  • Data: 2009-11-19 13:48:31
    Temat: Re: UV filter
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Nov., 14:39, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" napisal> >> czy warto sie takim czyms zainteresowac? czy to
    dolna czy gorna polka

    > zeby ja chronic.

    > do ochrony przedniej soczewki przed ewentualnym oddzialywaniem
    > mechanicznym
    > -----------------------------
    >
    > Wiesz co ? To jeszcze ma jako taki sens w odniesieniu do kompaktów,
    > szczególnie tych gdzie stosunkowo delikatny i ograniczenie szczelny obiektyw
    > da sie zamknac w tulei zwienczonej UVka czy innym "protectorem".

    widziales kiedys kompakt z bliska ?

    najczesicej maja wysuwane teleskopowe obiekktywy i soczwka protector
    wogole nie zabezpiecza przed zanieczyszceniem teleskopu. w kompaktach
    nie m,a najmniejszego sensu. i sie nie stosuje gdyz to nic nie daje .

    > W normalnej optyce nakrecanie czegos bez konkretnego celu to rzecz dobra
    > tylko dla tych, którzy produkuja je i sprzedaja ; )))

    optyka jest normalna tzn normalne obiektywy tograficzne a filtr
    nakrecany jest w konkretnym celu - ochrony przedniej soczewki przed
    oddzialywaniem mechanicznym.

    bylo 10 razy na tej grupie.

    ja mam i sobie chwale , odnosze nawet wrazenie ze warstwa
    przeciwodblaskowa jest bardziej skuteczna niz ta na obiektywe i flary
    jakby wystepuje mniej chetnie.