  • 31. Data: 2013-05-09 00:45:57
    Temat: Re: USB - początki
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-05-09 00:31 RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > W życiu! XModema używało się do ściągnięcia DSZ, który w trybie
    > terminala obsługiwał ZModem ;)
    >
    > Protokoły XModem, YModem, YModem-1k i YModem-1k-G używało się tylko i
    > wyłącznie przy bezpośrednim połączeniu i dla mało istotnych danych.

    Ty pewnie piszesz o modemie i BBSach. Tutaj ZModem był zaiste niezbędny.

    A w tym wątku chodzi przecież o komunikację krótkim kabelkiem z lokalnym
    urządzeniem i przesłanie kilkudziesięciu KB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 32. Data: 2013-05-09 00:50:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Thursday, May 9, 2013, 12:45:57 AM, you wrote:

    > Ty pewnie piszesz o modemie i BBSach. Tutaj ZModem był zaiste niezbędny.

    Zdecydowanie :)

    > A w tym wątku chodzi przecież o komunikację krótkim kabelkiem z lokalnym
    > urządzeniem i przesłanie kilkudziesięciu KB.

    Ale XModem był nieodporny na błędy symetryczne - liczenie sumy
    kontrolnej było bardzo prymitywne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2013-05-09 12:26:45
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:609885887.20130509003149@pik-net.pl.invalid...
    > Protokoły XModem, YModem, YModem-1k i YModem-1k-G używało się tylko i
    > wyłącznie przy bezpośrednim połączeniu i dla mało istotnych danych.

    YModem-G był najszybszy, oszacowałem, że ok. 2% szybszy niż ZMODEM, to go
    używałem. Ma sprawdzenie CRC, ale nie ma korekcji błędów (wywala przy złej
    CRC i nie obsługuje wznawiania OIDP), jak ZMODEM. Uzywałem, gdy połaczenie
    było dobrej jakości, aby jednak ciut przyspieszyć pobranie (przy dużych
    pobraniach różnica stawała się znacząca). Jak zrywało, przechodziłem na
    ZMODEM i dociągałem, albo bywa, że zaczynałem od początku.

  • 34. Data: 2013-05-10 17:05:50
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > http://www.btc.pl/index.php?ukey=product&productID=2
    00640

    kupiłem tę pozycję, na drugiej stronie ch... mnie strzelił kiedy
    przeczytałem, że "w dalszej części ksiązki autor opisuje napisaną przez
    siebie bibliotekę do obsługi USB"... czyli jednak kluch... ale pierwszy
    rozdział nie jest aż taki zły, zobaczymy jak dalej, ale jestem złej myśli...

  • 35. Data: 2013-05-23 21:23:26
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    no i na co się zdecydowałeś?
    fajna stronka:
    http://blogs.msdn.com/b/usbcoreblog/archive/2009/10/
    31/how-does-usb-stack-enumerate-a-device.aspx

  • 36. Data: 2013-05-23 22:08:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Zdecydowanie :)

    > Ale XModem był nieodporny na błędy symetryczne - liczenie sumy
    > kontrolnej było bardzo prymitywne.

    Ale w Intel Hex masz sumy kontrolne na końcu każdego wiersza.

    --
    pozdrawiam
    MD