  • 11. Data: 2010-09-10 00:00:48
    Temat: Re: U Atmela ciągle kryzys ?
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Nie pisane od razu z myślą o przenośności?

    pisane. bardziej w pytaniu chodzilo nie o to jak to zrobic, tylko
    ew. ktore z armow podobnych cenowo da sie wlutowac w te same plytki
    (sa jak najbardziej pin-compatible), ew czy nie ma jakichs gotowych
    rozwiazan typu np. 'emulator' amtega32 .... dla amatorow atmegi w obudowach
    dip byly np. bardzo ciekawym rozwiazaniem... prosto sie to lutuje...

  • 12. Data: 2010-09-10 00:02:57
    Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>

    Adam Dybkowski wrote:

    > Ale to ciągle Atmel. Czyli za miesiąc może być ten sam problem z
    > dostępnością, tym razem ATmega644P zamiast ATmega32. Sugeruję raczej
    > rozejrzeć się w środowisku małych ARMów.
    >
    > Dla porównania w cenie ATmegi128 można kupić dużo potężniejszego ARMa i
    > z większym RAMem. W takiej samej obudowie.

    dokladnie o to chodzi.

  • 13. Data: 2010-09-10 00:44:07
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    napisał w wiadomości news:4c8975b1$0$22798$65785112@news.neostrada.pl...

    > dokladnie o to chodzi.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że nawet mając źródła w C program sam Ci się
    nie przeportuje na inny procek. Pozostaną wszelkie odwołania do rejestrów
    funkcyjnych, które będziesz musiał zmieniać sam. W rozbudowanym programie
    używającym timerów, I2C itp. drobiazgi przeportowanie z ATMEGA16/32 ->
    potrafi zająć kilka godzin (szczególnie gdy robi to się pierwszy raz), a co
    dopiero na inny procek z całkiem inną organizacją urządzeń I/O.

  • 14. Data: 2010-09-10 00:50:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w
    wiadomości news:i6bv0h$ttf$1@news.task.gda.pl...

    > używającym timerów, I2C itp. drobiazgi przeportowanie z ATMEGA16/32 ->

    Miało być ATMEGA16/32 -> 644P

  • 15. Data: 2010-09-10 02:01:50
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-10 01:42, Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    >
    > A jeżeli w programie jest wiele odwołań do I/O to trzeba będzie zmienić
    > diametralnie.
    >
    > Dużo lepiej gdy program używał systemu operacyjnego (np. Nut/OS) - wtedy
    > warstwa sprzętu jest wyraźnie oddzielona a kompatybilność PSTR np.
    > zapewniają #define w plikach nagłówkowych systemu. Małym nakładem pracy
    > można wtedy przenieść program np. z AVRa na ARMa. A ARMów jak mrówków -
    > co się nie obejrzysz. Zresztą zobacz jaki stos $$$ zarobiła firma ARM w
    > ostatnim roku - a sami nie produkują scalaków, jedynie sprzedają licencje.

    No nie tylko. Zdaje się ze kupili sobie Keila.

    MD

  • 16. Data: 2010-09-10 07:17:23
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pe-el>

    > Ile to juz czasu mineło? Ceny jakoś nie chcą spaść do sensownego poziomu,
    > niektóre procesory Atmela są absurdalnie drogie. SAM7S32 kosztuje tyle
    > samo w TME co SAM7S256 czyli jakieś 3x drozej niż "przed kryzysem". To
    > jest wiecej niz przegięcie. Czy TME i inny wyprzedają zapasy magazynowe
    > czy to polityka Atmela skubania klienta?
    >
    > Zaczynam coraz bardziej nerwowo rozglądac sie za czymś bardziej stabilnym
    > cenowo :/

    Tzw. kryzys jest u prawie wszystkich producentów.
    Ceny układów osiągają absurdalne wartości.
    Najwięcej na tym zrobią brokerzy handlujący częściami.
    Parę dni temu uczestniczyłem w licytacji scalaków na zasadzie kto da więcej.
    Cena osiągnęła poziom x10 i ktoś kupił. Miałem nadzieje ze da się kupić
    załóżmy po x1.5 .
    Używamy procków Microchipa i nie zauważyłem w tej firmie jakiś strasznych
    braków , ale co z tego jak reszta nie jest dostępna.
    Z tego co wiem w Maxim/Dallas czas oczekiwania to ponad 33 tygodnie.

  • 17. Data: 2010-09-10 08:41:52
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    wiadomościnews:i6bbm5$s0f$1@news.onet.pl...

> [...]
    > braków , ale co z tego jak reszta nie jest dostępna.
    > Z tego co wiem w Maxim/Dallas czas oczekiwania to ponad 33 tygodnie.

    Tendencje utrzymywania wysokich cen zauważyłem tylko w polskich
    firmach, w zachodnich jak np. w mouser.com procków z dnia na dzień
    przybywa a co za tym idzie i cena ich spada. Jesteśmy krajem drobnych
    kombinatorów i pogódźmy się z tym faktem.

  • 18. Data: 2010-09-10 09:54:03
    Od: "Artur Miller" <a...@n...pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >przybywa a co za tym idzie i cena ich spada. Jesteśmy krajem drobnych
    >kombinatorów i pogódźmy się z tym faktem.

    a Farnell jest jaki ? Atmega128 za ponad 100zł to nie zart

    @

  • 19. Data: 2010-09-10 10:10:22
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On 10 Wrz, 10:54, "Artur Miller" <a...@n...pl> wrote:
    > Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości

    > a Farnell jest jaki ? Atmega128 za ponad 100zł to nie zart
    >
    > @

    Powiem tak (a raczej napisze)... Wyjątek, który potwierdza regułę.

  • 20. Data: 2010-09-10 18:57:04
    Od: "m." <m...@...interia.pl>

    Użytkownik "bobofrut" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >
    > @

    >Powiem tak (a raczej napisze)... Wyjątek, który potwierdza regułę.

    Przesadzacie.Ot taki swiat.
    np. tu :
    http://www.seguro.home.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szuka
    j=atmega128
    lub wzmiankowany wczesniej atmega32
    http://www.seguro.home.pl/sklep/?wyszukaj=tak&_szuka
    j=atmega32
    fakt. troszke taniej bylo, natomiast nie jest 2 razy drozej niz 2 lata
    temu.
    michal m