  • 1. Data: 2010-09-08 16:24:13
    Temat: multiwibrator dlugich czasów
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    musze zrobić multiwibrator o okresie przejścia 15 min z dokładnością do 1
    sek. Ale im większa dokładność tym lepiej . Czyli stan wysoki przez 15 min
    , potem stan niski 15 min i tak na okrągło . jak to prosto zbudować ?
    Marek S

  • 2. Data: 2010-09-08 16:30:07
    Temat: Re: multiwibrator dlugich czasów
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    W dniu środa 08 wrzesień 2010 18:24, użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > min
    > , potem stan niski 15 min i tak na okrągło . jak to prosto zbudować ?

    Mikrokontroler? Nawet jakiś mały, najprostszy. Np. Attiny25, jest w
    obudowie dip8. Program będzie banalny prosty, może być nawet w Bascomie,
    chociaż dla dużej dokładności program w asemblerze też będzie pryszczem.

    --
    Nic na siłę, weź większy młotek!
    Pozdrawiam, Jakub Rakus

  • 3. Data: 2010-09-08 16:37:39
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.09.2010 18:24, Marek S pisze:
> [...]
    > sek. Ale im większa dokładność tym lepiej . Czyli stan wysoki przez 15 min
    > , potem stan niski 15 min i tak na okrągło . jak to prosto zbudować ?

    Mikrokontroler + kwarc zegarkowy.
    Mikrokontroler + RTC.
    RTC z programowanym alarmem co 15min + przerzutnik.
    RTC z alarmem co sekundę + licznik + wykrywanie stanu licznika +
    przerzutnik.

    Ja bym preferował 1 opcję ale sporo zależy od dodatkowych wymagań (np.
    wymagana stabilność długoterminowa).

    Michoo

  • 4. Data: 2010-09-08 18:16:44
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-08 18:37, Michoo pisze:

> [...]
    > przerzutnik.
    >
    > Ja bym preferował 1 opcję ale sporo zależy od dodatkowych wymagań (np.

    Najlepiej Dual Core 2.4Ghz

    http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/5089
    5/FAIRCHILD/74123.html

  • 5. Data: 2010-09-08 18:28:05
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    W dniu środa 08 wrzesień 2010 20:16, użytkownik konieczko napisał:

    > Najlepiej Dual Core 2.4Ghz
    > http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-
    pdf/view/50895/FAIRCHILD/74123.html

    Attiny25 kosztuje tyle samo, nie wymaga dobierania elementów zewnętrznych,
    kręcenia potencjometrami i jest o niebo dokładniejszy.

  • 6. Data: 2010-09-08 18:31:52
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-08 20:28, Szczur pisze:

    > pdf/view/50895/FAIRCHILD/74123.html
    >
    > Attiny25 kosztuje tyle samo, nie wymaga dobierania elementów zewnętrznych,
    > kręcenia potencjometrami i jest o niebo dokładniejszy.

    kosztuje 10 groszy ?

  • 7. Data: 2010-09-08 18:41:49
    Od: Szczur <s...@o...pl>

    W dniu środa 08 wrzesień 2010 20:31, użytkownik konieczko napisał:

    > kosztuje 10 groszy ?

    Chyba w hurcie albo na bazarze. Ten zabytek z ery TTL w TME kosztuje 2zł
    netto. Dolicz do tego elementy zewnętrzne i czas zmarnowany na
    dostrajanie, a po roku i tak okaże się, że kondensator zmienił pojemność i
    zabawa od nowa.

  • 8. Data: 2010-09-08 18:45:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.09.2010 20:16, konieczko pisze:

    > Najlepiej Dual Core 2.4Ghz

    1.2GHz ULV oczywiście.

    > http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/5089
    5/FAIRCHILD/74123.html

    O, Geniuszu! To teraz wyjaśnij jak dobrać elementy tak aby uzyskać
    stabilną temperaturowo dokładność powyżej 1111ppm dla czasu 15min.

    Michoo

  • 9. Data: 2010-09-08 18:56:23
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    tez myślałem o jakimś atiny , w sumie to najprostsze i najtańsze.
    Marek S.

  • 10. Data: 2010-09-08 19:03:10
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Marek S wrote:

    > tez myślałem o jakimś atiny , w sumie to najprostsze i najtańsze.
    > Marek S.

    A jak ma chodzić na baterię, to MSP430F2013, albo inne MSP. Będzie zasuwać
    na jednej bateryjce przez rok albo i dłużej.

    Waldek