    From: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Date: Thu, 08 Jan 2009 19:04:37 +0100

    m...@a...net.pl pisze:
    > Tak wiec przy pomiarze odcinka czasu, potrzebujemy
    > dokladnosci jednosekundowej, zeby wykonywac czynnosci
    > typu wylaczenie jajek z dokladnoscia kilkusekundowa.

    To się nazywa zapętlenie logiczne :)
    Bo w przypadku zegarków mechanicznych mówimy o niedokładności rzędu
    kilku, kilkunastu, w gorszych przypadkach kilkudziesięciu sekund na
    dobę. Na DOBĘ!
    Weźmy Twój przykład z jajkiem.
    Kiedy rozpoczynam gotowanie jajka, to nie sprawdzam czy akurat w tym
    momencie mój zegarek jest zgodny z zegarem atomowym, tylko 'zaznaczam'
    sobie pewien moment rozpoczęcia i zakończenia czynności.

    Mój zegarek akurat śpieszy się około 3sek na dobę.
    Pytanie. Jaką niedokładność wykaże mój zegarek w ciągu 3 minut gotowania
    tego jajka? Od czasu rozpoczęcia do zakończenia.
    Nie będę nikogo zamęczał obliczeniami matematycznymi. Od razu powiem, że
    podczas gotowania jajka, mój zegarek przyśpieszy 0,00625 sekundy!
    Podobno w Formule 1 taka niedokładność może być istotna. Ale podczas
    gotowania jajka? No bez jaj :)

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla