  • 41. Data: 2011-12-18 12:49:10
    Temat: Re: UPS na 2-3 godziny pracy
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości grup
    > To skutek zatrudniania młodych zdolnych i ambitnych, potrafiących To obniżać
    > koszty - mawiają na nich specjalista.
    > To Co robią specjaliści? Zaczynają od zwolnienia ekip remontowych i
    > utrzymania.
    > To Finanse poprawiają się natychmiast (są premie), a skutki widać po paru To
    > latach, gdy specjalista już w innej firmie pracuje...

    Bzdury.

  • 42. Data: 2011-12-18 12:52:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    t...
    > To 10 km na polnoc od Krakowa, kilka dni temu, 6 godzin przerwy.

    Nie słyszałem o tym. Może od silnego wiatru? Na to nie ma lekarstwa jak drzewo
    spadnie na linię (można, ale ekoterroryści się nie zgadzają).

    > To Zeszlej zimy pogoda pokonala infrastrukture, przerwy byly po 1-2 dni.

    Wiesz co to jest sadź na linii przesyłowej? Na kablu może być nawet warstwa 20
    cm lodu. Linie są projektowane, aby nie wytrzymywały takiego ciężaru (zdarza się
    to średnio raz na 40-50 lat). Najgorsze warunki dla linii są gdy temperatura
    wynosi -5 - -4*C.

    > To Przerwy krotsze, po 2-3 godziny, zdarzaja sie czesciej.

    A powodem ich jest...?

  • 43. Data: 2011-12-18 13:19:03
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 13:52:39 +0100, qwerty napisał(a):

    > Nie słyszałem o tym. Może od silnego wiatru? Na to nie ma lekarstwa jak drzewo
    > spadnie na linię (można, ale ekoterroryści się nie zgadzają).

    Brak pradu to brak pradu. Powod nieistotny.

> [...]
    > to średnio raz na 40-50 lat). Najgorsze warunki dla linii są gdy temperatura

    Tak, wiem co to jest szadź. Tylko jakie to ma znaczenie dla mnie? Jw., brak
    pradu to brak pradu. Zdarzy mi sie w 2011, 2012, a potem w 2112 i srednia
    wyjdzie mi raz na 50 lat mimo, ze do 2112 raczej nie dociagne.

    > A powodem ich jest...?

    A skad mam wiedziec i po co mi ta wiedza...?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 44. Data: 2011-12-18 13:45:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To kup Back i wyłączaj go jak wyłączasz komputer
    > Ja tak zmieniłem w końcu Smarta na Backa. (Smart te 20W to wyłączony
    > ciągnie, bo tam przechodzi w StandBy tylko)

    Tylko, że ja potrzebuję potrzymać router z bramką VoIP+telefon
    bezprzewodowy, a nie komputer, najlepiej jak najdłużej się da. Czasem
    prądu nie ma 5-10 minut, czasem 2 godziny i dłużej.
    W tej chwil UPS pobiera więcej prądu na swoje potrzeby, niż na zasilanie
    podłączonych do niego urządzeń.

  • 45. Data: 2011-12-18 13:49:53
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    et...
    > Brak pradu to brak pradu. Powod nieistotny.

    Jak długo nie ma prądu to możesz żądać odszkodowanie. Chyba, że w tym czasie
    jest zaplanowana konserwacja (wtedy są odpowiednie informacje w gazecie) i na
    stronie internetowej.

    > A skad mam wiedziec i po co mi ta wiedza...?

    W tym roku w mieście miałem może z 2-3 zaniki napięcia przez ułamek sekundy
    (światło przygasło, komputer się nie wyłączył). Na wiosce poza konserwacją też
    nie miałem długich przerw z zasilaniu (tylko działanie SPZ). Dodatkowo jest
    zasilanie 2 stronne (jak jeden trafo wypadnie z systemu to jego rolę przejmuje
    drugi).

  • 46. Data: 2011-12-18 13:51:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > minut, czasem 2 godziny i dłużej.
    > W tej chwil UPS pobiera więcej prądu na swoje potrzeby, niż na zasilanie

    Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod akumulator
    samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

  • 47. Data: 2011-12-18 15:05:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jakie masz napięcie na ten sprzęt? 12 V? Jak tak to podłącz pod
    > akumulator samochodowy (który będzie podładowywany z sieci).

    Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i
    estetycznych akumulator odpada.

  • 48. Data: 2011-12-18 15:18:21
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Mimo, że to OT to jednak ciekawi mnie bardzo, gdzie w Polsce potrafią
    > jeszcze wyłączyć prąd na kilkanaście godzin? Nie pytam tu o skrajne
    > sytuacje, np. duże, losowe awarie, które mogą się zdarzyć raz na 10 lat...

    Nawet jak to będzie 10 czy 20 minut, ale w czasie gdy ten prąd jest
    najbardziej potrzebny, to nie ma znaczenia, że zdarza się raz na 10 lat.
    Tylko w tym roku miałem ponad 10 wyłączeń prądu, od parominutowych po
    godzinę, półtorej. Powody są dla mnie mało istotne, a że nasze sieci
    przesyłowe są w kiepskiej kondycji, to przyszłość zapowiada się jeszcze
    gorzej.

  • 49. Data: 2011-12-18 15:33:23
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    > Wszystkie napięcia w granicach 12V, ale ze względów praktycznych i
    > estetycznych akumulator odpada.

    No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

    --
    Irokez

  • 50. Data: 2011-12-18 17:21:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    > No coż, estetyka kosztuje... płacz i płać

    Nie mam zamiaru płakać, trzeba będzie to zapłacę, oczywiście w ramach
    rozsądku, tylko, że jakoś nie mogę natrafić na UPS-a, który by spełnił
    moje wymagania.