  • Data: 2009-11-19 15:23:42
    Temat: Re: UV filter
    Od: "adam" <j...@o...maile.com> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "XX YY" napisal

    > nie , w sumie tamron flarzy bardzo malo , jestem zadowolony ,
    > oczywiscie jakas flarka sie pojawia .
    > po zalozeniu tego protectora odnioslem subiektywne wrazenie , ze jest
    > nieco , nieznacznie lepiej.
    > Z cala pewnoscia nie stweirdzilem pogorszenia , w przeciwnym wypadku
    > zdjalbym filtr.
    > A jesli mam zalozony to nie po to by siebie samego oszukiwac.

    To ciekawe.
    Jak dotad wszelkie znane mi informacje jakie pojawialy sie w sieci plus
    praktyka raczej dowodzily zupelnie przeciwnej rzeczy - filtr (jakikolwiek)
    powinno sie stosowac tam gdzie potrzeba, a zastosowanie jako zabezpieczenia
    nie jest najlepszym pomyslem.
    Gdyby soczewki dalo sie zabezpieczac plaska szybka, której obecnosc w 100%
    okolicznosci bylaby dla optyki neutralna, to przynajmniej w drozszych
    obiektywach takie dodatki bylyby obecne w standardzie.
    Jednak tak nie jest.

    Brak filtra zabezpieczajacego uczy dobrych zwyczajów - uwagi i zakladania
    dekla. Stosowanie filtra moze miec odwrotny do zamierzonego efekt
    psychologiczny - przekonanie o zabezpieczeniu.
    Oslona p-sloneczna jest w takiej sytuacji najlepszym gwarantem
    bezpieczenstwa soczewki.

    Zreszta co to za mechaniczne zagrozenie, które nie jest w stanie uszkodzic
    cieniutkiego szkla filtra, a mogloby zagrozic soczewce ?
    Slona woda - OK, to sa dobre warunki do uzycia takiego protektora ale
    stosowanie go non-stop to nonsens.

    Piszesz "zawsze warto miec na obiektywie ochronne przedniej soczeweki" -
    warto, ale nie filtr.

    adam