  • 11. Data: 2016-02-18 12:33:23
    Temat: Re: Uczestnicy stłuczki mają obowiązek zjechać z drogi - dla przypomnienia
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 12:21, elmer radi radisson wrote:

    > Zgadza sie, acz chodzi o sam fakt obowiazku udzielenia pierwszej pomocy
    > a tej z reguly udziela "ktos pierwszy".

    Z reguły ktoś pierwszy jest doskonale przeciętnym, szarym człowieczkiem
    i o udzielaniu pomocy wie tyle, co mu na kursie powiedzieli, czyli
    niewiele, albo i to nie. Więc jak ktos się zna i umie powinien zatrzymać
    się zawsze (no może prawie zawsze, bo jednak bezpieczeństwo ratownika
    jest zawsze na pierwszym miejscu). A i jak zauważyłeś, osoba ogarnięta
    zawsze się przyda, nawet jak nikogo resuscytować nie trzeba. No i
    oczywiście nie mówię o "wypadkach" typu stłuczki.

    >zbyt duze zamieszanie i ilosc
    > samochodow stawianych byc moze jak popadnie, ktore moga zaczac tamowac
    > ruch i utrudnic dojazd sluzbom.

    Raczej mało prawdopodobne. Z reguły burdel jest nie dlatego, że nagle
    wszyscy biegną pomóc, a każdy musi zwolnic, popatrzeć i jak dobrze
    pójdzie jeszcze pocałować w dupę poprzednika. I potem korek na
    kilometry, mimo że zdarzenie na sąsiedniej jezdni.

    Shrek.

  • 12. Data: 2016-02-18 15:15:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-18 o 10:58, elmer radi radisson pisze:

    > Jesli nie widac ze ktos juz udziela pomocy to jest sie zobowiazanym
    > aby tej pomocy udzielic. Nie ma wytlumaczenia ze jest sie cienkim
    > bolkiem.

    Jest wytłumaczenie.
    Ale wyjaśnij cienki bolku, widząc samochód na poboczu zawsze stajesz
    i pytasz czy nie potrzebują pomocy ?

    A cienkim bolkiem jest idiota bez doświadczenia na drodze, wmawiającym
    innym że powinni robić to co on uważa za słuszne.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2016-02-18 15:34:44
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 18.02.2016 o 10:02, Shrek pisze:
    > służbom i ewentualnym innym kierowcą

    Autokorekta zawiodła? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

    (MSPANC)

  • 14. Data: 2016-02-18 15:39:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 18.02.2016 15:34, Grzegorz Tomczyk wrote:

    > Autokorekta zawiodła? ;)

    Nie - pisarz. Autokorekta póki co, takich byków nie wyłapuje;)

    Shrek.

  • 15. Data: 2016-02-18 17:26:52
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-02-18 o 09:37, Myjk pisze:

    > Jeśli ranni, to tylko tacy którzy nie są w stanie się sami poruszać, albo
    > ruch ten może narazić na dodatkowy uszczerbek na zdrowiu (podejrzenie
    > złamania kręgosłupa, etc.). A i tak czasem lepiej jest zabrać osoby jak i
    > pojazdy z drogi, w przeciwnym razie może być jeszcze gorzej...

    Nie wolno ci ruszyć pojazdów do momentu przyjazdu policji jeśli to wypadek.

  • 16. Data: 2016-02-18 18:50:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 17:26:52 +0100, sirapacz

    > Nie wolno ci ruszyć pojazdów do momentu przyjazdu policji jeśli to wypadek.

    Domyślam się że pijesz do różnicy w "kolizji" vel "stłuczce" i "wypadku" --
    ale PORD tego nie rozróżnia, mówiąc tylko o tym co robić w razie
    uczestniczenia właśnie w _wypadku_. Stłuczka vel kolizja to potoczne
    stwierdzenie by szybko określić czy wypadek jest z rannym/śmiertelnym (i
    warto rozważyć czy usuwać czy nie) czy po prostu wypadek tylko ze szkodami
    materialnymi (i wtedy wiadomo że trzeba szybko spieprzać).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2016-02-18 21:50:00
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > warto rozważyć czy usuwać czy nie) czy po prostu wypadek tylko ze szkodami
    > materialnymi (i wtedy wiadomo że trzeba szybko spieprzać).

    tak pije do tej roznicy bo 2 razy na zywca rozmawialem o tym z
    policjantami przy kolizjach
    kolizja - tylko szkody na mieniu
    wypadek - wystepuje jakiekolwiek uszkodzenie ciala

    jak masz kolizje i nikomu nic nie jest to zbierasz rozbite zabawki na
    pobocze
    a jak masz wypadek to nie wolno ci ruszyc aut bo sobie biedy napytasz
    (zwlaszcza jak jestes sprawcą). Jakiej biedy nie wiem, ale z kilku
    niezlażnych źródeł słyszałem to samo wiec musi mieć to podparcie w
    przepisach.

  • 18. Data: 2016-02-18 21:54:42
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 18.02.2016 o 21:50, sirapacz pisze:

    > tak pije do tej roznicy bo 2 razy na zywca rozmawialem o tym z
    > policjantami przy kolizjach
    > kolizja - tylko szkody na mieniu
    > wypadek - wystepuje jakiekolwiek uszkodzenie ciala

    I dlatego handlarze sprzedają samochody bezwypadkowe choćby były złożone
    z samych ćwiartek.

  • 19. Data: 2016-02-18 23:23:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 18 Feb 2016 21:50:00 +0100, sirapacz

    > tak pije do tej roznicy
    > bo 2 razy na zywca rozmawialem o tym z
    > policjantami przy kolizjach
    > kolizja - tylko szkody na mieniu
    > wypadek - wystepuje jakiekolwiek uszkodzenie ciala

    Też słyszałem takie tłumaczenia policjantów (głównie w "drogówkach" itp).
    Ale to akurat jakiś ich wymysł tylko i wyłącznie na własne potrzeby, ale
    widać media ładnie "rypią w beret" (stąd i tu nagrupie jest paru takich, co
    się tą medialną sraczką nawet podpiera by tłumaczyć co jest niby w PORD
    zapisane).

    W PORD nie ma rozróżnienia na "kolizję", "stłuczkę" i "wypadek". W PORD
    (konkretnie Art. 44.) jest mowa o WYPADKU tylko i wyłącznie oraz konkretne
    punkty szczegółowe.

> [...]
    > (zwlaszcza jak jestes sprawcą). Jakiej biedy nie wiem, ale z kilku
    > niezlażnych źródeł słyszałem to samo wiec musi mieć to podparcie w

    Literalnie to zawsze jest _wypadek_ i jak nie ma osób rannych albo
    śmiertlenych, to tak właśnie jest. I tutaj jest dosyć "cienka" linia za
    którą wyjątkowe strachobździle się mogą chować, bo co znaczy "ranny"? Taki
    co mu krew z palca leci po wypadku to już wyklucza usunięcie pojazdów i
    można sobie wtedy "biedy napytać"?

    Jak są tacy co tak myślą, to się wcale nie dziwię, że tyle baranów stoi i
    blokuje jezdnie po wypadku, a kolejne stado baranów przejeżdżających obok
    tego wypadku stara się dostrzec krew na palcu wypadkowicza i jeszcze
    dodatkowo blokuje ruch.

    Zdaje się o takich pisał Marcin N.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2016-02-19 10:26:18
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2016-02-18 15:15, RadoslawF wrote:

    > Jest wytłumaczenie.
    > Ale wyjaśnij cienki bolku, widząc samochód na poboczu zawsze stajesz
    > i pytasz czy nie potrzebują pomocy ?

    o jakim Ty samochodzie na poboczu mowisz? Mowa o wypadku.

    Czy chcesz polemizowac z tym, ze jest obowiazek udzielenia pomocy
    niezaleznie od tego czy ktos sie czuje bolkiem cienkim czy grubym?
    To proponuje lekture
    http://jakubrychlik.pl/tag/obowiazek-udzielenia-pier
    wszej-pomocy

    ps. daruj sobie osobiste wycieczki