  • 21. Data: 2011-12-20 08:48:21
    Temat: Re: UPS, agregat czy UPS plus agregat
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > U?ytkownik "Mario"<m...@...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Wiekszo?ae tanich UPSów jak ju? wspomina? RoMan nie przejdzie na prace
    > sieciow? zasilane z agregatu. Maj? do?ae s?ab? tolerancje na p?ywanie f i U.
    > W tym przypadku i tak by sie przyda? z pe?nym przetwarzaniem energii -
    > online. On ma niestety wieksze straty.
    > Ja bym poszed? w strone jakiego? solidnego UPSa z sumarycznie 300-400Ah.
    > (4x80).

    Coś podobnego stosowałem kiedyś, 4 aku samochodowe 55Ah, prądu nigdy nie
    zabrakło. Mój ojciec z kolei miał niegdyś agregat jakiś tani, po roku
    rozleciał się silnik spalinowy, jego konstrukcja była bardzo prymitywna
    i wręcz nienaprawialna, prądnicę połączył z silnikiem od malucha
    przełożył mechanikę stabilizacji obrotów, to mu działało aż padła
    prądnica, później jeszcze podpiął się alternatorem do akumulatora UPS'a
    ale strzeliły tranzystory kluczujące podczas któregoś tam odpalania,
    prawdopodobnie był spadek napięcia na aku a UPS zamiast się wyłączyć
    puścił za duży prąd, nie wnikaliśmy za szczególnie. To było zasilanie na
    działkę na zimę więc pracowało dość intensywnie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 22. Data: 2011-12-20 10:09:32
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 20.12.2011 09:08, Maciek pisze:
    > A czy jest gotowe rozwiazanie pozwalajace automatycznie zalaczac taka
    > przetwornice w przypadku zaniku zasilania sieciowego?

    Załączać to jedna sprawa a podać na obciążenie to druga. W praktyce robi
    się z tego UPS i w tej sytuacji polecam stosować po prostu zwykłe UPSy.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 23. Data: 2011-12-21 05:48:30
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-18 12:07, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Zadanie: zasilic komputer (priorytet 1) i kociol CO (priorytet 2), jesli
    > wystapi zanik zasilania sieciowego. Zasilanie awaryjne powinno starczyc na
    > kilka godzin (5-6).

    Przez 6 godzin można się obyć bez CO, chyba że to szklarnia :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2011-12-21 06:36:15
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 06:48:30 +0100, PeJot napisał(a):

    > Przez 6 godzin można się obyć bez CO, chyba że to szklarnia :)

    Mozna, ale czy koniecznie trzeba?

    Poza tym kociol grzeje tez wode uzytkowa.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 25. Data: 2011-12-21 08:12:32
    Od: Michal <m...@f...pl>

    W dniu 21.12.2011 06:48, PeJot pisze:

    > Przez 6 godzin można się obyć bez CO, chyba że to szklarnia :)

    Kocioł węglowy nie da się wyłączyć, kiedy jest załadowany paliwem. Kiedy
    nikogo znającego procedury awaryjne nie ma w domu, bez chłodzenia robi
    się Fukushima.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 26. Data: 2011-12-21 08:35:02
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-21 07:36, Maciek pisze:

    > Mozna, ale czy koniecznie trzeba?

    A opłaca się ? Koszty sprzętu, konserwacja, obsługa etc.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 27. Data: 2011-12-21 09:03:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 09:12:32 +0100, Michal napisał(a):

    > Kocioł węglowy nie da się wyłączyć, kiedy jest załadowany paliwem. Kiedy
    > nikogo znającego procedury awaryjne nie ma w domu, bez chłodzenia robi
    > się Fukushima.

    Jak ktos ma kociol weglowy bez schladzania plaszcza opartego o prosty zawor
    i rure z zimna woda, to sam sie prosi o Fukushime.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 28. Data: 2011-12-21 09:04:55
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 09:35:02 +0100, PeJot napisał(a):

    > A opłaca się ? Koszty sprzętu, konserwacja, obsługa etc.

    Chyba sie oplaca... Czy sa az takie duze? Kilkaset do tysiaca zlotych i co
    kilka lat wymiana akumulatorow za kilka stow. A obslugi tyle co nic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 29. Data: 2011-12-21 10:02:01
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-12-21 10:04, Maciek pisze:

    > Chyba sie oplaca... Czy sa az takie duze? Kilkaset do tysiaca zlotych i co
    > kilka lat wymiana akumulatorow za kilka stow. A obslugi tyle co nic.

    A realnie rocznie ile będzie backup pracował ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 30. Data: 2011-12-21 10:12:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2011 11:02:01 +0100, PeJot napisał(a):
    > A realnie rocznie ile będzie backup pracował ?

    Wcale, zgodnie z prawami Murphy'ego.

    Ale jesli go nie bede mial, awarie beda co tydzien.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio