  • Data: 2009-07-04 20:08:22
    Temat: Re: Tylko się nie śmiejcie...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello DJ,

    Saturday, July 4, 2009, 9:41:42 PM, you wrote:

    > Tyle że "dwa w jednym" nie jest optymalizowane do zastosowania
    > grzewczego. O ile nadaje się jeszcze przy temp do 0-5stC, to poniżej
    > już nie za fajnie. Spada i sprawność układu (a przy dalszym obniżeniu
    > temp może się okazać że czynnik już nie odparowuje), no i problem
    > szronienia parownika, który konstrukcyjnie nie do tego stworzony.

    Ale ja nie wymagam od prostego klimatyzatora cudów. A jednak w okresie
    wiosennym i jesiennym mam spory problem z kominkiem - nijak nie da się
    ograniczyć jego mocy cieplnej do tych kiluset wat ale przez 24/dobę -
    staje się wtedy strasznie upierdliwy i nieekonomiczny,

    > Przy 10 stopni to owszem. Pompy dedykowane potrafią i przy niższych
    > temp działać.

    Ale nie kosztują kilkaset PLN i nie każdy ma możliwość z nich
    korzystać. Poza tym - w takim wypadku zdecydowanie bardziej opłaca się
    sięgnąć w głąb i użyć wód gruntowych o temperaturze ok. 10 stopni.

    > Kurcze, a może już ktoś wymyślił piecyk akumulacyjny z ethernetem, i
    > pobieraniem prognozy przez http? ;)))

    Masz zadziwiającą ufność w siłę Sieci i wartość prognoz pogody.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl