  • 41. Data: 2016-04-21 19:03:57
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieużywanego auta - warto?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 21.04.2016 18:21, J.F. wrote:

    > ale u nas 80% zlapanych ma jednak ponad 0.5 promila.

    Co tylko jest dodatkowym argumentem, że łapanie tych przypadkowych
    "wczorajszych" nie ma żadnego sensu.

    Shrek

  • 42. Data: 2016-04-21 19:47:55
    Od: j...@i...pl

    On Wed, 20 Apr 2016 21:00:28 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Postuluje obowiązkowe OC na noze - mysle ze takie wypadki sa równie
    >popularne jak ten opisywany przez ciebie.

    Nie dalej jak wczoraj:
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,auto-stoczylo
    -sie-na-jezdnie-do-akcji-wkroczyl-superman,200209.ht
    ml

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 43. Data: 2016-04-21 19:50:07
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 21 Apr 2016 16:00:37 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Ryzykowałbys kare 5000 w zamian za 300zł rocznie OC?

    Ale dziś są tacy, co ryzykują 3800 kary za brak OC.

  • 44. Data: 2016-04-21 21:13:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Raczej jakis mały odsetek wiejskich głupków

    Tutaj podają że ćwierć miliona -
    https://www.mfind.pl/akademia/raporty-i-analizy/kier
    owcy-bez-oc-raport-mfind/

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2016-04-21 21:14:04
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Iguan_007"

    > Tamci co zasluzyli tez placa ... o ile ich zlapia.

    To tylko kwestia checi. Radiowozy z kamera podlaczona do bazy danych to juz
    nie jest jakas technologia kosmiczna. Wszytskich nie zlapia, ale kilka
    naglosnionych akcji napewno poprawiloby sytuacje.
    ---
    A propos chęci ... to ja bym chciał by wszystkie radiowozy były z
    rejestratorem, takim by rejestrować wszystkie wykroczenia kierowcy radiowozu
    :-)

    No i oczywiście 5% do odstrzału :-)

  • 46. Data: 2016-04-21 21:19:21
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wyjezdzasz na rok? Nie placisz nic i samochod nie jest zarejestrowany. Wrocisz -
    odnawiasz rejestracje. Proste?

    Twoim zdaniem, to że właściciel pojazdu jest daleko, gwarantuje że auto
    nikomu krzywdy nie zrobi?

    Rozumiem, że gdy masz pozwolenie na broń i tą zostawisz w domu, a ktoś
    ją znajdzie i zrobi sobie kuku, to odpowiedzialnych nie ma? :-)

    Z samochodem jest identycznie - jest on powierzany (zezwolenie na
    użytkowanie / przechowywanie) pod pewnymi warunkami, jednym z nich jest
    obowiązek OC.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 47. Data: 2016-04-21 21:39:49
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Wymagajmy OC na wiertarki, mlotki czy cegly-pewnie wypadkow z ich udzialem bedzie
    wiecej.

    To już jest i nazywa się odpowiedzialnością deliktową.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 48. Data: 2016-04-21 21:42:11
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > ale to rownie dobrze moze np betoniarka zjechac, a OC na nia nie trzeba.

    Ale czy widzisz drobną różnicę między stoczeniem się obiektu o masie
    kilkudziesięciu kilogramów, a takiego ważącego dwie tony? Podpowiem że
    zasadniczo wielkością szkody się różnią.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 49. Data: 2016-04-21 21:43:56
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > litowe baterie potrafia sie zmienic w kupke popiolu

    Tak nawiasem, to ubezpieczyciel OC nie odpowiada za zanieczyszczenie
    środowiska. Ktoś o tym pamięta kupując Teslę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 51. Data: 2016-04-21 22:00:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No ale cel pamietasz - wylapac tych, ktorzy jezdza, a nie placa. Bo
    > ponoc za duzo ich.

    Jak zwykle do tego potrzebne sa narzedzia.
    Zgrać bramy z kamerami wszechobecne na drogach z systemem Oc i juz.
    Sami sie wyłapią.

    No i po raz kolejny zapytam, co to ponoc oznacza.

    > A o efekcie ubocznym pisalem - beda potem staly takie co to nie
    > jezdza, a ty bedziesz klal, ze nie masz gdzie zaparkowac ...

    Można to stanie ograniczyc do prywatnych posesji.

    > P.S. Ale jakas amnestia by sie przydala - ciekaw jestem, ile by ubylo
    > pojazdow z rejestru, gdyby sie je dalo wyrejestrowac po rozbiorce ...

    Jakby tak urzednicy zaczeli rozwiazywac prawdziwe problemy zamiast te ktore
    sobie sami stworzyli to byłoby cudownie.