  • Data: 2011-05-15 09:34:16
    Temat: Re: UWAGA ! ! ! Zmiana Przepisów w prawie o ruchu drogowym.
    Od: krzysiek <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 May 2011 01:01:57 +0000, to napisał(a):

    > A ulice? Przez pół dnia są w ogóle nie przejezdne z żadną sensowną
    > prędkością, przez pozostałe pół możesz legalnie osiągnąć na nich 1/4
    > prędkości maksymalnej samochodu i co chwilę musisz stawać na źle
    > ustawionych światłach.

    A jak kupisz sobie Veyrona, to nagle sie okaże,że na prawie wszystkich
    drogach Europy *legalnie* osiągniesz najwyżej 1/4 prędkości max samochodu
    - to nie jest żaden argument. :)

    Przed chwilą mówilismy o jakości dróg, a nie o natężeniu ruchu na nich.
    To są jednak osobne, niepowiązane kwestie. Niemieckie autobahny sa dobrej
    jakosci, a przecież też sa na nich czasem wielogodzinne korki.

    mam na osiedlu ulicę, na której nie ma świateł, nie ma nigdy korków i
    fizycznie moge po niej jechać z max dozwolona prędkścią a nawet 2x większa
    - co nie zmenia faktu, że ulica jest beznadziejna, bo z krzywych płyt.

    Porównajmy warunki jazdy przy braku innych pojazdów i nagle sie okaże, że
    na 99.99% dróg/ulic można jechac samochodem z max dozwoloną przepisami na
    tym odcinku prędkością.

    > Wyobraź sobie ścieżkę rowerową po której w najlepszym razie możesz
    > jechać 5-10 km/h, a zazwyczaj musisz wręcz prowadzić rower.

    nie musze sobie wyobrażać, bo znam kilka takich miejsc, właczając w to
    perły architektury z zakrętami pod kątem prostym i schodami(!)

    > to porównywalne do jakości przeciętnej ulicy z punktu widzenia
    > samochodów.

    Przeciętnej czy ekstremalnie źle zrobionej/wykonanej? A skoro już o
    ekstremalnych przypadkach piszemy - musiałeś kiedyś wyjśc z samochodu i
    użyć wyciągarki/przepchać (odpowiednik przeniesienia roweru), żeby
    pojechac dalej, bo inaczej sie nie dało?
    (hint: nie mówimy o rajdach offroad ale o drodze/ulicy w mieście podczas
    dobrych warunków atmosferycznych)

    --
    krzysiek