    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: USB-C czy to krok wstecz w ładowaniu?
    Date: Sun, 4 Dec 2016 21:33:54 +0100
    <o1kgv0$rak$1@news.icm.edu.pl> <o1kma3$gr4$1@mx1.internetia.pl>
    <o1l89r$7f8$1@news.icm.edu.pl>
    <583ec50c$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <o1n4of$9rk$1@news.icm.edu.pl> <o1q9cq$t4$1@mx1.internetia.pl>
    <5841827d$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2016-12-02 o 15:17, J.F. pisze:

    > Co w praktyce oznacza wyrzucenie telefonu.
    > Owszem, zdolnych mamy rodakow, moze beda potrafili naprawic za 100zl.

    Zgoda, jednakże lepiej wywalić jeden telefon na 100.000 niż jeden na
    1000. Styki prędzej czy później zostaną zanieczyszczone, co przy kilku
    cieniutkich drucikach i 3 czy 5A da katastrofę. A syf zbiera się na
    wszystkim. Właśnie przed chwilą po raz 3ci czy 4ty doświadczyłem braku
    kontaktu karty SD Sandisk Extreme w aparacie fotograficznym. Prąd jest
    tam żaden a jednak... Gdyby płynęły tam 3A miałbym już sprzęt do
    zezłomowania. A styki pozłacane niby itd.

    > Akurat nie ma. Urzadzenie dostosowane. Prad rozsadny.
    > Choc jak widac po przykladach - nie bardzo dostosowane, i prad niszczacy
    > :-)

    Znów przytoczę banowanie przez Amazona kabli USB-C, które palą sprzęt.
    Oni raczej nie wyssali sobie tego problemu z palca.

    > Ale o jakiej skali my tu tutaj - chcesz transportowac 500 MW czy 10 W?

    Nie ma znaczenia: 500MW na kablu o średnicy uda działa podobne szkody za
    złączach co 10W przy dużym prądzie i mikrozłączu.

    > Fakt, jak sie patrze na laptopa z pradem 20A ... cos mi sie nie podoba.

    No więc właśnie.

    > Jakby wszystkie mialy od poczatku 10 czy 20V, to nie bylo problemu.
    > Ale USB zaczelo od 5V.

    Ok, ale microUSB już dawno "wyhodowało" standardy 9 czy 12V. USB-C (w
    praktyce) zrobiło krok wstecz i zaczyna znów od porzuconych 5V.

    > A elektronika czesto zeszla na 3.3 czy 1.8V.

    To już inna sprawa. O prądach ładowania telefonów rozmawiamy. Niepokoi
    mnie ten zwrot ku przeszłości. Szczerze mówiąc na "starym" microUSB
    ładowałem Nexusa 6 (przy 9V i 1.4A) tak samo szybko jak nowego 6P z
    USB-C przy 5V i prawie 2x większym prądzie. Czyli dało się. Komu to
    szkodziło? Nie mam