  • 11. Data: 2013-10-13 17:56:34
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 16:21:32 +0200, atm napisał(a):

    > Dzieki za info. Jeszcze jedna prosba - jaki polecilibyscie ups ze
    > sredniej polki? Nie che placic za firme ale jednoczesnie chcialbym sie
    > trzymac z dala od najtanszej chinszczyzny. Byloby dobrze, gdyby ups sam
    > z siebie nie bral zbyt duzo pradu.

    Uzywany APC z nowymi akumulatorami.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 12. Data: 2013-10-13 17:58:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 16:05, qwerty pisze:
    > Nie. To producenci UPS oszukują klientów, bo nie dają sinus na wyjściu,
    > tylko trapezy, kwadraty, trójkąty...
    > Podłącz pod pseudo UPS jakieś elektroniczne urządzenie (chyba świetlówka
    > kompaktowa się nada).

    To jedno przy nowym sprzęcie.
    Idziesz kupujesz komplet i jak nie spełnia założeń to reklamujesz. Jest
    punkt oparcia.

    Mi się rozchodzi o to, że mając starego UPSa (sprawnego) i kupując nowy
    zasilacz w sklepie taki układ nie zadziała i usłyszę stary numer że mam
    jeszcze dokipic to i tamto. Scyzoryk...
    Dochodzimy do jakiegoś absurdu. Nowe zasilacze są do bani. Co to za
    niekompatybilna technologia? Kto dopuścił do sprzedaży?

    PS. Czy można coś jeszcze zrobić niekompatybilnego? Aż się boję co
    przeczytam :-)

  • 13. Data: 2013-10-13 18:13:56
    Od: borsuk <b...@a...pl>

    W dniu 2013-10-13 16:05, qwerty pisze:

    > Nie. To producenci UPS oszukują klientów, bo nie dają sinus na wyjściu,
    > tylko trapezy, kwadraty, trójkąty...

    Nie ma tu żadnego oszustwa, tanie popularne UPS-y nie dają sinusa na
    wyjściu i poprawnie działają z typowymi zasilaczami impulsowymi. Dotyczy
    to nie tylko zasilaczy komputerów ale również monitorów, modemów,
    ruterów itp.
    UPSy sinusoidalne są droższe i przeznaczone do profesjonalnych zastosowań.

    Miałeś pecha z tym zasilaczem
    pozdrawiam
    borsuk

  • 14. Data: 2013-10-13 19:40:42
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-13 12:35, neelix pisze:
> [...]
    > samego początku korzystania z nowego kompa UPS Lestar wyłączał się
    > natychmiast po zaniku napięcia sieci. Stary UPS, nowy komp - trudno.Po
    > dłuższym czasie kupiłem wreszcie nowego UPSa Trust 1000 VA a ten
    > niestety wytrzymuje zaledwie 57 sekund! Ładowany 2 razy po 10-12 godzin,
    > bez poprawy. Zawsze 57 sekund. Podłączyłem więc podejrzanego o zależenie
    > się na półce sklepowej i gotowego do reklamacji Trusta (zaraz po tych
    > 57s) do starego kompa i o dziwo utrzymał jeszcze zasilanie przez 20
    > minut! Wina zasilacza? Poradźcie coś, bo mam niby porządny zasilacz, 2

    Tak jak koledzy pisali, problem jest z UPSem, wymień go na coś innego.
    Od dawien dawna mam zasilacze z aktywnym PFC i do nich dołączany był
    Ever Sinline 1200 i nigdy nie było problemów.

  • 15. Data: 2013-10-13 20:39:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    a.pl...
    > Dochodzimy do jakiegoś absurdu. Nowe zasilacze są do bani. Co to za
    > niekompatybilna technologia? Kto dopuścił do sprzedaży?

    Nie nowe zasilacze są do bani, tylko producenci sprzętu, którzy robią "UPS".
    Odkąd elektryfikują kontynent ustalono, że napięcie jest przemienne,
    częstotliwość 50Hz.
    Jaka jest wina zasilaczy, że nie chcą działać na trapezy, trójkąty, kwadraty?
    Przecież nie są na takie przebiegi projektowane. Poczytaj normę PN-EN 50160:2002
    z późniejszymi poprawkami.

  • 16. Data: 2013-10-13 20:46:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-10-13 17:56, R.e.m.e.K pisze:

    > Uzywany APC z nowymi akumulatorami.

    ALE !!
    Smart UPS a nie Back UPS.

    --
    Irokez

  • 17. Data: 2013-10-13 20:48:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Kupić prawdziwy UPS.

    Instrukcję na szybko przeczytałem od dechy do dechy. Napisali w dwóch
    miejscach o komputerze. Nie napisali, że UPS jest tylko z nazwy i pasuje
    wyłącznie do staroci tak ok. 10-letnich. Kupuję jednego dnia kompa i UPSa i
    nawet nie powinienem myśleć, że jedno z drugim nie zadziała. Przecież
    producenci dodatkowego sprzętu wiedzą jakie wymagania stawiają nowe
    urządzenia. Czy są jakieś szanse na zwrot, wymianę na inny UPS? Zakup w
    Selgrosie.

    neelix

  • 18. Data: 2013-10-13 20:58:36
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Czy są jakieś szanse na zwrot, wymianę na inny UPS? Zakup w
    > Selgrosie.

    Tak: niezgodność z umową. Ma podtrzymywać a nie podtrzymuje.

  • 19. Data: 2013-10-13 21:13:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "neelix" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > Czy są jakieś szanse na zwrot, wymianę na inny UPS? Zakup w Selgrosie.

    Tak. Ogólnie masz dużo szczęścia. Jak swój zasilacz podłączyłem pod "UPS" to
    wybuchł (zasilacz uśmiercony - pojechał do serwisu). Po miesiącu miałem nowy. ;)

  • 20. Data: 2013-10-13 21:22:13
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 20:58:36 +0200, mappl napisał(a):

    > Tak: niezgodność z umową. Ma podtrzymywać a nie podtrzymuje.

    podtrzymuje 20 min. jak sie upra to nie wymienia i beda mieli racje, pod
    warunkiem, ze dane o charakterze napiecia wyjsciowego gdzies zostaly
    opisane. taki ups moze sie sprawdzac w 1000 roznych mniej wymagajacych
    aplikacjach. imho jasli galy mogly widziec co braly to zwrot nie
    przysluguje.

    --
    jg