    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: UPS, agregat czy UPS plus agregat
    Date: Tue, 20 Dec 2011 08:48:21 +0000

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > U?ytkownik "Mario"<m...@...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Wiekszo?ae tanich UPSów jak ju? wspomina? RoMan nie przejdzie na prace
    > sieciow? zasilane z agregatu. Maj? do?ae s?ab? tolerancje na p?ywanie f i U.
    > W tym przypadku i tak by sie przyda? z pe?nym przetwarzaniem energii -
    > online. On ma niestety wieksze straty.
    > Ja bym poszed? w strone jakiego? solidnego UPSa z sumarycznie 300-400Ah.
    > (4x80).

    Coś podobnego stosowałem kiedyś, 4 aku samochodowe 55Ah, prądu nigdy nie
    zabrakło. Mój ojciec z kolei miał niegdyś agregat jakiś tani, po roku
    rozleciał się silnik spalinowy, jego konstrukcja była bardzo prymitywna
    i wręcz nienaprawialna, prądnicę połączył z silnikiem od malucha
    przełożył mechanikę stabilizacji obrotów, to mu działało aż padła
    prądnica, później jeszcze podpiął się alternatorem do akumulatora UPS'a
    ale strzeliły tranzystory kluczujące podczas któregoś tam odpalania,
    prawdopodobnie był spadek napięcia na aku a UPS zamiast się wyłączyć
    puścił za duży prąd, nie wnikaliśmy za szczególnie. To było zasilanie na
    działkę na zimę więc pracowało dość intensywnie.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html