. <a...@a...com>

> [...]

    >Ciekawa dyskusja co może zrobić dla hobbystów (nie tylko
    >elektroników) popularna w USA sieć stacjonarnych sklepów diy - aby

    Tak na marginesie, to nei sa sklepy diy i w zasadzie nigdy nie byly

    A.L.

  • 4. Data: 2014-08-05 18:10:16
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-08-05 17:22, A.L. pisze:

    of-radio-shack/#com

    > A co, sa w Polsce?...
    >
    > A.L.

    A co, nie orientujesz się?

    JK

  • 5. Data: 2014-08-05 18:15:29
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-08-05 18:09, A.L. pisze:

    of-radio-shack/#com

    > Tak na marginesie, to nei sa sklepy diy i w zasadzie nigdy nie byly
    >
    > A.L.

    "To nei sa sklepy" - którym murzyńskim narzeczem się posługujesz?

    JK

  • 6. Data: 2014-08-05 18:18:33
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-08-05 18:15, JK pisze:

    > "To nei sa sklepy" - którym murzyńskim narzeczem się posługujesz?
    >
    > JK

    Tak mi właśnie przyszło na myśl. Może zaczniesz pisać po angielsku.
    Łatwiej będzie cię zrozumieć. No chyba, że po angielsku również nie
    jesteś zbyt mocny...

    JK

  • 7. Data: 2014-08-05 18:59:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 05 Aug 2014 11:09:33 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > Tak na marginesie, to nei sa sklepy diy i w zasadzie nigdy nie byly

    A jakie sklepy podchodziłyby bardziej pod definicję diy? Nie wiem jak
    teraz, ale dawniej można było kupić różne części elektryczne i
    elektroniczne. Dla mnie centrum handlowe bez RS było nudne :) i tylko
    te z RS zapamietałem.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2014-08-05 19:27:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 05 Aug 2014 18:59:46 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    >teraz, ale dawniej można było kupić różne części elektryczne i
    >elektroniczne. Dla mnie centrum handlowe bez RS było nudne :) i tylko

    Od czesci elektronicznych do dyi kawalek drogi. Dyi to jest Home
    Depot. Tyle ze nie od elektroniki

    W RadioShack dalej mozna kupic czesci elektroniczne, nawet maja
    calkiem niezly wybor jak dla amatora, tyle tylko ze dzisiejsza
    mlodziez sie elektronika w klasycznym pojeciu zupelnie, ale to
    zupelnie nie interesuje. Owszem, Andriuno OK, Radio Shack Andruino tez
    spzredaje. Chociaz sprzedaz jest na poziomie sladowym

    Cytowany link narzekal na brak "ekspertyzy" wsrod personelu Radio
    Shack. Ale skad sie ma brac ta ekspertyza jezeli placi im sie 10
    dolcow za godzine. A wiecej placic trudno, bo sklepy jednak robia
    bokami. A nawet jakby placili ze "ekspertyze" to watpie czy bylaby
    potrzebna.

    Sklepy RS zamykaja, bo sa deficytowe. Elektronike uzytkowa kupuje sie
    w sklepach duzych sieci (Best Buy na przykald), a i tak te sklepy
    glownie robia za salony wystawowe Amazona. Niektore duze sieci nei
    wytrzymuja konkurencji i sie likwiduja (Circuit City na przyklad),
    Male biznesy w rodzaju RS nie maja racji bytu

    A.L.

  • 9. Data: 2014-08-06 04:01:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > teraz, ale dawniej można było kupić różne części elektryczne i
    > elektroniczne. Dla mnie centrum handlowe bez RS było nudne :) i tylko te z

    Zgadzam się z Tobą Marku - RS miał dużo części elektronicznych,
    gałek, potencjometrów, diodek świecących, kabelków, narzędzi,
    mierników... W sklepie na półkach nieduży wybór ale ogromny
    katalog rzeczy do przysłania na zamówienie... Niestety RS się
    zestarzał - w latach 90 i 2000 nastąpiła era sklepów online i już
    RS nie wytrzymał próby czasu. Duże magazyny online takie jak
    DigiKey, Mouser i wiele innych po prostu zmonopolizowały rynek
    części elektronicznych i narzędzi - RS odszedł do lamusa historii.
    Właściwie zmienił się wtedy również rynek elektroników-amatorów.
    Znamy to też z Polski - w latach 80-90 dużo ludzi montowało sobie
    radyjka proste układy elektroniczne, potem schyłek lat 90 i wszystko
    padło bo nastąpiła era komputerów, mikroprocesorów i rzeczy
    "za trudnych" dla amatorów obliczających prąd diody świecącej
    którzy nagle muszą przeczytać 600 stron datasheet procesora aby
    coś z nim zrobić porównywalnie ciekawego co jest w Elektorze...

  • 10. Data: 2014-08-06 16:07:06
    Temat: Re: Upadający Radio Shack....
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2014-08-05 14:36, Użytkownik Marek napisał:

    > Ciekawa dyskusja co może zrobić dla hobbystów (nie tylko elektroników)
    > popularna w USA sieć stacjonarnych sklepów diy - aby nie upaść. Jeden z
    > komentarzy:

    Dla mnie najciekawszy jest w tym wszystkim wykres. W ciągu czterech lat
    coś na tym wykresie (obrót/dochód itd.) spada z dwudziestu kilku
    (jednostki nie podano) do kilku.

    Skoro na wykresie jest napis RadioShack, nie jest to przypadkowy
    ilustrator tylko realna analiza funkcjonowania tej firmy.

    Czy w ciągu 4 ostatnich lat naprawdę doświadczyliśmy tak drastycznych
    zmian w zainteresowaniu elektroniką, konstruowaniem i tak dalej? Bo
    spodziewałbym się analogicznego wykresu, ale ze skalą x od 2000, nie 2010...

    L.