  • 31. Data: 2011-12-17 22:57:50
    Temat: Re: UPS na 2-3 godziny pracy
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Weź jednak pod uwagę że taki ups ciągnie 20W na samego siebie wliczając
    > w to utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowanym.
    No właśnie, są w ogóle jakieś UPSy, które ciągną mniej na własne potrzeby?
    Szukam czegoś co na podtrzymanie akumulatorów i własną pracę zadowoli
    się mocą 10-15 watów, czas podtrzymania nie musi być długi, wystarczy 10
    minut, przy obciążeniu 30-40 wat.
    Obecnie użytkuję dosyć już leciwego APC Smart, i ten ma minimum 50 wat w
    idle, przy ładowaniu akumulatora przekracza spokojnie 100 wat.

  • 32. Data: 2011-12-17 23:11:53
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-17 21:17:20 +0000, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Jasne, inwestowac kilka kpln w sprzet

    Jasne. O ile praca jest tak ważna, że trzeba ją dokończyć w 3 godziny
    podczas braku prądu.
    Nie próbuj jednak atakować mnie za to, że tak ważna praca może być
    zawalona z powodu kiepskiej płacy...

    > i licencje oprogramowania

    To nie jest problem w przypadku kilku przynajmmniej firm, zezwalających
    na używanie albo tu, albo tam.

    > zamiast
    > zapewnic zasilanie tego, co sie juz ma.

    No właśnie z zasilaniem jet problem, stąd przecież pytanie o
    kilkugodzinnego upeesa...
    ;>

    > Genialne w swej prostocie :)

    Czasem inne spojrzenie na sprawę pozwala znaleźć nieoczekiwane
    rozwiązanie - nie traktuj tego pomysłu jako rozkazu.
    ;>>>

    > Poza tym, jak juz pisalem - nie trawie laptopow

    Ja ich używam, nie trawię.

    > i nie zamierzam slepnac prz
    > malym ekraniku.

    ???
    Jak wielki jest ekran, który chcesz zasilać z UPS przez 3 godziny?

    --
    Bydlę

  • 33. Data: 2011-12-18 07:41:07
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 00:11:53 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Jasne. O ile praca jest tak ważna, że trzeba ją dokończyć w 3 godziny
    > podczas braku prądu.
    > Nie próbuj jednak atakować mnie za to, że tak ważna praca może być
    > zawalona z powodu kiepskiej płacy...

    Pokretna logika i falszywe wnioski. Termin to termin, wszystko jedno, czy
    chodzi o wykopanie rowu, czy oddanie tlumaczenia.

    > To nie jest problem w przypadku kilku przynajmmniej firm, zezwalających
    > na używanie albo tu, albo tam.

    Ale jest to problem w przypadku softu, ktorego ja uzywam.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 34. Data: 2011-12-18 08:13:17
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Obecnie użytkuję dosyć już leciwego APC Smart, i ten ma minimum 50 wat w
    > idle, przy ładowaniu akumulatora przekracza spokojnie 100 wat.

    To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
    Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony
    ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

    --
    Irokez

  • 35. Data: 2011-12-18 10:06:32
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-18 07:41:07 +0000, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Pokretna logika

    Tak, masz rację. Tylko idiota chciałby mieć pewność wykonania pracy w terminie.

    > Ale jest to problem w przypadku softu, ktorego ja uzywam.

    Pech.

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2011-12-18 10:09:23
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 11:06:32 +0100, Bydlę napisał(a):

    > Tak, masz rację. Tylko idiota chciałby mieć pewność wykonania pracy w terminie.

    Przeciez ja od poczatku mowie o zapewnieniu sobie tej pewnosci. Tylko po co
    wybierac droge bardziej kosztowna, skoro mozna znalezc rozwiazanie nieco
    tansze i w perspektywie czasu bardziej uniwersalne?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 37. Data: 2011-12-18 10:27:32
    Od: Nunez <n...@L...pl>

    W dniu 2011-12-17 21:06, Maciek pisze:

    > Hmmm, a co mam zrobic, jak mi wylacza prad,

    Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią
    jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne
    sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

    --
    Pozdrowienia
    Nunez

  • 38. Data: 2011-12-18 10:34:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 11:27:32 +0100, Nunez napisał(a):

    > Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią
    > jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne
    > sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

    10 km na polnoc od Krakowa, kilka dni temu, 6 godzin przerwy.

    Zeszlej zimy pogoda pokonala infrastrukture, przerwy byly po 1-2 dni.

    Przerwy krotsze, po 2-3 godziny, zdarzaja sie czesciej.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 39. Data: 2011-12-18 12:16:21
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-18 10:09:23 +0000, Maciek <d...@p...onet.pl> said:

    > Przeciez ja od poczatku mowie o zapewnieniu sobie tej pewnosci.

    No. I ja.
    Mówimy o różnych metodach.
    Jak to podczas rozmowy.

    --
    Bydlę

  • 40. Data: 2011-12-18 12:18:46
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-18 10:27:32 +0000, Nunez <n...@L...pl> said:

    > Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią
    > jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin?

    Na wsiach.
    To skutek zatrudniania młodych zdolnych i ambitnych, potrafiących
    obniżać koszty - mawiają na nich specjalista.
    Co robią specjaliści? Zaczynają od zwolnienia ekip remontowych i utrzymania.
    Finanse poprawiają się natychmiast (są premie), a skutki widać po paru
    latach, gdy specjalista już w innej firmie pracuje...

    --
    Bydlę