  • 21. Data: 2014-08-11 15:29:16
    Temat: Re: Upadaj?cy Radio Shack....
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 8 Aug 2014 12:55:51 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message

    >A.L. przestał ich zauważać po prostu...

    Niekoniecznie.

    Ucze takiego przedmiotu ktory nazywa sie "architektura komputerow". Na
    wydziale inzynierii elektrycznej i komputerowej. Mniej wiecej 50 osob
    na semestr

    Zaswsze na poczatku pytam sie czy wiedzza co to jest Aduino i czy
    keidys widzieli tranzystor. Normalnie 2 - 3 wie co jest Arduino. Pytam
    tez czy ktos cos robil z Arduino. Na ogol nikt. Nikt tez nei widzial
    tranzystora.

    I to wsrod ludzi, ktorzy - jak by sie mozna domyslac - poszli
    studiowac inzynierie komputerowa bo sie tym interesuja.

    Mam zaprzyjaznionego managera w Radio Shack na rogu. Pytalem dlaczego
    Arduino jest "on sale". "Bo wypzredajemy" powiedzial. Spzredaje sie
    tak malo ze firma postaniowila zakonczyc spzredaz. Wyprzedaje co ma,
    za pol ceny

    Nie wykluczone ze gdzies sa ci hobbysci. Ale raczej w podziemiu

    A.L.

  • 22. Data: 2014-08-11 19:06:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:

> [...]
    > keidys widzieli tranzystor. Normalnie 2 - 3 wie co jest Arduino. Pytam
    > tez czy ktos cos robil z Arduino. Na ogol nikt. Nikt tez nei widzial

    Tendencyjne pytanie, zapytuj o jednoukładowce ogólnie, czemu akurat arduino?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 23. Data: 2014-08-11 19:14:38
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 18:06:02 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:

    >Tendencyjne pytanie, zapytuj o jednoukładowce ogólnie, czemu akurat arduino?

    Sadzac po postepach na tym kursie, dalsze pytania nie maja sensu

    A.L.

  • 24. Data: 2014-08-11 19:51:53
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik AlexY napisał:
    > Tendencyjne pytanie, zapytuj o jednoukładowce ogólnie, czemu akurat
    > arduino?

    No właśnie - co to jest to arduino?

    Bo styczność z komputerami to zaczynałem od pisania programików na Odrę
    1302 - fajnie się je poprawiało wyciągając z pliku karty o wskazanym
    numerze i samodzielnie (bo większość to stenotypistki z ręcznie
    wypełnionych sheetów wklepywały) edytując i perforując...

    Potem na Spektrusia w Basicu pisałem strukturalnie, w Fortranie 77
    popełniłem program mający cechy obiektowości (tablicami COMMON
    implementowane...

    A tranzystora to z kumplami o mało co w kuchni nie zrobiliśmy - bo
    diody, ciut później - to temy rencamy... I jakoś nie wiem co to jest to
    arduino...

    --
    Darek

    P.S. Ciekawe czy A.L. wie jaki był wkład żeńskich zakonów
    kontemplacyjnych w rozwój polskiego przemysłu (tak, mieliśmy takie coś!)
    komputerowego?

  • 25. Data: 2014-08-11 19:59:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał(a):
> [...]
    > A tranzystora to z kumplami o mało co w kuchni nie zrobiliśmy - bo diody,
    > ciut później - to temy rencamy... I jakoś nie wiem co to jest to

    Arduino to zestaw prostych płytek z AVRami + środowisko programistyczne
    oparte o język zbliżony do C++. Mówimy o Arduino, bo w ostatnich latach
    spopularyzowało ono mikrokontrolery wśród hobbystów. To nie jest wynalazek z
    czasów Odry.
    http://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0djmwv

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 26. Data: 2014-08-11 20:36:19
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 11.08.2014 o 19:59 Grzegorz Niemirowski
    <g...@p...onet.pl> pisze:

    > Arduino to zestaw prostych płytek z AVRami + środowisko
    Ironii nie dostrzegłeś? czekasz aż Cię w d..ę kopnie :)
    Tutaj to chyba każdy wie co to jest, ale ze studentami jest róznie co
    właśnie AL napisał. Ja pamiętam ze studiów informatycznych, elektronikę,
    co poniektórzy próbowali sobie załatwić zaliczenie przez to że byli po
    tech elektronicznym, ale profesor coś się skapnął w rozmowie z nimi że coś
    nie teges są z wiedzą, i ich trochę przepytał, okazało się że nazwenictwo
    nóg tranzystora i tyrystora sprawiało im problemy :) nici były z ulg,
    zaliczali tak jak reszta :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 27. Data: 2014-08-11 21:09:20
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 19:51:53 +0200, "Dariusz K. Ładziak"
    <d...@n...pl> wrote:

> [...]
    >numerze i samodzielnie (bo większość to stenotypistki z ręcznie
    >wypełnionych sheetów wklepywały) edytując i perforując...

    A ja zaczynalem od UMC-1.

    Ale co to ma do tematu? rzecz szla i ilosc/jakosc hobbystow
    elektronicznych

    A.L.

  • 28. Data: 2014-08-11 21:11:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 11 Aug 2014 20:36:19 +0200, janusz_k <J...@o...pl> wrote:

> [...]
    >nie teges są z wiedzą, i ich trochę przepytał, okazało się że nazwenictwo
    >nóg tranzystora i tyrystora sprawiało im problemy :) nici były z ulg,

    Na ogol ci po technikum mieli wieksze problemy z zaliczaniem niz ci po
    ogolniaku...

    A.L.

  • 29. Data: 2014-08-11 21:21:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik A.L. napisał:
    [..]

    > Sadzac po postepach na tym kursie, dalsze pytania nie maja sensu

    Tacy ludzie idą na informatykę.
    Może powiem tak, znajomek studiował informatykę, programy na zaliczenie
    (8051) pisałem mu ja - samouk który asm nauczył się z książki "Commodore
    64 od środka", nie wiem po co to zrobił skoro teraz naprawia telefony i
    centralki a szczytem jego zdolności było zbudowanie (dość rozbudowanego
    przyznaję) zasilacza serwisowego. Z drugiej strony inny znajomek był
    tylko na pierwszych zajęciach, po dwukrotnym poprawieniu błędów
    prowadzącego został na szybko odpytany z materiału i poproszony o
    przyjście na egzaminy końcowe, ten z kolei to jest linuxiarz fanatyk,
    lutownicą co najwyżej kabelki może naprawić.

  • 30. Data: 2014-08-18 03:46:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:lsat5t$13v$1@dont-email.me...

    > Tendencyjne pytanie, zapytuj o jednoukładowce ogólnie, czemu akurat
    > arduino?

    To samo sobie pomyślałem.