    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Uh....! Ale megazoom!
    Date: Tue, 6 Jan 2009 04:00:35 +0100

    Użytkownik "Bogdan Blaszczak" <b...@U...wprost.pl> napisał
    w wiadomości news:gju8vo$bbb$1@news.dialog.net.pl...

    > Mechanizm z naciągiem automatycznym - to znaczy że zegarek nakręca Ci się
    > samoczynnie, przy ruszaniu ręką. Przy typowym, codziennym użytkowaniu nie
    > musisz go nakręcać.
    > 25 kamieni - można to trochę porównać do Mpx. Na pewno mechanizm 25 jewels
    > będzie lepszy od 15 jewels, ale mówi się że powyżej 25, to już jest
    > dekoracja.

    I tak i nie,- opierajac sie tylko na wymaganiach konstrukcyjnych zegarek
    powinien miec przynajmniej 17 kamieni i w zasadzie tyle wystarcza. Wieksza
    ilośc nie zaszkodzi, a moze nawet czasem sie przydać. Ale to nie reguła, np.
    ta sama ETA robi tez automatyczny mechanizm 2892, uznawany za lepszy, a
    napewno drozszy i ma on tylko 21 kamieni.

    > ETA - nazwa producenta mechanizmu, chyba najbardziej popularny produkowany
    > w Szwajcarii, dobra, sprawdzona jakość.
    > 2824.2 - typ mechanizmu, automatyczny, określonej wielkości, podstawowy
    > model kręcący trzema wskazówkami i prostym datownikiem
    > http://en.wikipedia.org/wiki/ETA_SA#ETA_2824
    >
    > Taką "jasnością obiektywu" nazwałbym BPH (beats per hour), ilość uderzeń
    > (czy wachnięć) na godzinę. Im więcej mechanizm ma, tym jest bardziej
    > dokładny, odporny na czynniki zewnętrzne. ETA ma 28800 (8 na sek), to jest
    > zajebiaszczo dobrze.

    Nie wierz w to;-)) Taki np Patek Philippe wciąż uzywa mechanizmów z 18000
    czy 21600 wychyleniami/godz, a raczej złych zegarków nie robi;-))
    A juz napewno by kupić nawet najtańszego Patka musiałbys wydac conajmniej
    kilkanascie razy tyle, co na ten (całkiem przyjemny) Tissot LeLocl.

    p47

    p47