  • Data: 2010-10-08 10:21:45
    Temat: Re: Tylne hamulce 125p/Polonez
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-07 23:39, pitpull pisze:

    > Zacisk jest pływający. Może nie pływa tak idealnie jak w nowoczesnych
    > kontrukcjach, ale jak się porządnie wyczyści z rdzy te blaszki blokujące
    > zacisk i delikatnie natrze smarem grafitowym to działa to OK.

    U mnie wygląda na to że problemem głównym jest zużycie tych
    blaszek-klinów. Tak na oko to one wyglądają na dorabiane jakąś metodą
    gospodarczą i warto żebym kupił nowe.

    Znalazłem zestaw montażowy dla tych hamulców, który wygląda tak:
    http://www.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_show_pic.
    php?ax=F&pro=89&art=562425&pic=0&lang_id=PL

    Czy te cztery duże elementy to będą te kliny, czy jeszcze coś innego?

    > To jest konstrukcja sprzed 40-50 lat. A Auto z takim zaciskiem ma minimum 15
    > lat (polonez). Dla tego auta to nie jest awaria tylko normalna czynność
    > serwisowa. :)

    U mnie to jest o tyle problem, że to hamulce do przyczepy.
    Jeżdżę tym raz w miesiącu, w dodatku ponieważ jest to hamulec najazdowy,
    to potrafię tym przejechać dziesiątki albo i setki kilometrów bez użycia
    tego hamulca (jak delikatnie hamuję, to on z tyłu nie działa). A to
    chyba nie są najszczęśliwsze warunki pracy dla tej konstrukcji.
    Pewnie gdyby było używane codziennie, to byłoby lepiej.