  • 1. Data: 2009-11-19 03:08:58
    Temat: UV filter
    Od: smila <w...@g...pl>

    http://tinyurl.com/ygwxhes

    czy warto sie takim czyms zainteresowac? czy to dolna czy gorna polka
    jesli chodzi o filtry UV?

    ps

  • 2. Data: 2009-11-19 05:30:39
    Temat: Re: UV filter
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    smila pisze:
    > http://tinyurl.com/ygwxhes
    >
    > czy warto sie takim czyms zainteresowac? czy to dolna czy gorna polka
    > jesli chodzi o filtry UV?

    A po co Ci UV? Jedziesz w Himalaje? Matryce są nieczułe na UV, to nie błona.

    wer

  • 3. Data: 2009-11-19 07:25:17
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A po co Ci UV? Jedziesz w Himalaje? Matryce są nieczułe na UV, to nie
    > błona.

    Teraz jest trendy i profi miec coś nakręcone na obiektyw.
    A że pozytku żadnego poza mydłem z tego nie ma to inna sprawa

    --
    photos of rome
    http://rome.net-poland.com

  • 4. Data: 2009-11-19 07:38:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Nov., 04:08, smila <w...@g...pl> wrote:
    > http://tinyurl.com/ygwxhes
    >
    > czy warto sie takim czyms zainteresowac? czy to dolna czy gorna polka
    > jesli chodzi o filtry UV?
    >
    > ps

    zawsze warto miec na obiektywie ochronne przedniej soczeweki ( jesli
    obiektyw drozszy od nasadki )

    do tego sluza fitry "protector"

    mam taki jeden lepszy i zauwazam iz tendencja do odbic jakby mniejsza
    byla czyli ma swietna powloke przeciwodblaskowa. wrzuc na google
    filtr protector moze cos wyskoczy.

  • 5. Data: 2009-11-19 10:36:53
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <he2l6c$msl$2@news.supermedia.pl>,
    "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > A po co Ci UV? Jedziesz w Himalaje? Matryce sa nieczu?e na UV, to nie b?ona.

    No wlasnie. Wszyscy tam mowia, a u mnie za kazdym razem na zdjeciach z
    Tatr niebieskie wychodzi.

    TA

  • 6. Data: 2009-11-19 10:53:43
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > No wlasnie. Wszyscy tam mowia, a u mnie za kazdym razem na zdjeciach z
    > Tatr niebieskie wychodzi.

    Mniej denaturatu uzywaj.

    nawiasem mówić filterek UV pomoże na wietrze jak komuś zaszkodzi ;)

  • 7. Data: 2009-11-19 11:03:31
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    pl...

    > No wlasnie. Wszyscy tam mowia, a u mnie za kazdym razem na zdjeciach z
    > Tatr niebieskie wychodzi.
    >
    > TA

    Filterki UV ingerują też nieco w widmo widzialne - zwykle skutkuje to bardzo
    delikatnym ociepleniem. W takich sytuacjach mogą się przydać, jednak nie
    przeceniałbym ich znaczenia w fotografii cyfrowej.

    --
    Lol

  • 8. Data: 2009-11-19 13:25:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal

    > zawsze warto miec na obiektywie ochronne przedniej soczeweki ( jesli
    > obiektyw drozszy od nasadki )

    Po co ?

    > do tego sluza fitry "protector"

    Czyli do czego ?

    adam

  • 9. Data: 2009-11-19 13:30:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Nov., 14:25, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Uzytkownik "XX YY" napisal

    > Po co ?

    zeby ja chronic.

    > Czyli do czego ?

    do ochrony przedniej soczewki przed ewentualnym oddzialywaniem
    mechanicznym

  • 10. Data: 2009-11-19 13:39:54
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal

    > Po co ?
    zeby ja chronic.

    > Czyli do czego ?
    do ochrony przedniej soczewki przed ewentualnym oddzialywaniem
    mechanicznym

    Wiesz co ? To jeszcze ma jako taki sens w odniesieniu do kompaktów,
    szczególnie tych gdzie stosunkowo delikatny i ograniczenie szczelny obiektyw
    da sie zamknac w tulei zwienczonej UVka czy innym "protectorem".
    W normalnej optyce nakrecanie czegos bez konkretnego celu to rzecz dobra
    tylko dla tych, którzy produkuja je i sprzedaja ; )))

    Jest jeszcze inna dobra rzecz wynikajaca z "protectorów" mozna je rozdawac
    znajomym zaskarbiajac sobie ich wdziecznosc - ja mam co i rusz jakis wolny,
    zakupiony z obiektywem ; )

    adam