  • 41. Data: 2013-11-18 12:08:30
    Temat: Re: UFO nad Goc?awiem? :) (Raczej OT, ale chyba nie do ko?ca)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    news:l6c0mf$qk5$1@node2.news.atman.pl...

    > Ziemianom tylko jedno w głowie.
    >
    > http://www.smbc-comics.com/?id=3086

    Mnie jednak nie, ja jednak chciałbym ich poznać, jak żyją, kim są... :)
    A te rzeczy, to jak zechcą sami :)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 42. Data: 2013-11-18 12:16:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ACMM-033,

    > Mnie jednak nie, ja jednak chciałbym ich poznać, jak żyją, kim są... :)
    > A te rzeczy, to jak zechcą sami :)

    Na litość! Może już wystarczy tego off-topa?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2013-11-18 12:26:25
    Temat: Re: UFO nad Gocławiem? :) (Raczej OT, ale chyba nie do końca)
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W takich sytuacjach, gdy zbyt mało jest danych aby złożyć z nich
    > sensowna teorię lub choćby hipotezę, najlepiej po prostu powiedzeć
    > "no nic kurna z tego nie wynika, nasza wiedza jest zbyt mała, może
    > za sto lat, może nasze wnuki". Ale nie, teraz w nauce obowiązuje
    > dogmat "Wiemy Wszystko" -- a możemy wiedzieć jeszcze więcej, jeśli
    > tylko wysokość grantu będzie odpowiednia.

    Takie współczesne "mędrca szkiełko i oko", nie dopuszczające tej
    ewentualności, że może istnieć coś, czego nie wie (no, choćby nawet te bloki
    granitowe, JTZ?).
    Przy jednym z filmów YT była dość zażarta dyskusja, jednym z jej elementów
    były "przeżycia poza ciałem", że to bujda, ze to da się wyjaśnić naukowo,
    taki był racjonalista chyba, że dusza to bzdura, że nie ma czegoś takiego,
    jak http://pl.wikipedia.org/wiki/Eksterioryzacja, itd. sednem dyskusji były
    przeżycia pacjenta podcas operacji.
    Skutecznie zgasiłem gościa pytaniem takim:
    Wytłumacz więc, w jaki sposób pacjent by w stanie opisać ze szczegółami
    zawartość pomieszczenia, w którym nigdy nie był, do którego mało kto ma
    dostęp?
    Może innymi słowami, ale coś takiego.
    Już nie odpowiedział, a był taaaki hardy w swych wypowiedziach.
    Pacjent opisał pomieszczenie zaraz po przebudzeniu, więc nie było
    możliwości, aby przejął tę wiadomość od kogoś.
    Cóż... kiedyś na topie był np. flogiston, lansowany przez Bechera, a po nim
    Stahla... Dopiero Łomonosow i Lavoisier ukręcili łeb tej hydrze.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 44. Data: 2013-11-18 12:28:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ACMM-033,

    [...]

    > Przy jednym z filmów YT była dość zażarta dyskusja, jednym z jej elementów
    > były "przeżycia poza ciałem", że to bujda, ze to da się wyjaśnić naukowo,

    Opanuj się - mało jest odpowiednich grup?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 45. Data: 2013-11-18 13:10:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 18 Nov 2013 10:20:28 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ale nie, teraz w nauce obowiązuje
    > dogmat "Wiemy Wszystko"

    Co ty, królu złoty? :) Jest wręcz przeciwnie. Wszyscy obecnie mają
    świadomość niepełności wiedzy. A nauka i dogmaty się wzajemnie wykluczają.
    --
    Jacek

  • 46. Data: 2013-11-18 13:12:57
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    sundayman <s...@p...onet.pl> wrote:

    > no i proszę - wystarczy przypadkowych ludzi zapytać, i mamy 2 relacje
    > zdecydowanie podpadające pod ufo. Twoja i PiteR'a.

    Dochodzi moja. Okolice roku 2000, może 2001. Wieczór, Karwia nad Bałtykiem.
    Coś latało od drzewa do drzewa, widziały to poza mną trzy osoby, czwarta
    widziała też jakieś światła, które rozbłysnęły na budynku. Robiłem zdjęcia
    aparatem (analogowym, na kliszę), ale klisza w ogóle się nie naświetliła.
    Na CB nie było wtedy żadnych zakłóceń. Następnego dnia podawali, że niedaleko
    znaleziono kręgi zbożowe.

    Jestem sceptycznie nastawiony do takich rzeczy, ale nie potrafię tego
    wyjaśnić, więc było to UFO (unidentified, flying)...

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 47. Data: 2013-11-18 13:15:50
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > A sam jesteś przekonany, że to co widziałeś na pewno było nie z tego
    > świata i że w ogółe zdarzenie pochodzi z jawy a nie było snem?

    Jest szansa na halucynacje (nie wiem na ile realne u osoby, u której nie
    stwierdzono żadnych psychoz ani schizofernii), ale jaka jest szansa na
    zbiorową halucynację?

  • 48. Data: 2013-11-18 13:58:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Takie współczesne "mędrca szkiełko i oko", nie dopuszczające tej
    > ewentualności, że może istnieć coś, czego nie wie (no, choćby nawet
    > te bloki granitowe, JTZ?).

    Nie, niewiedza nie jest barierą nie do pokonania. Jeśli trzeba, to tak
    długo z jednych przesłanek wyciąga się następne, aż stanie się zadość
    dogmatowi WW. Te przesłanki czasem mnożą się jak króliki w raportach
    niejakiego Lejzorka Rojtszwańca, krawca mężczyźnianego z miasta Homla.

    Żeby daleko nie szukać, to tacy siedzą teraz już drugi tydzień na
    Stadionie w Warszawie. Właściwie to oni chyba nawet nie są naukowcy,
    cholera wie kto oni. Kiedyś klimatologia była bardzo porządną nauką.
    Podobnie jak meteorologia. Świadomą swoich ograniczeń. Meteorologiczne
    modele doskonaliły się wraz z rozwojem informatyki, matmatyki i badań
    nad zjawiskami fizycznymi w atmosferze i okolicach. Aż osiągnęły pewien
    kres -- teraz wiadomo, że ponad pięciodniową prognozę (o znaczeniu
    praktycznym) się nie wyskoczy. No, może gdyby tak wydać dziesięć razy
    tyle kasy, to trafność by się podniosła o jeden procent. Więc nikt tego
    nie robi. Tymczasem w żądaniach wobec modeli klimatycznych kresu nie
    widać. A one nie mają możliwości empirycznego testowania, tak jak to
    jest w modelach meteorologicznych.

    Gdyby był taki nacisk (i finansowanie) na rozwój ufologii, to już byśmy
    mieli dawno wszystko opisane, łącznie z numerem buta i numerem PESEL
    każdego ufoka, który kiedykolwiek zbliżył się do Ziemi choćby na odległość
    orbity Księżyca.

    Jarek

    PS
    Długo sie wahałem, bo nie wiem czy nie łamię przez to haniebnie praw
    autorskich. Tym razem zamieszczam w sygnaturce fragment niepublikowanej
    wcześniej piosenki znajomego Artysty. Napisanej pod wpływem doniesień
    z prasy codziennej i specjalistycznej. W latach siedemdziesiądych wieku
    minionego.

    --
    Glacjał na nas się nasuwa
    Interglacjał ustępuje

  • 49. Data: 2013-11-18 14:01:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek Maciejewski napisał:

    > Co ty, królu złoty? :) Jest wręcz przeciwnie. Wszyscy obecnie
    > mają świadomość niepełności wiedzy. A nauka i dogmaty się
    > wzajemnie wykluczają.

    Kiedyś się wykluczały. Teraz się wszystko wszystkim przemieszało.
    Bywają w nauce okresy gorsze i lepsze. Teraz jest ten gorszy.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2013-11-18 14:02:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > zbożowe.
    >
    > Jestem sceptycznie nastawiony do takich rzeczy, ale nie potrafię

    No bo jakże to tak, po ciemaku? Przecież wtedy nierówne wyjdą, te kręgi!

    > więc było to UFO (unidentified, flying)...

    Jeśli od drzewa do drzewa, to niekoniecznie musiało być 'flying'.

    --
    Jarek